تسنیم نوشت:

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: افراد نزدیک به آقای روحانی متاسفانه بسیاری از آنها افرادی متکبر و جاه طلبی هستند که حضورشان بیش از آنکه بار دولت را سبک کند آن را سنگین تر کرده است.

کمتر از یک روز پس از انتقاد تند و غیرمتعارف احمد پورنجاتی فعال سیاسی اصلاح‌طلب از دولت یازدهم با این عبارت که "مواضع خوشگل روحانی برای بی‌بی شلوارک هم نمی‌شود چه برسد به شلیته"، صادق زیباکلام فعال سیاسی دیگر اصلاح‌طلب نیز به انتقاد از برخی مسائل موجود در دولت یازدهم پرداخته و می‌گوید: آقایان و همراهان آقای روحانی دوست دارند قمپز در کنند که در دفتر تحقیقات استراتژیک، پایه مکتب نیاوران را بنا نهادند و متکب نیاوران خاستگاه اعتدال است و سال ها تحقیق و کار جمعی توانسته است پیروزی آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد سال گذشته را رقم بزند. اما آقای روحانی از یک حزب سازمان یافته و ریشه دار و کارکرده و آشنا به امور که همراهان او قبلا با هم کار تشکیلاتی داشته اند به سمت ریاست جمهوری نرسید.

او با کنایه‌ای دیگر به ادعاهای اطرافیان رئیس‌جمهور می‌گوید: حرف‌هایی که برخی همراهان و دوستان آقای روحانی مطرح می‌کنند از جنس حرفهای احمدی‌نژادی است. واقع مطلب این است تا 72 ساعت قبل از برگزاری انتخابات، شاید خود آقای روحانی هم باور نداشتند که می توانند پیروز انتخابات باشند.

از همین روی صادق زیباکلام به صورت ضمنی مدیران دولت یازدهم به آماده نبودن برای احراز پست دولتی و همچنین بی‌برنامه بودن آنها متهم کرده و می‌گوید که مجموعه عواملی سبب شد تا گروهی که تا پیش از این برای حوزه های مدیریتی فکری نکرده بود و برای بخش های مختلف اجرایی طرح و برنامه ای نداشت وارد پاستور شود تا آن وقت بنشینند کنار هم و مدیران خود در حوزه های مختلف را انتخاب کنند.

اما این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه با تیزتر کردن تیغ نقد خود می‌گوید که افراد نزدیک به آقای روحانی متاسفانه بسیاری از آنها افرادی متکبر و جاه طلبی هستند که حضورشان بیش از آنکه بار دولت را سبک کند آن را سنگین تر کرده است و با اعمال و رفتار و کردارشان سبب شده‌اند که شاهد ریزش هوادران دولت حداقل در بدنه رسانه‌ها باشیم.

زیباکلام می‌گوید که همین جمع مدیران رسانه ای رییس‌جمهور به عنوان مشاور آقای روحانی نتوانسته‌اند یک سخنرانی تلویزیونی رضایت بخش ترتیب بدهند تا تردید آنهایی که 24 خرداد رای خود به روحانی را به صندوق های رای انداختند را برطرف کند و آنها را به این اطمینان برسانند که خوب شد چنین انتخابی کردیم.

به اعتقاد این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، ممکن است دولت در حوزه های دیگر ضعف هایی داشته باشد مثلا در حوزه صنعت کشاورزی و... که چون بنده اطلاع و تخصصی درباره آن ندارم نمی توانم اظهار نظر کنم امادر حوزه سیاست خارجی و مذاکرات هسته ای و وزارت علوم هر چقدر دولت نمره خوبی به دست آورده است در حوزه اطلاع رسانی ضعیف بوده است و نتوانسته است افکار عمومی را در حمایت از دولت بسیج و همراه کند.

او تاکید می‌کند: شما مقایسه کنید با بهره ای که احمدی نژاد و دولتش از رسانه ها برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی می‌بردند با دولت آقای روحانی، به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

زیباکلام با بیان اینکه متاسفانه نگاه مدیران دولت روحانی اعتماد به رسانه ها به خصوص رسانه های همسو نیست گفت: خوب است یک نفر از نزدیکان دولت به مدیران و وزرای دولت بگوید کسانی که از شما محبوب تر بودند روزی که پشت کردند به رسانه ها زمین خوردند شما که جای خود را دارید.

او همچنین می‌گوید: به عقیده من تاکنون هم اگر دولت آقای روحانی نزد افکارعمومی تا حدودی موفق جلوه کرده است - که البته بنده معتقدم در بسیاری حوزه ها بی تردید موفق هم بوده است اما چون اطلاع رسانی درست نمی شود مردم در جریان قرار نمی گیرند- این موفقیت را باید مرهون خراب کاری های دولت احمدی نژاد دانست و دولت روحانی نان ناکارآمدی دولت احمدی نژاد و اصولگرایان را تاکنون خورده است که این نان ها روزی تمام می شود و آن وقت باید دید دولت چه می خواهد بکند تا همراهان خود را راضی کند.

علیرغم گفته‌ سعید حجاریان مبنی بر اینکه استراتژی‌ آنها(اصلاح‌طلبان) در برابر دولت یازدهم "اتحاد علنی و انتقاد مخفیانه" است، به نظر می‌رسد طی روزهای گذشته انتقادات اصلاح‌طلبان از دولت یازدهم افزایش داشته است و نوشته پورنجاتی در هفته گذشته یکی از بی‌سابقه‌ترین انتقادات یک فعال سیاسی شاخص اصلاح‌طلب، چه از نظر محتوا و چه از نظر نوع ادبیات، در مواجهه با رئیس‌جمهور بود. که اکرمی، رئیس شورای فرهنگی ریاست‌جمهوری با انتقاد از این نحو سخن گفتن با رئیس‌جمهور توسط این فعال سیاسی اصلاح طلب گفته بود که با این نوع ادبیات آقای پورنجاتی هیچ مشکلی از کشور حل نمی‌شود.
پیش‌تر برخی سایت‌های خبری نیز از انتقادات شدید متقابل اعضای دولت یازدهم از شخصیت‌های اصلاح‌طلب در جلسات خصوصی اخباری منتشر کرده بودند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    متاسفانه چند انتقاد به آقای روحانی در مورد اطلاع رسانی وجود دارد ، صحبت های آقای روحانی در گفتگوهای زنده ، چه نوع و چینش سوالات و چه مجری هنوز مشکل دارد و مورد دیگر متاسفانه هنوز آقای رئیس جمهور یک نشست خبری خوب با خبرنگاران نداشته است ، متاسفانه این نشست ها به خوبی برگزار نمی شود یا زمان کم می آید یا تعداد این جلسات کم است یا خبرنگاران روزنامه های اصلاح طلب فرصت سوال کردن پیدا نمی کنند ، در کل تیم رسانه ای آقای رئیس جمهور نیاز به ترمیم و تقویت شدن دارد.
  • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    درود بر زیبا کلام....مردم اینو نمی خواستند دکتر روحانی
    • حسين IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      41 12
      دقيقن چيو نميخاستن؟
  • کارشناس ارش استراتژیک A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    قابل توجه دلواپسان و دوستان:عمده انتقاد جناب زیبا کلام در زمینه اطلاع رسانی دولت بوده که کاملا صحیح است نمونه آن در زمینه برنامه سلامت و حرکت بزرگی که به نفع بیماران در بیمارستانهای دولتی براه افتاده و خیلی ها از این تسهیلات بی خبرند و دلیل آن ضعف اطلاع رسانی است.وگرنه در بسیاری از زمینه ها علی الخصوص سیاست خارجی کار دولت مورد تایید قرار دادند و مورد دیگر در متن ایشون نقد وجود دارد نه حمله به دولت
  • محبت اله زارع A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    36 3
    "شما مقایسه کنید با بهره ای که احمدی نژاد و دولتش از رسانه ها برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی می‌بردند با دولت آقای روحانی، به هیچ وجه قابل مقایسه نیست" در اين باره بايد گفت: نگاه دولت كنوني به رسانه و اهل رسانه با نگاه دولت قبلي متفاوت است. لب كلام اينكه اين دولت با توجه به اظهارات متعدد معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد در خصوص فعاليت سالم و اخلاقي و آزادانه رسانه ها، عملا نميتواند خلاف مشي خود عمل كند.
  • بی نام RO ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    اصلاح طلبان اگر رای داشتند عارف رو کنار نمی گذاشتند یشتر مردم به خاطر مذاکره و اقتصاد و آقای رفسنجانی به روحانی دادند و این ربطی به اصلاح طلبان نداره.
    • بی نام GB ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      4 10
      برخی اصلاح طلبان فرصت طلبانی هستند که می خواهنددر آب شنا کنند اما خیس نشوند.
  • بی نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    79 3
    وضعيت صنايع و خوروسازي هم خيلي بده
  • بی نام A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    111 5
    اقای روحانی و طرفداراشون باید فرق بین هوادران احمدی نژاد و هوادارن خودشون رو تشخیص بدن .ما فدایی وجان بر کف و...اقای روحانی نیستیم رای دادیم و کار می خواهیم
  • بی نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    34 4
    اطلاع رسانی دولت در زمینه خدمات و تحولات همین یکساله خیلی کم است.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    2 6
    اقای زیبا کلام در این وضعیت بهتر بود به جای این که هیزم در اتشه تندروها و اصولگرایانه مخربه دولت بریزه و انتقادشو رسانه ای مطرح کنه بره و این رو به گوشه محرم ها برسونه.این دولت نباید از خودی ها چوب بخوره که.