تسنیم نوشت:

وزیر خارجه سابق آمریکا تاکید کرد: رژیم اسرائیل در عملیات نظامی زمینی در نوار غزه افراط و زیاده روی کرده و این مساله به اعتبار اخلاقی این رژیم ضربه می‌زند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "هیل" نشریه کنگره آمریکا، مادلین آلبرایت وزیر خارجه اسبق آمریکا در مصاحبه با شبکه سی ان ان تصریح کرد: این سخت است که نظاره گر کشتار فلسطینی های بی گناه باشیم و این مساله سخت است که بخواهیم این واقعیت را که مردم فلسطین به عنوان سپر انسانی مورد استفاده قرار می گیرند به جالش بکشیم.
بر اساس این گزارش آلبرایت افزود: به نظر من عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه به اعتبار و اقتدار نظامی این رژیم لطمه می‌زند. به نظر می رسد اسرائیل در این عملیات زیاده روی کرده است. به همین دلیل است که فکر می کنم باید هرچه سریعتر بین اسرائیل و حماس آتش بس برقرار شود.
آلبرایت طی سال های 1997 تا 2001 میلادی وزیر خارجه آمریکا بوده و دوره فعالیت وی همزمان با انتفاضه دوم مردم فلسطین بوده است. از آغاز تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه در دو هفته پیش تاکنون دو طرح آتش بس از سوی سازمان ملل و مصر ارائه و پیشنهاد شده ولی حماس و رژیم صهیونیستی حاضر به پذیرش آن نشده اند.
بیش از 600 فلسطینی تاکنون به شهادت رسیده اند که اکثر آنها غیر نظامیان بی گناه بوده اند. اسرائیل هدف اصلی از تجاوز زمینی به نوار غزه را مقابله با نیروهای حماس و از بین بردن تونل های زیر زمینی اعلام کرده است.
وی در ادامه گفت: اسرائیل حق دارد اگر مورد حمله موشکی واقع شد از خودش دفاع کند. بسیاری از شرکتهای هواپیمایی جهان پروازهای خود به فرودگاه بن گوریون تل آویو را لغو کرده اند.
آلبرایت گفت: باید راهی برای به رسمیت شناختن فلسطین وجود داشته باشد تا بتوان به راهکار تشکیل دو دولت دست یابیم. در این راهکار باید توجه خاصی نیز به امنیت اسرائیل شود.
وی ضمن تقدیر از تلاش های جان کری وزیر خارجه آمریکا برای دستیابی به توافق سازش تاکید کرد: علی رغم تلاش های جان کری این دو طرف گفتگو هستند که باید عزم سیاسی برای دستیابی به توافق نهایی را داشته باشند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =