رقابت تنگاتنگ مرورگر اندروید با آی‌او‌اس اپل/ اندروید 43.75 درصد، آی‌او‌اس 45.61 درصد

در دنیای گوشی‌های هوشمند، اندروید پیشتازتر از اپل بوده اما در بخش مرورگرها، مرورگر سافاری اپل روی سیستم عامل آی او اس جلوتر از اندروید است اما این رقابت تنگاتنگ همچنان ادامه داشته و ممکن است به زودی اپل جا بماند.

 

بر اساس تازه ترین آمار، 45.61 درصد از مرورگرها آی‌او‌اس اپل بوده و 43.75 درصد نیز اندروید هستند و فرق این دو به 1.86 درصد رسیده است.

در نمودارمنتشره از سوی Net Applications که در زیر مشاهده می کنید، همچنان مرورگر روی آی‌او‌اس اپل سرتر است و نکته جالب، سیستم عامل سیمبین (گوشی های قدیمی نوکیا) است که 2.73 درصد (بالاتر از ویندوز فون که 1.99 درصد و بالاتر از بلک بری که 1.36 درصد است) سهم بازار را علی رغم خداحافظی از دنیای گوشی های هوشمند، در اختیار دارد.

گفتنی است سال گذشته این رقم برای آی‌او‌اس 57.56 درصد و برای اندروید نیز 24.66 درصد بود که حکایت از افت 11.95 درصدی برای اپل و رشد 19.09 درصدی برای اندروید دارد. این آمار در سال 2009 کاملا متفاوت بود و در ان سال مرورگر آی‌او‌اس 39.02 درصد و مرورگر روی اندروید نیز 2.59 درصد از سهم بازار مرورگرها را در دست داشتند.

اما کارشناسان مستقل تعداد گوشی های فروخته شده اندرویدی بیشتر از محصولات اپل در سراسر جهان بوده و طبیعی است که هر چه تعداد اندرویدی‌ها بیشتر شود، تعداد مرورگرهای مورد استفاده نیز بیشتر شده و چرخه به سوی اندروید بچرخد.

اما فاکتورهای دیگری نیز در باره جنگ آی‌او‌اس و اندروید باید در نظر گرفت و آن اینکه تعداد اپلیکیشن‌های اندرویدی روی فروشگاه گوگل کمتر از تعداد اپلیکیشن‌های اپل روی اپ استور است. این شکاف در بحث درآمد اپل از اپ استور و گوگل از گوگل پلی بیشتر دیده می شود و هر چند رشد 2.4 درصدی درامد گوگل از اپهای گوگل پلی به ثبت رسیده، اما همچنان با اپ استور اپل فاصله دارد.

منبع: مارکت شیر

56503

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    22 2
    اندروید سیستم عامل است نه مرورگر
  • بی نام A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    22 13
    خداوکیلی سافاری خیلی مزخرفه
    • سام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
      5 7
      عزیز شما احتمالا با سافاری کار نکردی...منم مث بقیه از کروم و دلفین و بقیه مرورگرها استفاده می کردم تا اینکه سافاری استفاده کردم سرعت مرورگر رو تازه حس کردم..سافاری بدون شک تا به حال سریع ترینه.
  • ممد ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    5 2
    ولي خداييش اندرويد و اي او اس سيستم عاملنااا!!!! مرورگر يه چي ديگس
    • بی نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
      3 0
      بابا خوب دقت کنید میگه مرورگر روی اندروید