روزشمارانتخابات92/انصراف لنکرانی به نفع جلیلی/مشایی:اگر رد صلاحیت شوم از راه قانونی پیگیری می کنم

سال گذشته در این روز سه نفر از کاندیداهای ریاست جمهوری انصراف دادند.

به گزارش خبرآنلاین سال گذشته در این روز محمد حسن ابوترابی فرد از تریبون مجلس اعلام کرد که از ادامه رقابت به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری انصراف می دهد. او علت این کار را تقاضای نمایندگان عنوان کرد.

کامران باقری لنکرانی هم که نامزد جبهه پایداری بود به نفع سعید جلیلی از نامزدی انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری کنار رفت. باقری لنکرانی در بیانیه انصراف خود گفت: اینجانب با انصراف از داوطلبی در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری ، حمایت خود را از جناب آقای دکتر جلیلی اعلام می‌دارم. این حمایت برای دفاع یکپارچه از گفتمان انقلاب اسلامی است.

«صادق واعظ‌ زاده» هم از نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف داد.

علیرضا علی احمدی از وزرای سابق دولت احمدی نژاد که در انتخابات ثبت نام کرده بود نیز در این روز در یک سخنرانی علیه احمدی نژاد و معاون اولش اظهاراتی را مطرح کرد. وی با بیان این‌که «من همین جا می‌گویم آقای رحیمی شما عامل حضور برخی افراد مثل کردان و رحیم‌مشایی در دولت بودید»، مدعی شد که همراهی نکردنش با رحیمی، زمینه‌ساز کناره‌گیریش از وزارت شد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی هم با اشاره به حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری گفت: بر اساس وظیفه دینی و ملی، با توجه به تجربه‌های اجرایی گذشته ولی با دیدگاه‌ها و برنامه‌های نو، برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، تقویت عقلانیت و اعتدال در جامعه، تأمین آسایش و امنیت و ترمیم سیاست خارجی آمده‌ام و با فضل خدا، همدلی و یاوری صمیمانه مردم به پیمودن این راه دشوار ولی ممکن و قابل حصول امیدوارم.

«اسفندیار رحیم مشایی» در دیدار شماری از «بانوان فرهیخته استانهای تهران و قم » در پاسخ به سوال یکی از حضار مبنی بر اینکه «اگر فردا رد صلاحیت شوید، چه کار خواهید کرد؟» گفت: ما از مسیر قانون حقمان را پیگیری خواهیم کرد.

2929

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ایمانی فر از هرسین A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    16 5
    درودددددددددددددددددددد بر هاشمی و خاتمی و روحانی
  • بی نام A1 ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    18 7
    خدا ننگ اجمدی و مشایی را از ایران بدزاید که هر چی بدبختیه از سر این دو است