ایسنا نوشت:

معاون وزیر کشور گفت: به دنبال علمی‌تر کردن کارها هستیم و با دانشگاه‌ها به ویژه مراکزی که در زمینه بحران فعالیت دارند، در حال مذاکره هستیم.

اسماعیل نجار در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تولید دانش در همه زمینه‌ها به ویژه در مدیریت بحران نقش اساسی دارد و در بحث بحران به دنبال این هستیم کارها را علمی‌تر و منطقی‌تر کنیم و خرد را تا جایی که امکان دارد، در پیشگیری و در مواجهه با بحران و بعد از آن به کار بگیریم.

نجار تصریح کرد: افزایش سطح آگاهی‌های مردم در برخورد با هر پدیده به ویژه پدیده‌های طبیعی و انسان‌ساز که منجر به حوادث است، حائز اهمیت بوده و هر چه سطوح آگاهی همه اقشار از جمله دانشگاهیان و مردم عادی و ... افزایش پیدا کند، اثرات خود را خواهد گذاشت.

وی بیان کرد: راهکارهای متفاوتی برای حمایت دولت از این کنفرانس ها وجود دارد و در بحث پایان‌نامه‌ها و کنفرانس‌ها دولت عنایت ویژه‌ای دارد و بالاخص دانشی که منجر به عمل شده و در زندگی مردم تاثیر بگذارد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: به دنبال علمی‌تر کردن کارها هستیم و با دانشگاه‌ها به ویژه مراکزی که در زمینه بحران فعالیت دارند، در حال مذاکره هستیم.

وی افزود: امروز مدیریت بحران یک تخصص است و امیدواریم بتوانیم هر چه بیشتر این سطح را در جهت کاهش آلام در زمان حادثه، افزایش دهیم.

نجار تصریح کرد: پس از حادثه زلزله بم افکار به این سمت رفت که باید اداره کل حوادث غیرمترقبه به مدیریت بالاتری ارتقا یابد و دولت در همان زمان لایحه‌ای تقدیم مجلس کرد که منجر به تصویب قانون سازمان مدیریت بحران کشور شد و این قانون پنج ساله بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر لایحه تمدید این قانون در مجلس است و تصویب قانون را تا پایان ۹۳ گرفته‌ایم، مشروط به اینکه دولت لایحه اصلاح قانون سازمان مدیریت بحران را تقدیم مجلس کند.

نجار تصریح کرد: قانون نوشته داریم، اما باید این قانون تبدیل به عمل شود و اگر بخش‌هایی که عمل نشده، به صحنه بروز و ظهور برسانیم، قانون مدونی است.

وی بیان کرد: حدود ۴۸ درصد کشورهای دنیا در ارتباط با مدیریت بحران وزارتخانه جامعی دارند و بسیاری از بخش‌های مدیریت بحران زیر این مجموعه هستند و در کشور ما نگاه ها متفاوت است که آیا باید سازمان مدیریت بحران ارتقا پیدا کند یا در همین سطح به ساز و کار ادامه دهد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =