واحد مرکزی خبر نوشت:

شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد: بن فلیس رقیب بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری، بر تقلب در این انتخابات تاکید کرد.

به گزارش این شبکه، اعلام غیر رسمی پیروزی عبدالعزیز بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر باعث خشم و ناراحتی طرفداران علی بن فلیس رقیب بوتفلیقه در این انتخابات شده است.
احمد حرض الله خبرنگار این شبکه در الجزایر در گزارشی در این زمینه افزود: طرفداران بن فلیس به شدت خشمگین و ناراحت هستند. برخی ها گریه می کنند و برخی ها نیز انتظار نداشتند چنین نتیجه ای از انتخابات اعلام شود. بن فلیس دولت را به تقلب در انتخابات متهم و تاکید کرد در این انتخابات شکست نخورده است و تاکید کرد به فعالیت های سیاسی خود ادامه خواهد داد. اما برخی از کارشناسان بر این باورند بن فلیس پیش بینی نمی کرد این انتخابات چنین نتیجه ای داشته باشد.
بن فلیس گفت: من به این دلیل در این انتخابات شرکت کردم تا همه بدانند دولت الجزایر فاسد است و نمی توان از فاسد انتظار اصلاح در کشور داشت. رسوایی های تقلب در این انتخابات به شیوه های مختلف را به اطلاع ملت الجزایر رساندم.
تماس من با گروه های سیاسی برای استقرار دموکراسی ادامه خواهد داشت و این فعالیت ها به صورت مسالمت آمیز خواهد بود.
کارشناس سیاسی الجزایری گفت: بن فلیس از نتیجه این انتخابات شوکه شده است و حق دارد نتیجه این انتخابات را به رسمیت نشناسد و آن را غیر قانونی توصیف کند.
خبرنگار این شبکه افزود: ستاد انتخاباتی بن فلیس تلاش می کند شکایت خود را در دادگاه قانون اساسی مطرح کند هر چند وی تاکید می کند به نقش این دادگاه و همه نهادهای دولتی اعتمادی ندارد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =