۰ نفر
۲۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
خانواده سلطنتی در جزیره بی‌تربیت‌ها

شهرام شفیعی با سومین جلد از مجموعه طنز «جزیره‌ بی‌تربیت‌ها» به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌آید.

به گزارش ایبنا، «جزیره‌ بی‌تربیت‌ها» یک مجموعه داستان طنز 10جلدی است که نخستین جلد آن سال 1389 و جلد دوم این مجموعه در سال 1391 برای گروه‌های سنی «ج» و «د» توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

بنا بر بررسی‌های آماری مجموعه «جزیره‌ بی‌تربیت‌ها» در استان تهران و کشور رتبه نخست پرخواننده‌ترین کتاب را به دست آورده است.

اکنون در آستانه بیست‌وهفتمین‌نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اتنشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از چاپ سومین جلد این مجموعه خبر داده است. «پاچه و مربا»، «خرید»، «فشار خون»، «نگه‌داشتن بچه»، «هدیه» و «هندوانه» عنوان‌ داستان‌های جلد سوم این مجموعه است.

شخصیت‌های اصلی این مجموعه، پسر 10 ساله و عموی پدرش هستند. قهرمان داستان، عضوی از خانواده سلطنتی بی‌تربیت‌هاست و همراه اعضای خانواده در کاخی زندگی می‌کند که به موزه تبدیل شده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «ما خانواده‌ سلطنتی بی‌تربیت‌ها هستیم. البته سال‌هاست که کاخ به موزه تبدیل شده. مردم برای تماشا این‌جا می‌آیند و برای همین ما توی کاخ کار می‌کنیم. پادشاه، سرایدار کاخ است و ملکه، آشپزخانه را می‌چرخاند. من و خواهرم هم برای بازدید‌کننده‌های خسته، چارپایه می‌گذاریم و انعام می‌گیریم...»

شهرام شفیعی، نویسنده کودک و نوجوان آثاری مانند مجموعه دو جلدی «پاشنه طلا»، مجموعه 9 جلدی «بگو ما هم بخندیم» و مجموعه پنج جلدی «قصه‌های غرب وحشی» را در کارنامه خود دارد.

سومین جلد از‌ «جزیره‌ بی‌تربیت‌ها» با شمارگان 10هزار نسخه به قیمت 32 هزار ریال از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

 

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =