تسنیم نوشت:

عضو هیات مدیره کانون شورای اسلامی کار استان تهران درباره آخرین وضعیت شکایت کارگران از مزد۹۲ گفت: پس از صدور رای دیوان عدالت، دستمزد ۹۳باید بر اساس نرخ جدید محاسبه می‌شود.
علی خدایی درباره آخرین وضعیت مزد 92 گفت: شکایت کارگران از مزد 92 به هیئت عمومی رسیده است اکنون منتظر صدور رای از سوی دیوان هستیم.
او ادامه داد: چنانچه دیوان عدالت اداری در نهایت به نفع کارگران رای دهد، وزارت کار باید در اسرع وقت همه کارفرمایان را به پرداخت مابه‌التفاوت نرخ تورم سال 92 ملزم کند و همچنین نرخ دستمزد 93 باید بر اساس رقم جدید افزایش یابد.

خدایی با تاکید بر اینکه شکایت از دستمزد 93 در برنامه کاری کارگران نیست گفت: اگر پایه حقوق کارگران در سال 92, به میزان 487 هزار تومان بود با پرداخت 6درصد مابه التفاوت نرخ تورم به بیش از 500 هزار تومان می‌رسد که در صورت صدور رای از سوی دیوان دستمزد 93 باید بر اساس حقوق بیش از 500 هزار تومان به میزان 6درصد افزایش یابد.

عضو هیات مدیره کانون شورای اسلامی کار استان تهران گفت: فضای عمومی هیات تخصصی دیوان همسو با شکایت ما بود و آن را مثبت ارزیابی کردیم و امیدواریم که نظر هیات عمومی دیوان هم نسبت به پرونده شکایت دستمزد کارگران مثبت باشد.
او ادامه داد: باتوجه به وضعیت نامناسب معیشتی کارگران از دیوان عدالت اداری توقع داریم بررسی و صدور رأی این پرونده شکایت کارگران را در اولویت کاری خود قرار دهد.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =