مهر نوشت:

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی تبلیغات رسانه‌های غربی درباره نقض حقوق اقلیت‌های دینی در ایران را غیرواقعی دانست و تاکید کرد پیروان ادیان الهی در جمهوری اسلامی ایران به طور مسالمت‌آمیز به صورت تاریخی در کنار یکدیگر در عرصه‌های گوناگون اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی فعالیت می‌کنند.

فاطمه رهبر رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در دیدار با جمعی از بانوان فعال اتریشی و سوئیسی که امروز یکشنبه ۲۴ فروردین صورت گرفت، با تأکید بر رعایت حقوق پیروان ادیان الهی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: پیروان ادیان الهی در جمهوری اسلامی ایران به طور مسالمت‌آمیز به صورت تاریخی در کنار یکدیگر در عرصه‌های گوناگون اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی فعالیت می‌کنند و تبلیغات رسانه‌های غربی در مورد عدم رعایت حقوق اقلیت‌های دینی در ایران مغرضانه و در راستای سیاست‌های سلطه‌جویانه کشورهای غربی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر نقش مؤثر زنان در پیشرفت‌های علمی، فناوری و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات فراوانی به منظور حمایت از حضور فعال زنان در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی انجام گرفته است به نحوی که در حال حاضر بیش از ۶۲ درصد از پذیرفته‌شدگان رشته‌های مختلف در دانشگاه‌های کشور خانم‌ها هستند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود ضمن تشریح قوانین و سیاست‌های مختلف در خصوص حمایت‌های جانبی از خانواده خاطرنشان کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تفاوتی میان زن و مرد وجود ندارد و نگاه قانون در برابر زن و مرد به طور یکسان است و زنان می‌توانند دوشادوش مردان به فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بپردازند.

رهبر در پایان به بحث بیمه زنان خانه‌دار اشاره کرد و گفت: اقدامات گسترده‌ای در خصوص حمایت از زنان خانه‌دار انجام گرفته و در حال حاضر لایحه بیمه زنان خانه‌دار در فراکسیون زنان و خانواده مجلس در حال پیگیری است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک خانم A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    20 25
    نه تنها ما زنها ، حتی شوهر من که یک مرد است مانند بسیاری از مردهای دیگر معترف است که در ایران حقوق و قوانین برای زنها تبعیض آمیز است. یک زن باشی و توی ایران زندگی کنی، خیلی صبر و استقامت میخواد... واسه همین هیچ مردی حاضر نیست توی ایران زن باشه پس چرا دروغ میگی؟ مگه این خارجیا از پشت کوه اومدن که از هیج چیز خبر نداشته باشن.
    • بی نام IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
      15 11
      به شوهرتون بگید اگر خیلی راست مگیه از بابت حقوق زنها همین الان بره محضر، حق طلاق،حق اشتغال و تحصیل،حق حضانت بچه،حق تعیین محل سکونت،حق خروج از کشور رو امضا کنه و مهریه شما رو هم ده برابر کنه برای فریب دادن زنها معمولا استفاده از چنین جملاتی خیلی کارساز هست چون زنها معولا ظاهربین هستند بعد از زدن چنین حرفهای به ظاهر روشنفکرانه ای عجب کام خوبی می شود از زنها برد
    • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
      13 11
      بی نام عزیز واقعیت این هست که هیچ مردی ریسک زندگی با زنی رو که شما تصویر کردید قبول نمی کنه و هیچ زنی هم ریسک زندگی با مهریه پایین رو قبول نمی کنه و الا در قانون ما با شروط ضمن عقد امکان برقراری نوافقی از حقوق مورد نظر وچود دارد و اینکه در حق زنان تبعیض وجود دارد دروغی بیش نیست بخصوص که با سیل استخدام زنان در سالهای اخیر مردان بیکار هستند و زنان شاغل اما همچنان نفقه و مهریه از مردان طلب می شود و به بهانه های واهی عنوان می شود در حق زنان تبعیض وجود دارد. در حالی که هیچ کس از سربازی و وظایف مرد سخنی به میان نمی آورد و حتی نمی گوید که اشتغال یک وظیفه است نه یک حق بخصوص که برای مردان ابزار انجام مسئولیت است و برای زنان ابزار انجام ندادن مسئولیت
  • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    0 7
    چرا بند 1 ماده 48 قانون حمایت از خانواده را رعایت نمیکنید