فارس نوشت:

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شیب افزایش قیمت بنزین در فاز دوم هدفمندی یارانه که امسال اجرا می‌شود، بسیار آرام خواهد بود، از مردم درخواست کرد، آن‌هایی که نیاز به یارانه ندارند، انصراف دهند.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با شبکه خبر در پاسخ به پرسشی مبنی بر شیب افزایش قیمت حامل‌های انرژی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها که قرار است، در سال جاری اجرا شود، گفت: گر چه در دولت قرار بر این شده که هیچ یک از اعضا قبل از اجرای فاز دوم در مورد مقدار افزایش قیمت صحبت نکنند، اما این اطمینان را به مردم می‌دهم که شیب افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین بسیار آرام و کند خواهد بود، به گونه‌ای که وقتی اجرا شود مردم تصدیق خواهند کرد که شیب زیاد افزایش نیافته است، گرچه بنزین آثار اجتماعی و اقتصادی هم دارد.

وی در مورد حداقل حقوق کارگران در سال جاری و اینکه آیا باید کارگران هم از دریافت یارانه انصراف دهند، گفت: کسانی که واقعاً نیاز به یارانه نقدی ندارند، ثبت‌نام نکنند و یا انصراف دهند تا یارانه به نیازمندان واقعی برسد، البته کسانی که دارای فرزند معلول و یا تعداد زیادی فرزند هستند، باید یارانه دریافت کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: نگاه به یارانه‌ها باید عوض شود، اینکه عده‌ای فکر می‌کنند یارانه یک حق عمومی است و باید همه از آن برخوردار شوند، این فکر اشتباه است و باید یارانه واقعاً به افراد نیازمند تعلق گیرد و آنهایی که نیاز به یارانه ندارند، از دریافت یارانه انصراف دهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد حداقل دستمزد کارگری در سال جاری افزود: طوری طراحی شده است که کسانی که در سال جاری کار می‌کنند با توجه به حداقل حقوق طراحی شده و مزایای جانبی و یارانه در ماه حداقل ۹۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد که می‌توانند به راحتی زندگی کنند.

ربیعی افزود: سال جدید همه احتیاج به تغییر دارند و در دولت هم باید رویکردها عوض شود و کارگران به فکر کار و تولید باشند و همه باید به فکر سازندگی مملکت باشیم.

وی با بیان این که وزارت کار به تنهایی نمی‌تواند همه اشتغال کشور را ایجاد کند، افزود: در سال جدید باید همه به فکر افزایش تولید و در نتیجه اشتغال باشیم و کشور از نظر تولید داخلی تأمین شود.

ربیعی همچنین از تعطیلات زیاد در کشور انتقاد کرد و گفت: از ناحیه تعطیلی زیان اقتصادی فراوانی متوجه تولید می‌شود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    26 0
    کاش به جای حذف 45000 تومن جلوی دزدی های میلیاردی گرفته شه به عدالت اجتماعی پرداخته بشه جلوی گرونی گرفته شه (میراث دولت قبلی ) و توزیع یارانه به حالت قبل از ضررمندی برگردونده بشه نه گرونی باقی بمونه و این پولم حذف بشه . یا همه یا هیچ کس . مولا علی بیت المال بین همه به یک شکل تقسیم می کرد بین عرب و عجم و بهترین حالت عدالت نسبی برگردوندن اون به حالت قبلی بود درسته ثروتمند بیشتر بهره می برد اما فقیر هم نون گرون نمی خرید نه مثل حالا!!
  • قاسم IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    12 0
    من که نمی دونم چی می گه شما می دانید؟
  • كسري A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    5 0
    واقعا وزيري كه ندانه دادن يارانه نقدي باعث از بين رفتن ارزش كار و باعث بروز تورم هست متاسفم وزير عزيز يارانه حق همه ايراني هست پس به همه تعلق ميگيره هم به من فقير هم به افراد پول دار مگه اونها ايراني نيستند چرا بجاي پرداخت يارانه نقدي به صنعت يارانه نميديد كه بتوانند باعث افزايش صادرات و اشتغال بشود شما فقط دنبال حل مقطعي هستي دوستم مثل دولت قبلي . خبر انلاين اين كه توهين نداره بچاپ
  • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    11 0
    با این کارها فقط اعتماد مردم رو از بین می برند.
  • کجایی کوروش؟؟؟؟؟؟ IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    16 0
    باور کن آقای وزیر بهش احتیاج دارم و الا انصراف میدادم میخوام با این پولی که ماهانه 45 هزار تومن میدین بچه ام رو بفرستم خارجه تحصیل کنه ولی افسوس که هنوز خیلی کوچیکه و این پول خرج مای بیبیش میشه
  • سیدمصطفی IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    11 1
    هروقت ما هم تونستیم هفته اول تعطیلات عید بریم شمال و هفته دوم بریم کیش از سواحل نیلگون لذت ببریم از یارانه انصراف می دهیم. قبول؟
    • محمد اول A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
      2 10
      جالبه! این همه وقت رئیس جمهور و وزیر و کارشناس و... میگن هرکس به یارانه احتیاج نداره انصراف بده تا به نیازمندها برسه! اونوقت ملت میان کامنت میذارن که ما درآمدمون کمه، پول نداریم انصراف نمی دیم. خب بنده خدا طرف منظورش تو نیست که! میگه اونایی که درامدهای وحشتناک دارن و ایم یارانه ها پول توجیبی یک روز نوکر و کلفتشون نمیشه انصراف بدن نه شماها که به این یارانه احتیاج دارین
  • پ A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    13 0
    جناب آقای وزیر! شما با ماهی 900 هزار تومان می توانید به راحتی زندگی کنید؟؟! شگفتا از این سخن! آن هم در این شرایطی که همگی ما مردمان عادی از آن باخبریم و در آن گرفتار شده ایم. آیا حضرتعالی حاضرید فیش حقوقی خود را برای عموم مردم منتشر کنید و سپس مازاد 900 هزار تومان را به صندوق دولت بازگردانید؟ نگویید در تاریخ این کشور چنین افرادی نبوده اند که بزرگمردانی همچون دکتر مصدق اصولاً حقوق هم دریافت نمی کرده اند.
  • اوجان اوغلی IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    21 0
    آقا معلومه تو این مملکت چه خبره ؟ اگه نگرفتن یارانه به قول زیر نویس های تلوزیون یک جهاد بزرگه چرا قیمت هارو آزاد کردن تا یارانه بدن ؟؟ میخواستن عدالتو اجرا کنن ؟الان چرا میگن نگرفتن یارانه باعث افزایش قدرت اقتصادی میشه ؟ آهان . . میخواستن اول همه چیز رو گرون کنن بعد یارانه بدن الان یارانه ندن ولی باز قیمت های گرون بمونه . . ما هم جیگریم دیگه . . . .
  • طولابي A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    25 0
    بيش از 2 سال است كه به بهانه اين طرح قيمت هاي حامل هاي انرژي كه تاثير مستقيم بر روي همه چي گذاشت را بالا برديد ، حال بدون نتيجه و اينكه تاثيري در زندگي مردم داشته باشد ميخوايد اون 2 زار رو هم مردم نخواهند ، ايرادي نداره همان مقدار روش ميزاريم و به شماها ميديم زمانيكه قيمت ها بر اساس منطق و عرف خودش به زمان قبل از يارانه برگرده ، اين گوي و اين ميدان ، در غير اين صورت خواهشا ً اينقدر زير نويس و تو و بيرون سريال و ... نگيد
  • بی نام A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    10 0
    جناب وزیر قانون مدیریت خدمات کشوری را برای کارکنان دولت بطور کامل اجرا کنید و حقوق واقعی کارکنان دولت را پرداخت کنید مسلما در این وضعیت کارکنان دولت انصراف میدهند نه امروز که حقوق افراد تحصیل کرده و با تجربه زیر یک میلیون تومان است !!!
  • بی نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    6 3
    من با انصراف از یارانه موافقم به شرطی که دولت تضمین دهد آنرا به جیب مفسدین اقتصادی نمیریزد
    • انوش IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
      0 0
      تو جیب مفسدین نریزه پس چکار کنه ؟ بده به کسایی که ندارن ؟ اونهایی که عامل فقرشون خود این آقایونند ؟ خدا بدور چه حرفا11
  • ارش IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    5 0
    راست میگه دیگه اقا پسنداز بسه دیگه 40تومانها
  • يك گاو محترم ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    16 0
    آقا مسولين و دولتمردها اگه مرد هستن خودشون انصراف بدن،، ماشاا... اونقدر زيادن كه اگه انصراف بدن همه مشكلات حله .. ضمنا تا جايي كه ما يادمونه يارانه براي نيازمندان نبود ، قرار بود يارانه بنزين و نان و فلان رو بردارن نقدي به مردم بدن ... ما شا... هر دم ازين باغ بري ميرسد به خدا ما گوساله نيستيم يه چيزايي يادمونه
  • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    17 0
    بیا هنوز هیچی نشده می گن دولت نمی تواند اشتغالزایی کنند !!! پس همه انصراف بدن که شما با پول ها چه کار بکنید ؟ بدید به امثال بابک زنجانی ها بخورند و یک اب هم روش
  • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    9 0
    تو راست میگی!
  • شهره A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    10 0
    آقای وزیر؛ من از شما خواهشمندم که آن حقوق بالایی که میگیرید ، شما هم کنید و ماهی یک میلیون تومان حقوق بگیرید. شما وزیران و مسولین چشمتان به یارانه مردم است؟ واقعا تاسف بار است. یک راه دیگر جلوی پای شما می گذارم: قیمت حاملهای انرژی و مواد غذایی را به 10 سال قبل برگردانید.
  • بی نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    5 1
    با این تیپ اظهار نظر ها جز این که خودتون رو منفور کنید کار دیگه ای نکردید
  • محمد A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    23 0
    "وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: نگاه به یارانه‌ها باید عوض شود، اینکه عده‌ای فکر می‌کنند یارانه یک حق عمومی است و باید همه از آن برخوردار شوند، این فکر اشتباه است" احساس میکنم به شعورم توهین شده
  • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    13 0
    کاش درامد همه اندازه شما بود وهمه مثل شما فکر میکردند
  • nima A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    16 0
    قيمتها به سال 89 برگردون يارانه انصراف ميديم
  • بی نام IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    37 0
    خداییش ایشون تو چه حال و هوایی هستن که اینطور نظر میدن که میشه با با 900 هزارتومان راحت زندگی کرد. با 900 تومن شاید فقط بشه زنده موند جناب وزیر ؟!
  • meysam IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    13 0
    آخه چي بگم خود شما از چه زماني از دريافت يارانه انصراف داديد. شما يا تا الان انصراف ندادين يا از زماني كه وزير شدين انصراف دادين اگه غير از اين باشه منم از دريافت يارانه انصراف ميدم.