+ A - سه شنبه 3 بهمن 1391 - 16:45:00 چاپ
امتیاز به مطلب 123 نفر

معافیتهای جدید سربازی اعلام شد؛ معافیت مشمولانی که پدر زیر 65 سالشان نیاز به مراقبت دارند

جامعه > پلیس - هر فرد ذکور در صورتی که یگانه فرزند بالای 18 سال پدر نیازمند مراقبت باشد، می‌تواند در صورت تایید شورای پزشکی از انجام خدمت سربازی معاف شود.

به گزارش خبرآنلاین، سردار سیدحمید صدرالسادات رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا برخی معافیت‌های در نظر گرفته شده در قانون جدید سربازی را اعلام کرد.وی گفت:از سرباز فراری به آن دسته از سربازان اطلاق می‌شود که پس از رفتن به یگان‌های خدمتی به دلایل نامشخصی اقدام به ترک آن کرده‌اند که این موضوع به سازمان وظیفه عمومی ربطی ندارد و آمار آن نیز در دست ما نیست.
رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به شرایط ویژه درنظر گرفته شده برای اعزام به خدمت مشمولان ادامه داد: آن دسته از مشمولانی که سنشان بالا رفته یا متاهل‌ هستند تا حدامکان در نزدیک‌ترین یگان محل سکونتشان به کار گرفته می‌شوند.
وی با بیان اینکه کسر خدمت‌ها نیز جز دو مورد در قانون جدید حذف شده است، گفت: به عنوان مثال در گذشته به آن دسته از مشمولانی که پدرشان دارای سابقه کمتر از 30 ماه خدمت در جبهه و جانبازی کمتر از 25 درصد بود، کسر خدمت تعلق می‌گرفت اما این وضعیت در حال حاضر وجود ندارد.


معافیت سه برادری حذف شده است
رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به حذف معافیت سه برادری در قانون جدید سربازی اظهارکرد: معافیت‌های سه برادری تا پایان سال گذشته شامل افراد می‌شد اما با این وجود مهلتی را تا پایان شهریورماه برای افرادی که امکان ثبت آن را نداشتند در نظر گرفتیم.
به گفته وی در حال حاضر فردی وجود ندارد که دو برادرش خدمت خود را تا پایان سال گذشته به اتمام رسانده باشند و خودش نیز تا پایان سال گذشته 9 ماه از خدمت خود را سپری کرده باشد البته افرادی هستند که شرایط معافیت سه برادری را در سال جاری داشته باشند اما اجرای این قانون تا پایان سال گذشته بود.


وثیقه‌های خروج از کشور تغییری نکرده است
رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره وثیقه‌های خروج از کشور نیز اظهارکرد: مبلغ این وثیقه‌ها بر اساس همان قاعده قبلی است و در سال جاری تغییری در این زمینه ایجاد نکردیم.
صدرالسادات با بیان اینکه مبلغ این وثیقه متناسب با نوع سفر متفاوت است، گفت: کشور سوریه جزو سفرهای زیارتی محسوب نمی‌شود.
وی همچنین با اشاره به اخذ گذرنامه برای مشمولان غایب با سوءاستفاده از برخی خلاء‌های موجود گفت: در حال حاضر چنین وضعیتی وجود ندارد چرا که ما سیستم خود را در اختیار پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا نیز قرار دادیم و آنان بدون این که استعلامی از ما بکنند به اطلاعات سربازی تمام افراد ذکور دسترسی خواهند داشت.
به گفته وی در حال حاضر نزدیک به شش ماه است که پلیس مهاجرت برای پیگیری اصالت کارت‌های معافیت و پایان‌خدمت از سازمان وظیفه عمومی استعلامی نمی‌کند چرا که تمام اطلاعات و داده‌ها در اختیار پلیس مهاجرت نیز قرار گرفته است.
 

در جدول زیر نوع معافیتها آورده شده است:

مشمولان توضیح
جانباز آن دسته از افرادی که دارای 50 درصد جانبازی یا 60 ماه سابقه جبهه هستند در گذشته تنها یکی از فرزندان خود را معاف کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سازمان وظیفه عمومی نسبت به اخذ معافیت برای دومین فرزند ذکور خود نیز اقدام کنند.
کسانی که همسرشان فوت شده فرد مشمولی که همسرش فوت کرده و دارای بچه صغیر است، تا زمان ازدواج مجدد از خدمت سربازی معاف می‌شود.
فرزندان ذکور شهدا، جانبازان و ایثارگران به ازای هر 30 ماه حضور در جبهه والدین، یک فرزند، به ازای هر 25 درصد جانبازی یک فرد و به ازای هر 24 ماه آزادگی یک فرزند ذکور از انجام خدمت سربازی معاف می‌شود و برای دریافت این معافیت نیز هیچ سقفی تعیین نشده و به عنوان مثال اگر فردی دارای 90 ماه سابقه حضور در جبهه باشد سه فرزند ذکور وی امکان معافیت از سربازی را خواهند داشت که این شرایط درگذشته وجود نداشت.
جانباز یا شهیدی فاقد فرزند ذکور در صورتی که جانباز یا شهیدی فاقد فرزند ذکور باشد، یکی از برادرانش نیز می‌تواند از انجام خدمت سربازی معاف شود.
معافیت کفالت -در حال حاضر مبنای سن پدر برای بهره‌مندی فرزند از معافیت کفالت 65 سال است ،این به این معنی نیست که افرادی که کمتر از 65 سال دارند، فرزندشان امکان بهره‌مندی از معافیت کفالت را ندارند.
- هر فرد ذکور در صورتی که یگانه فرزند بالای 18 سال پدر نیازمند مراقبت باشد، می‌تواند در صورت تایید شورای پزشکی از انجام خدمت سربازی معاف شود.
 

در جدول زیر نحوه کسر خدمت مشمولان آورده شده است:

مشمولان توضیح
اعضای فعال بسیج به اعضای فعال بسیج با توجه به نظر فرمانده و مسئولان بسیج تا شش ماه کسر خدمت تعلق می‌گیرد.
کسر خدمت نخبگان کسرخدمت این دسته از افراد نیز با توجه به ضوابط ستاد کل نیروهای مسلح و بنیاد ملی نخبگان صورت می‌گیرد و این افراد در صورت تایید بنا به نوع پروژه‌ای که ارائه می‌دهند از دو ماه تا تمام زمان سربازی کسر خدمت دریافت می‌کنند.

45232

کلید واژه ها: سربازی - نظام وظیفه -
نظرات 254
  • پارسا سه شنبه 3 بهمن 1391 - 17:05:15
    277 32 پاسخ به این نظر
    يه فكري هم به حال غايبين سي سال به بالاي متاهل بكنيد.
    • آرش جمعه 17 خرداد 1392 - 20:37:02
      166 70
      جوانی 24 ساله هستم انشا... این ترم کارشناسیم تموم میشه دو برادرم سربازی رفته اند و متاهل هستند و پدرم 62 ساله است آیا میتوانم از معافیت استفاده کنم؟
    • بی نام چهارشنبه 29 آبان 1392 - 10:05:43
      43 12
      خدا کند فرجی برسد
  • حسین سه شنبه 3 بهمن 1391 - 17:16:14
    129 64 پاسخ به این نظر
    سلام دوستان بابا سردارصدر السادات :تو روبه خدا قسمت می دم این سه برادری را دومرتبه به مرحله اجرا بگزارید:خواهش می کنم
    • سیاوش شنبه 26 اسفند 1391 - 13:52:18
      64 30
      سلام من پدر و مادرم در زندان هستن و سه برادر دارم برادر برزگتر ازدواج و برادر دیگر قسط ازدواج دارد تنها هم زندگی میکنم اگر برادر دیگرم ازدواج کند من میتوانم از قوانین معافیت استفاده کنم
    • عباس محمدی سه شنبه 4 تیر 1392 - 15:19:20
      36 16
      چرا این قانون رو برای مدتی موقت اجرا کردید چرا این قانون دوباره اجرا نمی کنید مگه بقیه افرادی که سنشون به 18 سال نرسید تا مشمول این قانون شوند چه گناهی کردند؟
    • دختر سه شنبه 16 مهر 1392 - 14:04:40
      57 11
      همتون پسرید ک نظر گذاشتید ولی من دخترم !!!! دو نفر ک میخوان ازدواج کنن و این سربازی سنگ میندازه جلو پاشون سربازی نباشه بابای من راضی نمیشه سربازی نباشه کار نیست سربازی نباشه وام خود اشتغالی نمیدن تا الان ک درس خونده میگن ازدواج کنید اینجوریییییییییییییییی توقع هارو بیارید پایین دیگ بیشتر این ک فقط میخوام این سربازی حل بشه !!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام سه شنبه 3 بهمن 1391 - 17:46:36
    308 21 پاسخ به این نظر
    از امروز تا زمانیکه اراده کنم دیگر اخبار سربازی را پیگیری نمیکنم. من نمیدانم این چه رسمی است که هر هفته یک خبر می‌آیند و این معافیت‌ها را یادآوری میکند. به نظر شما به چه دلیل می‌تواند باشد؟ شرایط فعلی سربازی تا زمانی که شرایط عادلانه‌ای برای تحصیل‌کرده‌ها، نخبگان، محرومین و... در نظر نگیرد، نمی‌تواند عادلانه باشد. به گمانم آقایان هر روز صبح‌شان را با وضع قوانین و مرور این قانون‌ها آغاز می‌کنند که هر هفته اخبار سربازی مکرراً منتشر می‌شود. در یکی از خبرها خواندم که چنانچه کسی همسری اختیار کند که معلول باشد و تا 5 سال این وصلت دوام آورد، معافیت دائم می‌گیرد. آقایان چرا با روحیات و آینده مردم بازی می‌کنید؟ هر کسی که دلش می‌خواهد منفی بدهد (به گمانم منفی‌دهندگان آن‌هایی هستند که سربازی رفتند)
  • بدون نام سه شنبه 3 بهمن 1391 - 18:47:43
    461 42 پاسخ به این نظر
    واقعا خجالت داره که یه متاهل 30 ساله و بچه دار رو بخواید به جای رسیدن به زندگی اش بیاد سربازی و آخر سر هم زندگی اش رو از هم بپاشونید
    • سیاوش دوشنبه 14 مرداد 1392 - 09:46:34
      237 20
      واقعآ متاسفم برای مسئولینی که اینطور راحت 2سال، تمام نیرو،انرژی و فرصت جووناشونو به بطالت می گیرن. من فوق لیسانس دارم با معدل 17.84 و یک رزومه عالی، چرا باید 2سال از بهترین روزای زندگیمو برم پادگان؟؟ من میتونم توو صنعت توو دانشگاه و خیلی جاهای دیگه به درد این مملکت بخورم.هرچقد هم تلاش کردم که لااقل امریه بگیرم ولی متاسفانه چون پارتی نداشتم نشد.
    • بي نام سه شنبه 21 آبان 1392 - 14:18:52
      94 8
      موافقم باهات دوست بي نام
  • بدون نام سه شنبه 3 بهمن 1391 - 18:49:01
    343 22 پاسخ به این نظر
    كسر خدمت تحصيلي را برگردانيد. بقيه‌ي معافيت‌ها پيش‌كش ....
    • بدون نام سه شنبه 3 بهمن 1391 - 22:18:13
      267 11
      منم فوق لیسانس دارم و الان سربازم با 21 ماه خدمت در صورتیکه قبلاً اگه بود 16 ماه خدمت داشتم. تو را به خدا نگاه مهربانتری به تحصیل کردگان داشته باشید، حداقل کسری تحصیلات رو برگردونید تا بچه های این مرز و بوم دلشون به تحصیل گرم بشه.
    • شایان چهارشنبه 30 بهمن 1392 - 15:24:52
      31 17
      سلام. من برادرم چند سال پیش کفالت پدرم رو گرفت و معاف شد... الان ازدواج کرده.. من موندم با یه پدر و مادر پیر و از کار افتاده... به نظرتون امکانش هست معاف بشم؟
  • بدون نام سه شنبه 3 بهمن 1391 - 18:59:53
    165 14 پاسخ به این نظر
    چقدر از دوستان من جلوی چشم من معافیت کفالت خود را در 18 سالگی گرفتند و در همان دوران دانشجویی به صورت رسمی استخدام شده و ماهانه حقوق یک فرد دارای مدرک کارشناسی می گیرند.
  • منصور سه شنبه 3 بهمن 1391 - 19:19:25
    33 12 پاسخ به این نظر
    برای افرادی که سال1388خدمت کرده اندودرهمان سال درمقطع کارشناسی ارشدقبول شده اندومجددا درسال 1391به خدمت رفته اندتکلیف این گونه افراد از نظرخدمتی چه میشود سوال2 چرا قانون معافیت اعضای فعال بسیج باکسرخدمت شش ماه درارتش جمهوری اسلامی موافقت نمی شود
  • محمد رضا سه شنبه 3 بهمن 1391 - 19:23:01
    131 13 پاسخ به این نظر
    واسه من کم عقل که اشتباه کردم و دو و نیم ساله ازدواج کردم به درد نمیخوره .. با فوق لیسانس باید پا شم برم 21 ماه خدمت کارم رو هم از دست میدم .. چه بسا زندگیمون هم با این اوضاع اقتصادی بره رو هوا.. حالا خوب که ما بریم سربازی قانون معافیت متاهلین هم میاد حالا ببین.
  • احمد سه شنبه 3 بهمن 1391 - 19:25:50
    87 9 پاسخ به این نظر
    من 27 سالمه (بدون غیبت) بابام تازه شصت سالش شد. از شانس بد من قانون عوض شد و قانون قبلی شامل من نشد. امید داشتم به اینکه کفالت بگیرم. اما پدر با اینکه پارگی شکم داشت و نمی تونه کار بکنه تو جلسه رد ش کردن و گفتن نیاز به مراقبت نداره (منظور اینا از مرافبت پرستاریه، یعنی اینکه طرف مرده باشه ولی نمرده باشه بهش میگن نیازمند مراقبت) تو جلسه گفتم من فک می کردم منظور از این قانون اینه که بیان بررسی کنن ببینن امانش هست که من برم سربازی یا نه؟؟ جوابی نگرفتم رفتم کمیته امداد ت ا خانواده رو اونجا ثبت نام کنم خودم برم سربازی اونجا هم نه که همه در رفاه هستند دیگه عضو نمی گیرن.
  • پاسخ بدید سه شنبه 3 بهمن 1391 - 19:45:34
    14 17 پاسخ به این نظر
    تروخدا پاسخ بدید آزاده 9 سال اسیر نه برادر دارد و نه فرزند آیا نوه های او می توانند معاف شوند؟ نوه دختری و اینکه چند نفر از آن ها را با 9 سال اسارت می تواند معاف کند
  • امیر سه شنبه 3 بهمن 1391 - 19:59:16
    21 11 پاسخ به این نظر
    کسی که پدرش نیازمند مراقبت است از گذراندن دوره آموزشی هم معاف می شود ؟
    • امیر سه شنبه 3 بهمن 1391 - 23:22:54
      11 13
      نه..............دوره اموزشی الزامی شده
    • ارمان چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 00:01:18
      7 9
      سوال منم هست !
    • mhm چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 00:30:03
      6 13
      باه بنده خودم معاف شدم از این طریق، این معافیت از تیر قابل استفاده است اما نمی دونم چرا خبر آنلاین نوشته معافیت های جدید !
  • بدون نام سه شنبه 3 بهمن 1391 - 20:10:16
    45 3 پاسخ به این نظر
    چرا هیچ معافیتی برای شرایط خاص نمی گذارید؟ شما رو به خدا اگر مسئولی اینجا رو می خونه به این موارد خاص هم توجه کنید. همسر من با من ازدواج کرده که فرزندی از ازدواج سابقم دارم. شما معافیت برای پسری که مادر مطلقه دارد ، وضع کرده اید اما برای مواردی مثل ما که آقا سرپرستی من و فرزندم رو به عهده گرفته و مورد های مشابه ، خیر.... خواهش می کنم به مشکلات یک مشمول متاهل هم رسیدگی کنید. گیرم که محل نزدیک خانواده بیفته . این خانواده نون نمی خواد ؟ با اجاره خانه و بقیه ی مخارج تو این دوره ، تکلیفش چیه ؟ یک تبصره هایی هم لطفا برای معافیت های خاص بگذارید...
    • غلم شنبه 28 اردیبهشت 1392 - 03:25:21
      2 9
      مثبت
  • بدون نام سه شنبه 3 بهمن 1391 - 20:19:13
    53 13 پاسخ به این نظر
    اونهایی که پدرشان 28 ماه جبهه جنگ بودند چی؟ زیرش زدید؟
  • مهدی سه شنبه 3 بهمن 1391 - 20:36:11
    21 139 پاسخ به این نظر
    ما که معاف شدیم ... چه حالی میده :دی
    • بدون نام چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 00:45:05
      109 6
      شما معاف شدی ، مبارکت باشه، ولی اگر رفته بودی الان اصل فروتنی رو هم یاد گرفته بودی
    • بی نام شنبه 1 تیر 1392 - 09:13:11
      29 11
      پس هنوز مرد نشدی!!!!
  • بدون نام سه شنبه 3 بهمن 1391 - 20:42:01
    18 9 پاسخ به این نظر
    من پدرم 74 سالشه و سه پسر هستیم و من آخریش هستم و پدرم مشکل قلبی دارد آیا به من کفالت تعلق میگیرد
    • امیر سه شنبه 3 بهمن 1391 - 23:21:04
      9 8
      برو تو سایت police.ir سوالاتو مطرح کن ......جواب میدن (قسمت نظام وظیفه)
    • بی نام جمعه 4 مرداد 1392 - 16:05:26
      1 3
      باید بشه منم همینجور داداش
    • بی نام شنبه 13 مهر 1392 - 17:10:52
      6 3
      سلام خسته نباشيد معافيت دو برادري كي تصويب ميشه يه فكري به حال ما كنيد
  • بدون نام سه شنبه 3 بهمن 1391 - 20:45:53
    137 10 پاسخ به این نظر
    آخه اون بدبختی که با دو سر عائله و 40 سال سن تو خرج و مخارج زندگی زن و بچه اش گیر کرده چجوری زندگیش رو ول کنه 2 سال بره خدمت. شما مگه تو این کشور زندگی نمی کنید. یکی صدای ما رو به مسئولین برسونه.
  • شهاب سه شنبه 3 بهمن 1391 - 20:51:53
    16 6 پاسخ به این نظر
    این معافیت سه برادری یعنی دو تا برادر خدمت رفته باشند تا برادر سوم معاف بشه یا باید سه تا برادر خدمت رفته باشه تا برادر چهارم معاف بشه.لطفا بچاب تا جواب سوالمو بگیرم
    • yas سه شنبه 3 بهمن 1391 - 22:53:16
      11 7
      سلام 3 برادری یعنی 3تا رفته باشن تا چهارمی معاف بشه. منم یه سوال دارم : معافیت 3 برادری دیگه هیچوقت اجرایی نمیشه؟؟؟
    • بدون نام چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 01:05:38
      3 9
      دوست عزیز باید سه برادر به خدمت رفته باشند تا برادر چهارم معاف شود ... البته این قانون دیگه نیست فقط تا آخر سال 90 اعتبار داشت
    • حبیب چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 05:04:47
      5 6
      سه برادر باید خدمت کرده باشن تا چهارمی معاف بشه.
  • حميد سه شنبه 3 بهمن 1391 - 21:23:16
    5 5 پاسخ به این نظر
    سلام،منظور سردار چي بود كه دو برادرش خدمت كرده باشند و خودش نه ماه خدمت كرده باشد.من دو برادرم خدمت كردند و تموم شدند من تازه 12 ماه از خدمتم ميگذره.
  • بدون نام سه شنبه 3 بهمن 1391 - 21:32:53
    81 6 پاسخ به این نظر
    کسانی که همسرشان فوت شده ، فرد مشمولی که همسرش فوت کرده و دارای بچه صغیر است، تا زمان ازدواج مجدد از خدمت سربازی معاف می‌شود. خیلی خنده داره، مانع ایچاد کردین که طرف ازدواج نکنه ؟!
    • بدون نام چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 03:16:07
      25 4
      نکته‌ی ریزی بود.
    • حبیب چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 05:04:00
      70 7
      یکی نیست بگه آدم حسابی! بچه صغیر سرپرست میخواد، اونوقت زن و بچه صغیر نون نمیخوان؟!
  • م.م سه شنبه 3 بهمن 1391 - 21:56:34
    61 12 پاسخ به این نظر
    من الان دانشجوی ارشدم. 25 ساله. هیچ کدوم از این معافیت ها هم شاملم نمیشه! ظاهرا تنها راهی که کمی خدمت رو برام آسون میکنه اینه که متاهل بشم!!!
    • بدون نام چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 03:22:50
      27 8
      اره بدو زن بگیر !!!
    • ستاره های سربی چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 04:19:40
      32 6
      دیوانه نشی این کارو بکنی!! من تازه خدمتم تموم شد متاهلی تو خدمت هیچ مزیتی نداره........خودمم مجردم
    • احسان دوشنبه 13 خرداد 1392 - 07:03:35
      20 13
      به قول ناپلئون برای ازدواج کردن بیشتر از جنگ رفتن شجاعت لازم است برادر. من حاضرم نصف عمرمو سرباز باشم ولی زیر بار مسولیت خانواده نرم. حرفی که میزنم با توجه به وضع کنونی زندگی و تورم و تحریم هزارتا سنت مسخره واقعا به درد مخ تعطیل شده ها میخوره پس مجرد باش و ازاد. سربازی تموم میشه ولی درد مسولیت تا دم مرگ باهاته!
  • محمد سه شنبه 3 بهمن 1391 - 22:46:34
    23 1 پاسخ به این نظر
    اخه چرا به موارد خاص توجه نمیشه!من الان پدرم 75 سالشه مشکل قلبی داره دوبار انژیو گرافی شده یک بارم انژیو پلاستی,برادرم ازدواج کرده و خودشم پیش زن و بچش نیست و شهرستان داره کار میکنه,مادرم هم که سالخورده است,الان من برم سربازی کی می خواد از اینها مراقبت کنه!
  • بدون نام سه شنبه 3 بهمن 1391 - 22:49:33
    92 2 پاسخ به این نظر
    خدا حفظتون کنه که این همه به فکر مردمید. با 27 سال سن که 20 سالش رو درس خوندم باید برم سربازی با یه خانواده تهی دست و نیازمند اشتغال بنده. جدا خسته نباشید کلی به ملت خدمت کردید.
    • همدرد سه شنبه 29 بهمن 1392 - 14:00:34
      6 1
      منم دقیق عین خودت.ولی........
  • ahmad سه شنبه 3 بهمن 1391 - 22:54:12
    64 1 پاسخ به این نظر
    اقا من الان 32 سالمه کلی قسط و اجاره خونه من برم سربازی الن چه کار کنم کی میاد به خونواده من ن.ن برسونه یه فکری به حال ما بکنید
  • صابر سه شنبه 3 بهمن 1391 - 23:23:44
    14 6 پاسخ به این نظر
    اگه امکان داره وقتشو بیشتر کنید.
  • بدون نام سه شنبه 3 بهمن 1391 - 23:30:15
    21 3 پاسخ به این نظر
    حداقل معافیت دو برادری را برای دهه پنجاهی ها اعمال کنید....... بدجور گیریم با زن و بچه بخدا.....
  • mohammad سه شنبه 3 بهمن 1391 - 23:56:18
    26 1 پاسخ به این نظر
    بابا سن پدر رو در قانون کفالت برگردونید به حالت قبل ... ما برنامه ریزی کرده بودیم برای زندگیمون ... حداقل برای متولدین 70 به قبل بزارین همون 59 سال تمام پدر باشه
  • بدون نام چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 00:40:04
    19 5 پاسخ به این نظر
    واقعا که!انصافتون کجاست؟ کسی که 29 ماه ایثارگری داشته باشه یک ماهم نباید کسری بگیره؟این عدالته؟خواهش می کنم اینقدر با سرنوشتمون بازی نکنید...آخه واس یه ماه دیگم.نم نمیشه برنامه ریزی کنیم!اگه میدونستم اینجور میشه که بجای ادامه تحصیل دوسال پیش میرفتم سربازی!خواهشا اگه کسی میخ.نه رسیدگی شه.
  • بدون نام چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 02:09:27
    28 7 پاسخ به این نظر
    واقعا به نظر شما انصافه که یه سری از حضور پدر در جبهه کسر خدمت بگیرن ولی یه سری که وقتش شده که استفاده کنند محروم یشن. ما که در بدترین شرایط سربازی کردیم و بیشترین زمانشو جبهه بودیم چرا نباید بچمون استفاده کنه.یه لطفی کنید تا همه دوباره بتونن استفاده کنن.
  • بدون نام چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 02:11:10
    97 4 پاسخ به این نظر
    من 32 سالمه و هم متآهلم هم یک فرزند دارم.زمانیکه دفترچه فرستادم خدمت 17 ماه بود اعزام که شدم 21 ماه شد. الانم 6 ماه خدمتم.شغلم رو از دست دادم .صاحب خونم سر ماه اجارشو میخواد.شرمنده خانواده ام هم شدم.به عالمو آدم هم بدهکار شدم.آخه یک فکری هم به حال ما بکنید...
    • امیر چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 18:17:22
      20 38
      برادر من ماهی 45000 تومان حقوق می دن بسه دیگه برو حالشو ببر
  • سرباز متاهل چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 02:13:06
    75 4 پاسخ به این نظر
    پدر 65 ساله نیاز به مراقبت داره ؟ ماشالله 90 ساله هاشون از ما که 25 سالمونه خودشونو بهتر راه میبرند ... .ولی بچه 1 ساله ی من نیاز به مراقبت نداره خودش با باد هوا یا نیتروژن بزرگ میشه .
  • یاس چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 03:08:36
    33 6 پاسخ به این نظر
    لا اقل برای تحصیل کرده ها که سن پدرشون بالای 60 ساله، کسری در نظر بگیرید.
  • شاهین چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 03:13:02
    66 3 پاسخ به این نظر
    حب آقایونی که دوره خدمتو اضاف میکنین . ما از خدمت برگردیم بهمون کار میدین ؟؟ ما به نظام خدمت کنیم دولت هم بهمون کار میده ؟ دانشگامون که آزاد بود کارمونم آزاد. دولت کاری نکرده برامون که 2 سال موفتی کار کنیم براش
  • مهدی چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 03:14:07
    13 8 پاسخ به این نظر
    تورو خدا یکی سوال منو جواب بده: پدر من 71 سالشه. خودمم 24 و فعلاً معافیت تحصیلی دارم. یه برادر هم دارم که 44 سالشه و سربازی هم رفته و صاحب زن و فرزنده. آیا من شامل معافیت میشم؟!؟!؟!؟!
    • بدون نام چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 18:40:44
      8 2
      نخیر! برادر داشته باشی در هیچ حالتی معاف نمی‌شی
    • بدون نام چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 19:29:21
      7 2
      نه برادر با این قوانین کنونی معاف نمیشی چون برادر بزرگتر از خودت داری توکلت بخدا باشه یاحق
  • آرش چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 03:56:26
    50 6 پاسخ به این نظر
    با سی و چهار سال سن با زن و بچه و وضع مادی افتضاح چجوری برم سربازی ؟ از بچه گی هم که مثل چی دارم کار میکنم نفهمیدیم کی بزرگ شدیم .
    • بی نام شنبه 23 شهریور 1392 - 12:52:21
      18 1
      باور کن منم مثل شما هستم 34 ساله هستم دارم دیوونه میشم . نمیتونم برم سربازی کارم رو از دست میدم اخه . زنم رو چه کار کنم. اجاره خونه و سیر کردن شکم خانواده . اخه چرا به فکر ادمایی مثل ما نیستید خوب از بچگی دارم کار میکنم خانوادهم رو بچرخونم . الانم که بزگ شدم دارم جون عربی میدم تا زندگیم بچرخه . ( واقعا نه از بچگی چیزی فهمیدیم نه از بزرگسالیمون اصلا چی شد من به سن 34 سال رسیدم توش موندم )بچه ها واقعا می گم ازدواج فعلا از سرتون بندازین بیرون به خدا دیوونه میشید ها از من گفتن بود
  • یاسر چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 04:11:07
    70 4 پاسخ به این نظر
    شما مسئولین که به فکر ترویج ازدواج هستید،کمی فکر کنید میفهمید که یکی از موانع بزرگ سربازیست، حداقل کمش کنید،نه این که زیادش کنید.ای سردار!!!!!!!!
  • علیرضا چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 16:51:55
    7 3 پاسخ به این نظر
    باسلام.من 26 سال سن دارم وتک فرزندخانواده هستمومتاهل-تااردیبهشت 92 هم مهلت دارم خودمومعرفی کنم.درحال حاضر غیبت نخوردم،پدرم هم نه 65ساله است نه بیمار که کفالت بگیرم.میخام بدونم قانون تک فرزندی امکان داره اجرابشه؟اگرکسی اطلاعی داره ماروهم درجریان بذاره.ممنون
    • ساسان دوشنبه 24 تیر 1392 - 12:11:17
      2 0
      هنوز سنت بایینه که بخایی معاف بشی
  • مجید از سمنان چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 18:12:58
    30 4 پاسخ به این نظر
    من با 33 سال سن و زن و بچه آخه چجوری برم سربازی ؛ چرا معافیت سنی نمیدن ؟؟؟؟
    • ناصر چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 - 17:45:04
      21 3
      منم همدرد شما با33سال سن با دوبچه کوچک باوضع بد اقتصادی چطور بریم خدمت کشور مادم ازعدالت میزنه ولی ازهمه بد تریم جوان 20 ساله معاف ولی ما بدبختهای پیر...؟
  • بدون نام چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 18:32:58
    9 5 پاسخ به این نظر
    من یه پدر بزرگ بیمار دارم بنده خدا هم پسر نداره و من تنها نوه ی دختریش هستم حالا اگه پسر داشت معاف می شد ولی کسی نیست جز من ازش مراقبت کنم . تکلیف کفالت من چی میشه؟
  • نبما صبایی چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 22:41:06
    71 4 پاسخ به این نظر
    اگر سرابازی را بردارنند مخصوصاً برای دهه شصتی ها بخشی از مشکلات جامعه مثل ازدواج وبیکاری حل می شود.
  • بدون نام پنجشنبه 5 بهمن 1391 - 14:54:54
    15 12 پاسخ به این نظر
    سرادصدر السادات:لطفا سه برادری را دومرتبه مرحله اجرا در آورید. سه برادری ها رای مثبت بدهند خطاب به خبر آنلاین :از سردار صدر السادات بپرسید :سه برادری اجرا می شود یا نه در سال 92؟
  • اسعد شنبه 14 بهمن 1391 - 03:23:19
    18 5 پاسخ به این نظر
    من دارای 21 ماه جبهه می باشم که کارت ایثار دریافت نموده ام، فرزندم بدون غیبت و در ماه آینده با مدرک کارشناسی فارغ التحصیل می شود. در صورت اعزام به خدمت چند ماه از کسر خدمت بهره مند می گردد؟
    • علیرضا دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 - 17:43:45
      5 3
      اینا همه حرفه کسری و این حرفارو ول کنید پدر من 71 ماه منطقه داره برادرم معاف شد تا رسیده به من میگن 41 ماه قبل از قطعنامه بوده و 30 ماه بعد از قطعنامه ، پدر من سهنگ ارتش که 30 ماه قبل از قطعنامه را قبول کردند چون لشگر 16 زرهی قزوین جز مناطق شمال غرب نبوده بعد قطعنامه رو حذف کردند و من موندم و 11 ماه از 41 ماه منطقه جنگی این انصافففففففففففففففففففففففه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ali دوشنبه 16 بهمن 1391 - 12:36:21
    3 3 پاسخ به این نظر
    متولد 10/72 هستم.خرداد 91 هم فارغ التحصیل شدم کی باید دفترچه خدمت رو ارسال کنم؟
  • مهدی شنبه 21 بهمن 1391 - 03:18:57
    5 2 پاسخ به این نظر
    باسلام خسته نباشید تو رو خدا جواب منو بدید یه بار فرستادم جوابمو ندادین.من رفتم کفالت پدر فاقد توانایی اقدام کردم و شورای پزشکی هم تایید شدم اما بهم گفتن باید دو ماه اموزشی برم تا کارت برام بیاد از انجایی که الان دانشجو هستم ایا میشه تا خرداد که امتحاناتم تمام میشن اون موقع برم یا حتما باید همین الان از دانشگاه مرخصی بگیرم برم اموزشی حتی پول برا صدور کارت هم واریز کردم شما رو به خاطر رضای خدا منو راهنمایی کنید. باتشکر
    • امیر سه شنبه 6 فروردین 1392 - 22:24:57
      3 2
      من نمیدونم اون بنده خدا چرا بهت منفی داده این وسط.اینجا کسی دقیق نمیدونه شماره مرکز مشاوره نظام وظیفه شهرتونو از 118 بگیر زنگ بزن میدونن
  • سامان یکشنبه 29 بهمن 1391 - 22:44:06
    14 8 پاسخ به این نظر
    باسلام ییخشید معافیت دوبرادری ممکن است باز هم اجراشود؟ باتشکر
    • بدون نام چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 - 20:39:32
      6 2
      مگه قبلا اجرا شده دو برادری
    • بدون نام چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 - 20:40:47
      7 0
      مگه معافییت دو برادری قبلا اجرا شده بود
  • آرمان یکشنبه 13 اسفند 1391 - 12:45:43
    7 2 پاسخ به این نظر
    سلام:پدر من 49سالشه ولی 3تااز مهره های پشتش تنگی داره ودیسک,میتانم برای معافیت کفالت اقدام کنم.تک پسر ههم ستم
    • بهنام چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 14:51:44
      3 2
      سلام با تایید بیماری پدرت توسط شورای پزشکی میتونی معاف بشی.
  • رضا دوشنبه 28 اسفند 1391 - 07:56:15
    1 9 پاسخ به این نظر
    آیا کسی هست جواب منو بده که چرا معافیت سه برادری گذاشته شد بعد هم فوری برداشته شد آخه من و امسال من چه گناهی کردیم که الان شرایطش رو داریم ولی نمی تونم معافی بگیریم
    • بدون نام چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 - 12:21:23
      2 3
      امثال
  • بهنام سه شنبه 6 فروردین 1392 - 15:01:07
    3 1 پاسخ به این نظر
    با سلام آیا کسی که قبلا یک بار برای معافیت کفالت نیازمند مراقبت اقدام کرده و از کمسیون پزشکی جواب منفی دادند میتونه دو باره بدون اینکه اعزام بشه برای نیازمند مراقبت اقدام کنه؟ از راهنمایتون ممنونم لطف کنین پاسخ سوالو ایمیل کنین
  • بدون نام سه شنبه 6 فروردین 1392 - 18:36:27
    4 1 پاسخ به این نظر
    نظری ندارم
  • saeed sony چهارشنبه 14 فروردین 1392 - 16:03:51
    31 5 پاسخ به این نظر
    سلام یک سوال چرا دختر ها را سربازی نمی برند فقط پسرها باید بروند در کشورهای دیگر دختر هم باید سربازی بره یعنی چی که نمی ره پسرهای بیچاره این همه باید سختی بکشند پس دخترا چی دخترا باید بروند سربازی تا اونا هم سختی رو تحمل کنند ما پسرها این همه امید داریم ولی این همه باید سختی بکشیم
  • محمود پنجشنبه 22 فروردین 1392 - 12:24:18
    18 2 پاسخ به این نظر
    ترا خدا فكري به حال جوناي همسردار داراي فرزند خدمت نرفته بكنيد آيا واقعا درسته كه با اين شرايط برند سربازي
    • h چهارشنبه 18 تیر 1393 - 10:31:38
      0 0
      اونايي كه قانون وضع ميكنند از اوضاع جوناي دوره 60خبري ندارند هست تايكي كه دردو ميشناسه بياد وچاره كنه
  • حسین کارگر یکشنبه 25 فروردین 1392 - 22:01:55
    1 8 پاسخ به این نظر
    با سلام من دانشجوی ارشد مدیریت ورزشی هستم 23 سالمه .3نفر از داداشام رفتند خدمت آیا بنده مشمول معافیت نمیشوم؟؟
    • بی نام جمعه 25 مرداد 1392 - 13:46:49
      1 1
      نه
  • محمد امین یکشنبه 25 فروردین 1392 - 23:51:30
    1 1 پاسخ به این نظر
    من دارای برادر معلول ذهنی که 23سال سن دارد و معلولیت ان به تایید شورای پزشکی ناجا رسیده است پدرم نیز به دلیل بیماری سرطان معده بازنشسته ی ناجا می باشد .بنده نیز سال دیگر مشمول سربازی می شوم ایا با شرایط اعلام شده می توانم از معافیت های سربازی استفاده نمایم؟
  • مجید جمالی پناه شنبه 31 فروردین 1392 - 18:07:18
    0 3 پاسخ به این نظر
    با سلام پدرم جانباز 25درصد که یکی ازبرادرم به خاطر جانبازی پدرم معاف شده است ایا باتوجه به 21 ماه خدمت در منط قه عملیاتی(جبهه)کسر خدمت شامل میشود لطفا راهنمایی فرمایید
  • مهدی یکشنبه 1 اردیبهشت 1392 - 14:16:59
    8 5 پاسخ به این نظر
    پس این قانون حمایت از خانواده و ازدواج چی شد ؟ بعد هم خیلی خوب شد قانون سه برادری حذف شد، چه فرقی داره؟ مثلا به فرزندان چهارم خیلی سخت میگذره که معاف هم باید بشن؟ لطفا از این قانونها برای تک فرزندها هم بگذارید، مخصوصا اگر متاهل باشند ، بچه هم داشته باشند ، تک داماد هم باشند!!!!
  • فریدون چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 - 20:34:05
    2 1 پاسخ به این نظر
    من سربازه فراری هستم از شانس بد وقتی برادر سومم 9ماه خدمتش تموم شد قانونه سه برادری لغو شدمتعهل و دارایه 2 فرزند هستم متولد 1365/6/15 هستم فرار از خدمتم دلیل براین نیست که ....من ایرانییم و طابع قوانیین کشورم هستم به دلیل مشکلات زیاد زندگی قادر به ادامه خدمت نبودم خواهش میکنم قانونی برا یه شرایتم و کسانی که در شرایته من هستن وصل کننید
  • علی دوشنبه 9 اردیبهشت 1392 - 18:03:53
    38 2 پاسخ به این نظر
    دوستان خودتونو خسته نکنید این همه نظر دادید ولی مطمئن باشید یکی از مسئولینم به نظرات ما و شما اهمیت نمیدهد خودم درد دل زیاد دارم ولی چون فایده ای نداره نمیگم
  • ساسان چهارشنبه 11 اردیبهشت 1392 - 14:05:36
    11 4 پاسخ به این نظر
    خدمت سربازی حذف بشه خیلی بهتره من 32سالمه ونرفته ام
    • بی نام یکشنبه 19 آبان 1392 - 19:49:30
      2 2
      تنها فرزند پسر خانواده هستم پدرم دارای معلولیت جسمی وحرکتی می باشد آیا با این قوانین می توانم معاف از خدمت سربازی شوم
  • اشکان چهارشنبه 11 اردیبهشت 1392 - 14:07:55
    20 2 پاسخ به این نظر
    من 20 ماه خدمت کردم یبار اومدم مرخصی تا اخر خدمتم لااقل 20 روزی بزارن برم پایان دوره با بی کفایتی مسئولین و با برخورد شدید بزور منو فرستادن ماموریت تصادف کردم 2 ساله تو رختخوابم و پای چپم از 3 جا بشدت شکست الانم که بدبختم کردنو ناقص شدم محل نمیزارنو نه جانبازی بهم دادن نه خرج بیمارستانو عمل هامو نظرتون چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام سه شنبه 17 اردیبهشت 1392 - 03:19:59
    2 2 پاسخ به این نظر
    من پدرم 15 درصد جانبازی با 20 ماه جبه تکلیفم چیه
  • amirhosein سه شنبه 17 اردیبهشت 1392 - 20:08:59
    2 1 پاسخ به این نظر
    سلام من متولد 71/9/15 و از 10 وپدر و مادرم از هم جدا شدند و من از 10 روزی نزد پدر بزرگ و مادر بزرگم بوده ام اما در سال 90 خدمت رفتم اما بدلیل مشکلات و بیماری سخت پدر بزرگم مجبور به ترک ان شده ام و از انها مراقبت میکنم ایا میتوانم معافیت کفالت پدر بزرگم را بگیرم
  • امیر چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 - 16:40:34
    31 2 پاسخ به این نظر
    ای بابا من بدبخت تازه ترم 2 کارشناسیم تا بخوام ارشدو بگیرمو برم سربازی تازه بعدشم دنبال کار بگردم پیر شدم.بخدا همین چیزاس که آمار فسادو میبره بالا تو جامعه.شرایط ازدواج زودترو جور کنین مسئولین محترم.
  • بدون نام پنجشنبه 19 اردیبهشت 1392 - 03:02:49
    0 2 پاسخ به این نظر
    با سلام من پسری 20ساله فرزندجانباز35% هستم که 26ماه هم جبهه دارد.البته بسیج فعالم هستم دوبرادریم برادر بزرگم به دلیل جانبازی پدرم معاف شده حالا چه راهی برای من است؟
    • saman شنبه 28 اردیبهشت 1392 - 23:07:44
      3 2
      عزیزم منم شرایط تورو دارم 19اردیبهشت اخبار گفت ک معاف میشیم: سریعتر اقدام کن
  • سید حسام جمعه 20 اردیبهشت 1392 - 20:51:05
    2 1 پاسخ به این نظر
    با سلام من پسری 23ساله فرزندجانباز25% هستم که 24ماه هم جبهه دارد.البته بسیج فعالم هستم سه برادریم برادر بزرگم به دلیل جانبازی پدرم معاف شده حالا چه راهی برای من است؟
  • سید حسام یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 - 20:38:24
    1 2 پاسخ به این نظر
    سلام من پسری 23ساله فرزندجانباز 25% هستم که 24ماه هم جبهه دارد.البته بسیج فعالم هستم سه برادریم برادر بزرگم به دلیل جانبازی پدرم معاف شده حالا چه راهی برای من است؟
  • حمیدرضا چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 - 03:01:09
    11 1 پاسخ به این نظر
    سلام قانون سه برادری رو که برداشتید!!! حداقل قانون دوبرادری رو به اجرا بگذارید!! اصلا نفهمیدید که آیا این قانون دو برادری اجرا شد یا نه؟
  • بدون نام چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 - 12:20:19
    6 3 پاسخ به این نظر
    سلام - من دانشجوی ترم آخر کارشناسیم _ پدرم فوت شده و دو برادر ازدواج کرده دارم - میخواستم بپرسم میتونم از معافیت کفالت برای مادرم بهره مند بشم؟
  • حمزه پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 - 23:06:48
    4 1 پاسخ به این نظر
    باسلام وخسته نباشید.به نظرمن توی این وضع اقتصادی حداقل یک خبر خوبی که به جوان ها میتونید بدید اینه که معافیت دوبرادری رو به اجرا بگذارید.که بریم کار کنیم وبا تحریم مبارزه کنیم وپولی رو برای خرج خانه وخودمان در بیاوریم چون خدمت هم انسان رو یک مقدار از پیشرفت اقتصادی عقب مینداز.واز لحاظ نوبت به نظر من نوبت معافیت دو برادری هستش چون سال91 قرار بود اجرا بشه ولی تصویب نشد.نصرکم الله..........
  • مهدی جمعه 27 اردیبهشت 1392 - 01:09:28
    5 1 پاسخ به این نظر
    سلام بابا جانبازه 15 درصد 39ماه جبهه داره داداش بزرگم معاف شده قانون جدید اومده معاف برای پسران دوم جانباز تکلیفه من چیه میرم سربازی یا نه جواب بدید تورو خدا
    • mohammad پنجشنبه 9 خرداد 1392 - 01:51:04
      0 1
      من خودم ازاخبار گوش دادم بابا باید40 ماه جبهه و15%جانباز باشه
  • ثابت از اقلید جمعه 27 اردیبهشت 1392 - 03:54:38
    4 1 پاسخ به این نظر
    بی عدالتی ها تا کی ...............اقای رییس السادات تا سال 90 بچه های جانباز ورزمنده کمتراز 25درصد بخشودگی داشتند و حالا خیر .....ما که بچه امان تازه به سن سربازی رسیده اند چه گناهی کرده ایم ...اقا جان تجدید نطر بفرمایید یا همه یا هیچ را اجرا کنید
  • اشکان جمعه 27 اردیبهشت 1392 - 23:45:52
    0 0 پاسخ به این نظر
    یه سوال من پدرم فوت کرده برادرم هم جدا از ما در حال زندگی است و تمام خرجی خانواده ام را من می دهم یه خواهرم دارم که 21 سال دارد آیا می توانم کفالت مادرم را بگیرم؟ با سپاس فراوان
  • محمود شنبه 28 اردیبهشت 1392 - 13:07:02
    6 7 پاسخ به این نظر
    کسایی که درس خوندن واسه خودشون و آینده کاریشون خوندن، اون موقع که من 8،9 سالم بود و تو خیابونا دست فروشی میکردم شما تو مدرسه کنار بخاری خودتونو گرم می کردید، خودتون بگید انصافه؟
  • محسن یکشنبه 29 اردیبهشت 1392 - 19:37:03
    1 1 پاسخ به این نظر
    من با دختری ازدواج کردم مامان باباش در زلزله بم به رحمت خدا رفتن 1داداش داره که 2 فرزند داره شرایط کفالت می تونم استفاده کنم
  • علی رضا سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 - 15:28:20
    2 1 پاسخ به این نظر
    با سلام بنده متولد 1353 هستم وسناسنامه خود را به 1358اصلاح کردم ولی ته چکشناسنامه قبلی ام 53 است الان هم متاهلهستمدو فرزند دارم و خودم هم دارای دیس کمر هستم مدتی معافی برایم صادر شد ولی حمزه نظام وظیفه ان را ازم گرفت حال تکلیف من چیست
  • نسرین پنجشنبه 2 خرداد 1392 - 04:09:08
    14 2 پاسخ به این نظر
    خرید سربازی موفت برای وضعیت اقتصادی هم مفیده خواهش میکنم حداقل قانون تک فرزندی که یدر 60 ساله باشد را مجددا لحاط کنید
  • امیر شنبه 4 خرداد 1392 - 01:44:53
    19 2 پاسخ به این نظر
    خواهش میکنم کسری خدمت کسانی که پدرشان جبهه بودند رو برگردونید؛ کاش درس نمیخوندیم و میرفتیم کسری میگرفتیم ما از کجا میدونستیم که قانون عوض میشه؟
    • بی نام یکشنبه 12 خرداد 1392 - 09:13:55
      4 3
      من هم نزدیک به یک سال جبهه بودم درسخت ترین شرایط برای کشورم جنگیدم وچون فرزندانم تحصیل می کردند دنبال کسری نرفتم الان هم جمعش کردند این هم خدمت به رزمندگان دستتان دردنکند مسئولین محترم
  • مرتضي شنبه 4 خرداد 1392 - 02:50:42
    9 0 پاسخ به این نظر
    من 36 سالمه در سن 17 سالگي رفتم به سربازي ، درست 1 سال و 3 ماه خدمت كرده بودم كه به دلايل خانوادگي و .. مجبور به فرار از خدمت شدم الان نزديك به 18 سال از اون موقع ميگذره و هيچ بخششي در نظر گرفته نشده در صورتيكه تا متولدين سال 54 بخشش خوردن ! الانم در سن و شرايطي نيستم كه بتونم دوباره به سربازي برم، هيچ قانوني در اين رابطه نيست ؟
  • علی چهارشنبه 8 خرداد 1392 - 14:25:39
    6 12 پاسخ به این نظر
    بابا برید سربازی تا مرد بشین ....من تک فرزندم بابام هم مشکل ریوی داره...18ماه تو زاهدان خدمت کردم و معاف نشدم ...شرایط از این بیشتر !!!!!!!!!!!!!
  • امیر پنجشنبه 9 خرداد 1392 - 13:12:10
    20 3 پاسخ به این نظر
    تورو خدا واسه لیسانس ها شرایط جدیدی لحاظ کنین
  • محمد جمعه 10 خرداد 1392 - 00:06:40
    10 1 پاسخ به این نظر
    سلام پدر من 25 ماه جبهه بوده تو رو خدا يه فكري هم براي ما بكنيد به خاطر 5 ماه كمتر من بايد كامل خدمت كنم؟!! آخه اين انصافه؟!!!!
    • بابک شنبه 11 خرداد 1392 - 13:27:25
      1 6
      با سلام.منم دقیقا همین مشکلو دارم...تو رو خدا این از انصاف و عدالت دور نیست؟هدف از وضع قوانین گسترش عدالته نه ناعدالتی...ای خدا چی میشد بابام دو سه ماه بیشتر تو جبهه بود...
  • محمد جمعه 10 خرداد 1392 - 00:06:42
    6 3 پاسخ به این نظر
    سلام پدر من 25 ماه جبهه بوده تو رو خدا يه فكري هم براي ما بكنيد به خاطر 5 ماه كمتر من بايد كامل خدمت كنم؟!! آخه اين انصافه؟!!!!
  • الهام جمعه 10 خرداد 1392 - 20:35:31
    10 10 پاسخ به این نظر
    من يه ساله كه نامزدكردم الن كه درسشو تموم كرد يه پولي جمع كنه بريم سر زندگيمون كه بايد بره خدمت تورو خدا اين انصافه خواهش ميكنم دوباره طرح دوبرادري رو تصويب كنيد توروخدا
    • بی نام یکشنبه 12 خرداد 1392 - 00:43:24
      0 5
      هيييييييي
  • دانیال شنبه 11 خرداد 1392 - 08:44:39
    13 3 پاسخ به این نظر
    اینجانب معاف موقت هستم چون از تاریخ طلاق پدر و مادرم سی ماه نمی گذرد و یک سال اول آن رو به پایان است، پدر من چند ماه است که رفته و ازدواج کرده حالا که به نظام وظیفه زنگ زدم به من می گوید باید حتما 30 ماه از طلاقشان بگذرد... سوالی که من از مسولان دارم این است، به همان اندازه که احتمال می رود پدر و مادری برای معاف شدن تک پسرشان از هم طلاق صوری بگیرند اما به همان اندازه هم احتمال دارد که این شرایط بصورت عادی اتفاق بی افتد، شما مسولان معیارتان برای تصویب قوانین چیست؟ هرجا میروم برای استخدام دولتی و غیر دولتی از من معافیت دائم میخواهند همین چند ماه پیش بود یک کار با درآمد عالی پیدا کردم اما بخاطر نداشتن معافیت دائم علیرغم قبولی ام در آزمون و کسب بهترین نمره ی آن دوره از آزمون ها مرا استخدام نکردند و به گفته ی خودشان نمی خواهد با نظام وظیفه درگیر شوند، آقایان دلیل نمی شود چون احتمال دارد امروز شرایط معافی برقرار باشد و فردا نباشد شما بگویید حتما 30 ماه باید بگذرد آیا هیچ فکر کرده این این 30 ماه چه شرایطی برای جوان پیش می آید؟ این بیکاری که تا استخوان انسان را می خورد، این فکر و خیال های جورواجور، کارهایی که حقوقش از نرفتنش بهتر است و کار کاذب است، عدم داشتن اعتبار در جامعه برای استخدام. واقعا از شما توضیح می خواهم که بگویید دلایل اسلامی تان برای تصویب این قانون چه چیز بوده است. یا الله
    • علی دوشنبه 17 تیر 1392 - 11:42:49
      4 1
      اقا دانیال خیلی دوست دارم چون واقعا منطقی نوشتی کو گوش شنوا اقا دانیال بشون بگی برام توضیح بدین چنان تبصره های صوری واست در میارن که اصلا حالت بهم میخوره از این نظام اداری که کاغذ بازی و درش بیداد میکنه!
  • سینا شنبه 11 خرداد 1392 - 23:00:32
    0 6 پاسخ به این نظر
    به نظر من اگه زمان رفتن به سربازی رو تقسیم کنند خیلی از مشکلات حل میشه مثلا سه ماه در سالش کنند اینجوری تو چند سال تموم میشه
  • بهرام چهارشنبه 15 خرداد 1392 - 21:37:52
    2 2 پاسخ به این نظر
    سلام.من پدرم 64سالشه و دو برادر بزرگتر هم دارم که زن گرفتن وسربازی هم کردن.حالام پدرم توانایی کار کردن نداره و من نان آور خانوادم.میخواستم بدونم معاف میشم یا نه؟(خواهشا هر کس میدونه جواب بده)ممنون
  • بهرام چهارشنبه 15 خرداد 1392 - 21:38:11
    0 8 پاسخ به این نظر
    سلام.من پدرم 64سالشه و دو برادر بزرگتر هم دارم که زن گرفتن وسربازی هم کردن.حالام پدرم توانایی کار کردن نداره و من نان آور خانوادم.میخواستم بدونم معاف میشم یا نه؟(خواهشا هر کس میدونه جواب بده)ممنون
  • بهرام پنجشنبه 16 خرداد 1392 - 21:30:13
    0 6 پاسخ به این نظر
    سلام.من پدرم 64 سالشه وتوانایی کار کردن نداره و دو برادر بزرگتر از خودم دارم که زن دارن و هردوشون سربازی کردن.حالا من تنها نان آور خانواده هستم.خواستم ببینم میتونم معاف بشم یا نه؟(خواهشا هرکس میدونه همین جا جواب)ممنون
  • فاطمه شنبه 18 خرداد 1392 - 12:46:07
    0 3 پاسخ به این نظر
    لطفا" برای غایبین بالای 30 سال که پسر بزرگ خانواده و دارای پدر 60 ساله که البته تمام زحمات خانواده بر دوش او است برای معافیت ایشان فکری شود زیرا با توجه به بالا رفتن سن فرصت شغلی و ازدواج را از دست میدهند خواهشمند است راهکاری برای آنها در نظر گرفته شود .
  • فریبا شنبه 18 خرداد 1392 - 13:39:33
    1 4 پاسخ به این نظر
    سلام میخاسم سوال کنم کسی اطلاع داره که ممکنه قانون معافیت برادر چهارم که سه برادر قبلی سربازی رفتن تو سال 92 دوباره اجرا بشه اخه دیگه بس نیس چن نفر تو یه خونواده مگه باید برن سربازی هر معافیتی میاد یا تبصره های عجیب غریب داره یا مثل این زود تموم میشه این بی ععدالتی نیس واقعا یسری ها استفاده کنن بقیه نه خواهش میکنم اگه کسی اطلاع داره فورا خبر بده واقعا مهمه
  • حسیبن چهارشنبه 29 خرداد 1392 - 12:04:55
    7 2 پاسخ به این نظر
    پدرم می خواد عمل قلب باز انجام بده وتک پسر هم هستم ایا معافیت کفالت شامل من میشه؟؟؟؟
  • محسن پنجشنبه 30 خرداد 1392 - 05:13:10
    6 2 پاسخ به این نظر
    این ها همه ی شما زوسرکارگذاشتن
  • امیر جمعه 31 خرداد 1392 - 10:26:50
    2 1 پاسخ به این نظر
    با سلام.من پدرم 24ماه جبهه بوده وبسیج ام هستم وترم بعد درسم تمام میشودولیسانس میگیرم از کجا اطلاع پیدا کنم که بدونم چند ماه باید خدمت کنم چون احتمالا میخوام واسه ارشد بخونم واگه مدت سربازی کم باشه مرخصی بگیرم ایا به یگان خدمت پدرم مراجعه کنم این اطلاعات به من میدن ؟خواهشا شما ودوستان جوابمو بدین چون از هر جایی پرسیدم پاسخ قانع کننده ای نداد .منتظرم
  • farshad پنجشنبه 13 تیر 1392 - 09:38:46
    3 0 پاسخ به این نظر
    با سلام آیا ایین نامه ای برای معافیت دقلو ها تصویب نشده ؟وبه علاوه ایا از دو هردو کسری می توان استفاده کرد مثلا از کسری خدمت پدر در سربازی وکسری بسیجی بودن؟
  • بی نام شنبه 15 تیر 1392 - 09:47:18
    3 2 پاسخ به این نظر
    سلام من افتادم دنبال معافیت کفالت بابام معاف نشدم بابام یه چششم کور شده یه چششم یک دهمه سه تا برادر دارم ولی ازدواج کردن تکلیف من چیه
  • علی یکشنبه 16 تیر 1392 - 17:36:13
    13 0 پاسخ به این نظر
    از مسئولین خبر انلاین عزیز خواهش میکنم طرح معافیت مشمولین متاهل را نزد سردار کمالی و دستگاههای ذی ربط پیگیری کنن اخه ما دردمونو به کی بگیم بفهمه! منه متاهل با گذشت 3 سال از زندگیه مشترکم چرا نباید معاف بشم! اخه چه جوری واسه زن و بچم نون در بیارم اگه بخوام برم سربازی! قوانین سربازی نیاز به اصلاحات زیادی داره زندگیه خیلیا داره پاشیده میشه با این اجحاف در حق متاهلین. خبر انلاین خواهش میکنم...
  • arman جمعه 21 تیر 1392 - 18:48:04
    1 1 پاسخ به این نظر
    سلام بابای من بالای65 سالشه تا داداشم هم متاهلان خودم هم4ساله ترک یگان کردم میخواستم ببینم میتونم معافیت کفالت بگیرم برا خواهرام و مامانم ممنون میشم بم بگین البته معافیت پزشکی هم میتونم بگیرم
  • جابر شنبه 22 تیر 1392 - 11:28:11
    2 1 پاسخ به این نظر
    با سلام به همه اینقد خودتونو اذیت نکنید هر وقت که سرباز زیاد بشه یه قوانین میسازند که یه عده ای رو معاف کنند هر وقت هم کم بشه مجبورند اون قوانین رو حذف کنند حالا شما هم اینقدر به فکر معافی نباشین برین خدمت .ما هم این فکرا رو میکردیم چه قدر فحش به اینو اون میدادیم رفتیم خدمت تمام شد برگشتیم .....اگه وقت خودتنو تلف کنین پشیمون میشین
  • بی نام دوشنبه 24 تیر 1392 - 12:23:09
    10 2 پاسخ به این نظر
    خواهش میکنم یه بار دگه معافیت سه برادری اجرا کنین
  • امين شنبه 29 تیر 1392 - 03:09:52
    1 2 پاسخ به این نظر
    من تك فرزند خانواده هستم پدرم 61 سال دارد از نظر بيماري هم بيماري فشارخون و قند و توانايي چنداني براي كار كردن ندارد مي خواستم بدونم من مي توانم معاف شوم
  • حسین سه شنبه 1 مرداد 1392 - 16:18:07
    0 4 پاسخ به این نظر
    سلام میخواستم بدونم ایا معافیت پزشکی مثلا معافیت پزشکی چشم برای استخدام در شغل های دولتی دردسر سازه یا نه
  • بهنام پنجشنبه 3 مرداد 1392 - 12:25:43
    0 10 پاسخ به این نظر
    سلام من یه خاله دارم که بچه نداره شوهرش هم دیابتی و بالای 60 ساله آیا میتونم کفالت خالمو بگیرم؟
  • صابرسالاری چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 11:16:19
    0 0 پاسخ به این نظر
    باعرض سلام واحترام ببخشید من یک پدر59ساله دارم که امسال 60ساله می شود ایشان بیمار می باشند ونیازبه مراقبت دارندمن یک برادردیگردارم که زن گرفته ولی با ما زندگی نمی کند الان نمی دانم که معاف خواهم شدیانه؟لطفا" من رادراین زمینه راهنمایی کنید.
  • امین شنبه 12 مرداد 1392 - 09:16:02
    0 4 پاسخ به این نظر
    برو خدمت تا بفهمی
  • سعيد یکشنبه 13 مرداد 1392 - 13:14:31
    0 0 پاسخ به این نظر
    من فقط يه برادر دارم كه معلول ذهني آيا من معاف ميشم؟
  • سعید یکشنبه 13 مرداد 1392 - 16:33:33
    0 0 پاسخ به این نظر
    سلام آقا این بی انصافی که من 5 تا از داداشام رفتن سربازی و لی من معاف نشم تو رو خدا یه کاری بکنید
  • مهرداد سه شنبه 15 مرداد 1392 - 09:00:39
    2 0 پاسخ به این نظر
    سلام.من22سالمه ودانشجوي ترم5هستم.يه برادرو4خواهر دارم كه دوتااز خواهرام متاهل شدن وپدرم52سالشه برادر بزرگتر از خودمه وشايد متاهل بشه من ميتونم معاف بشم
  • رحمان چهارشنبه 16 مرداد 1392 - 11:29:53
    2 1 پاسخ به این نظر
    با سلام پدر من 70 سال سن داره و بیماری قلبی رو هم داره 3 تا داداش دیگه هم یکی 15 سال پیش معافیت پزشکی گرفته 2 تای دیگه هم 4 سال پیش خدمتو تموم کردن الان هم همشون ازدواج کردن می خواستم بدونم می تونم معافبت کفالت بگیرم یا نه ممنون می شم اگه جوابمو بدین
  • یک سرباز درمانده جمعه 18 مرداد 1392 - 11:14:42
    1 0 پاسخ به این نظر
    با سلام بعلت اعصاب وروان مزمن وریه شیمیایی و معلولیت جسمی حرکتی یدر دربهمن 91 معافی کفالت شدم ودرحالیکه در زمان دانشجویی نمرات گم شده بود دوباره12 واحد امتحان دادم وغیبت حین تحصیل خوردم برای توجیه غیبت مدارک 89 تا 92 هست ولی میگویند قبل از 84 وگر نه تایید نمی شوید فقط مدارک یزشکی در حالیکه 32 سال دارم ازدواج نکردم وفقط مراقب یدرم که به کسی اسیب نزنه راهنمایی کنیدا ایکاش برای متولدین ده 60 بخاط جنگ وسکونت در مناطق جنگی فکری میکردن یاخدا انشال.. که فرجی بشه معافی من ومشکل داران وغیبت ها توجیه بشه انشال..
  • بهنام شنبه 19 مرداد 1392 - 23:55:35
    5 1 پاسخ به این نظر
    ایامعافیت صافی کف پاهنزهست
  • بی نام شنبه 26 مرداد 1392 - 11:22:13
    1 1 پاسخ به این نظر
    سلام ببخشید میشه بگید اصلا طرح سه برادری باقی می ماند
  • بصیر دوشنبه 28 مرداد 1392 - 11:13:14
    0 0 پاسخ به این نظر
    با سلام من پدرم سابقه بیش از 20 ماه خدمت در منطقه جنگی داره البته با غیبت. می خواستم بدونم میتونم با این سابقه کسری بگیرم. اگه کسی اطلاع داره لطفا زود بهم جواب بده عجله دارم.
  • بصیر دوشنبه 28 مرداد 1392 - 11:20:06
    0 0 پاسخ به این نظر
    سلام من پدرم سابقه بیش از 20 ماه خدمت در منطقه جنگی رو داره میخواستم بدونم آیا می تونم کسری بگیرم البته پدرم با غیبت خدمتش رو انجام داده. خواهش میکنم اگه اطلاعاتی دارد زودتر کمکم کنید عجله دارم.
  • افشین مفیدی دوشنبه 28 مرداد 1392 - 11:52:47
    0 1 پاسخ به این نظر
    من فعلا معافیت تحصیلی دارم پدرم ناراحتی قلبی داره دادش بزرگترم خدمت رفته درکل کفیل خانواده ام هستم آیاشرایط معافی به من میخوره یا نه؟
  • افشین دوشنبه 28 مرداد 1392 - 11:58:35
    2 1 پاسخ به این نظر
    من فعلا معافیت تحصیلی دارم پدرم ناراحتی قلبی داره دادش بزرگترم خدمت رفته درکل کفیل خانواده ام هستم از صبح تاشب کار میکنم که خرج خانوادم رو دربیارم آیا معافیت شامل حالم میشه؟
  • یاسر چهارشنبه 30 مرداد 1392 - 10:44:45
    1 2 پاسخ به این نظر
    جوانی 24 ساله هستم انشا... این ترم کارشناسیم تموم میشه دو برادرم سربازی رفته اند و متاهل هستند و پدرم 66ساله است آیا میتوانم از معافیت استفاده کنم؟
  • علی پنجشنبه 31 مرداد 1392 - 10:39:52
    0 0 پاسخ به این نظر
    با سلام من متولد 20/1/1369 هستم و دانشجوی کارشناسی که دوترم دیگر را دارم و پدر من دارای سن 58 سال است . دو برادر و دو خواهر، که یکی از برادرهایم ازدواج کرده و برادر دیگر سرباز است و دو خواهرم مجرد هستند . آیا معافیت کفالت شامل من می شود یا خیر ؟ با تشکر لطفا از طریق ایمیلم منو در جریان بگذارید..... ممنون
  • سعید یکشنبه 3 شهریور 1392 - 10:38:27
    1 3 پاسخ به این نظر
    سلام متولد 68 هستم.5ساله پدرم فوت کرده و مسئولیت خانواده به عهده منه.2 برادر دارم یکی خارج از کشوره و دیگری سالی یبار به ما سر میزنه.از چه طریق میتونم معاف بشم.؟مادرم 70 سال و مادر بزرگم 90 سال دارن که باهم زندگی میکنیم.خواهشا راهنماییم کنین.شرایطم خیلی سخته.
  • زانکو جمعه 8 شهریور 1392 - 20:57:54
    0 2 پاسخ به این نظر
    پدرم مشکله کلیوی دارد و یک برادر دوقلو که سربازی را انجام داده است را دارم آیا معافیت شامل این جانب میشود
  • edris دوشنبه 11 شهریور 1392 - 21:54:39
    1 2 پاسخ به این نظر
    ما دو برادریم یکی از ما ازواج کرده ایا من میتونم معافیت کفالت پدرم رو بکیرم
  • زهرا سه شنبه 12 شهریور 1392 - 23:57:10
    1 1 پاسخ به این نظر
    سلام.من یک دخترم.پدرم جانباز30درصدهستن.فرزندپسرندارن وبرادرشون قبل از جانبازیشون سربازی رفتن.توروخدایک نفرجواب منوبده.آیاپدرم می تونن دامادشون رو معاف کنن؟خواهش می کنم جواب بدید اگه قطعی می دونید.سپاس
  • مهرداد پنجشنبه 14 شهریور 1392 - 16:45:24
    1 1 پاسخ به این نظر
    شما یی که تصمیم واسه آینده این همه جوان میگیرید بد نیست 1 کم واسه تصمیماتتون وقت فکر کردنم بذارید که 1 قانونی بیارید رویاهای 1 جوون واسه آینده بپرورانید بد اون قانون لغو کنید. البته میتونید چون ما زوری نذاریم.
  • حمیذ جمعه 15 شهریور 1392 - 20:04:03
    1 1 پاسخ به این نظر
    خدا وکیلی این انصاف که خیلی ها با 2 یا 3 برادر معاف شدند ولی منی که 4 تا از برادرانم رفتن سربازی معاف نشدم والان هم 4ماه از خدمتم می گذرد
  • محمد شنبه 16 شهریور 1392 - 02:34:47
    1 1 پاسخ به این نظر
    با عرض سلام من بیماری قلبی و ریه و غلظت خون دارم ایا معافیت پزشکی شامل من میشه
  • رامین حسن زاده شنبه 16 شهریور 1392 - 11:13:55
    1 1 پاسخ به این نظر
    با عرض سلام من تازه کارشناسیمو تموم کردم پدرم 75 سالشه بیماری قلبی داره که سه بارم عمل شده و دوتا خواهر بالای 18 سال تو خونه داریم دوتا برادر دارم که از خودم بزرگترن خدمت رفتن متاهلن وخونشون و خرجشون جداست خرج خانواده هم افتاده گردن من واستشهادیه محلی هم دارم که کفیل خانواده ام هستم آیا به نظرتون میتونم معاف بشم
  • احمد یکشنبه 17 شهریور 1392 - 19:20:39
    1 1 پاسخ به این نظر
    سلام من دوتا از برادارم خدمت رفتن وپایان خدمت دارن و هر دو ازدواج کردن یکی از برادارم مشکل اسکروفرنی دارد وتحت پوشش بهزیستی است و یکی از خواهرم معلولیت جسمی دارد و مجرد می باشدوپدرم سنش 62ساله است من پسر سوم خانواده هستم است معافیت از خدمت به من تعلق میگیرد
  • محمد پنجشنبه 21 شهریور 1392 - 16:25:38
    9 2 پاسخ به این نظر
    من دکتری تخصصی (phd) دارم. 28 سالمه و امسال تمام میشم. ظلم نیست دو سالم برم سربازی. مگه قراره چند سال زندگی کنم که این طور عمرم تلف شه؟ سه تا از برادرام رفتن سربازی. تورو خدا یه کسر خدمتی یا معافیت سه برادری رو لحاظ کنید
    • حمید دوشنبه 11 آذر 1392 - 11:21:44
      5 5
      من 30 سال سن دارم در 24سالگی ازدواج کردم داری دو فرزنده 5ساله و 2ساله هستم وبا همسر نان 3نفرو میدم همه میدونند که با شرایط امروز نان اوری چقدر سخته اگه برم سربازی خانوادم چکار کنند شما اغل بگو چکار کنم خا نوادم اوار کنم بیتاتم سربازی دورسته
  • هادی شنبه 23 شهریور 1392 - 22:42:40
    1 5 پاسخ به این نظر
    اقا اصلا ما برای چی باید بریم سربازی؟
    • اصغر جمعه 29 شهریور 1392 - 21:10:25
      2 4
      واسه اینکه مرد شی :)
  • احسان پنجشنبه 28 شهریور 1392 - 07:55:48
    6 1 پاسخ به این نظر
    خواهش مي كنم حداقل خدمتوكم كنيد21ماه به قرآن خيليه حداقل همون 18ماه كنين
  • جواد جمعه 29 شهریور 1392 - 17:36:21
    4 1 پاسخ به این نظر
    با سلام سال 1380تمامی مشمولین تا سال 54 با مدرک فوق دیپلم از خدمت سربازی معاف شدند با وجود این قانون که استخدام دولتی برای فوق دیپلم 26 سال میباشد 1 دلیل معافیت چه بود 2 چرا متولدین سالهای دیگر از این ماجرا بیرون میباشند 3 چرا دیپلم متولد 1362 که حال 30 سال دارد ونمی تواند در هیچ یک از ادارات دولتی کار کند از خدمت معاف نمی شود که حداقل گواهینامه راهنمایی رانندگی بگیرد یا بتواند از کشور خارج شود خواهش میکنم بگویید فرق بین تا54 با 55 الی64 توی چیست
  • بی نام پنجشنبه 4 مهر 1392 - 18:49:18
    3 1 پاسخ به این نظر
    توروخداخدمت رادوباره 18ماه کنید
  • محسن1369 پنجشنبه 4 مهر 1392 - 21:05:56
    6 1 پاسخ به این نظر
    سلامتیه همه بچه هایی ک به هردلیلی سربازیو مانع ای بزرگ واس آیندشون میبینند یکی کلی سختی کشیده ودرس خونده حالا... یکی عاشق شده وحالاکه عنوان میکنه بهش یه نیش خندمیزنن میگن پسرجون تازه بایدبری خدمت... تازه ازخدمت اومدی اگه ازدواجو اونجاازکلت ننداختن,بی زحمت یه کارم پیداکن که تواین زمونه بتونی خرج بدی...!!! دیگه دلمون به چی خوش باشه؟؟؟؟؟؟؟
  • نیما یکشنبه 7 مهر 1392 - 23:06:40
    5 1 پاسخ به این نظر
    سن پدر برای تک پسری و به 59 برگردونید خواهشن
  • وحید جمعه 12 مهر 1392 - 13:39:33
    1 1 پاسخ به این نظر
    سلام خسته نباشید حالا این معافیت دوبرادری کی تصویب میشه خواهشن یه فکری هم به حاله منه ایرانی بکنین ممنون میشم از همه ی شما
  • حسن دوشنبه 15 مهر 1392 - 12:40:33
    1 1 پاسخ به این نظر
    این همه نظر. فکر کردید کسی اینا رو می خونه؟ اصلا چه دلیلی دارد قوانین من در آوردی هر دو سه ماه یک بار تغییر کند. نکنه دارن می بینن تو فامیل و رفقا ذکورشون چه شرایطی دارند؟ مطمئنا این طور نیست.
  • یاس چهارشنبه 24 مهر 1392 - 14:07:14
    1 1 پاسخ به این نظر
    ایا بارگی رباط صلیبی و مینیسک شامل معافیت بزشکی میشود؟
    • بی نام پنجشنبه 14 آذر 1392 - 11:54:09
      1 1
      با این قانون هایی که اومده اگه خدای نکرده دو تا پا هم نداشته باشی لب مرز بلوچستان باید بری خدمت
  • saeed سه شنبه 30 مهر 1392 - 16:10:41
    2 3 پاسخ به این نظر
    سلام ، جوانی 21 ساله هستم و تا سال 94 دوره ی کارشناسی رو تموم میکنم و درحال حاضر پدر 60 ساله ای دارم و 3 برادرامم خدمت رفته اند ولی یکی از انها بعد از 6 ماه خدمت معافیت پزشکی دریافت کرده ، آیا معافیت شامل حال من هم میشه ؟؟؟؟؟؟ من فرزند آخر خانواده و مجرد هستم .
  • قانون سه شنبه 30 مهر 1392 - 19:01:11
    1 1 پاسخ به این نظر
    با سلام همین که فرزندانشون معاف کردن قانون هم رنگش باخت پس بقیهکه شامل انها میشد چی باید گریه کرد قانون اونم یک ساله مگر ماده غذایی که تاریخ انقضا داشته یاشه
  • محمد چهارشنبه 8 آبان 1392 - 11:25:18
    2 1 پاسخ به این نظر
    باسلام باباخریدخدمت رودوباره به اجرابذارید سردارلااقل برای مشمولین متاهل طرحی بذارید که بعدازازدواج رفتن خدمت بعدازاموزشی کارت پایان خدمت روبهشون بدن باتشکر
  • بی نام یکشنبه 12 آبان 1392 - 11:30:56
    0 2 پاسخ به این نظر
    باسلام.دانشجوی ترم آخرکارشناسی ارشد میباشم دوتاازبرادرام درارتش خدمت کردند ویکی هم دوماه است سربازمعلم میباشدآیامن میتونم معافیت بگیرم.تشکر میکنم اگه به این سوال من جواب بدین. باتشکر:امیری
  • بی نام دوشنبه 13 آبان 1392 - 11:19:12
    1 6 پاسخ به این نظر
    ایا تا اخر سال 92 معافیت سه برادری تمدید خواهد شد
  • محمد رضا سه شنبه 21 آبان 1392 - 18:51:21
    0 4 پاسخ به این نظر
    با عرض سلام شرايط كارت قرمز چيست
  • علی شنبه 25 آبان 1392 - 19:19:29
    1 3 پاسخ به این نظر
    من نمیدونم آخه چرا معافیت سه برادری رو گذاشتن /لااقل اگه معافیت سه برادری رو گذاشتین به این بدبختا که کفالت یا پزشکی میخوان زیاد سخت نگیرید .آره من خودم میدونم سرباز خیلی کمه ولی این رو باید سال 88 فکر میکردید نه الان که سرباز مه
  • پیمان شنبه 25 آبان 1392 - 19:40:52
    2 2 پاسخ به این نظر
    با سلام ، سوال من اینه که من با 36 سال سن و زن و بچه و هزینه های زندگی و اجاره خونه و .... چجوری میتونم برم سربازی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چه فرقی بین متولدین 1354 با من 1357 داره ؟؟؟؟؟؟ تازه ما که سال پیروزی انقلاب اسلامی بدنیا اومدیم
  • بی نام چهارشنبه 29 آبان 1392 - 09:20:30
    1 1 پاسخ به این نظر
    با سلام پدرم 61 سالشه سلامت و تندرست است باید تاکی صبر کنم تا 65 سالش بشه بعدبه نظر شما پدرم واقعا با این سن میتونه کار کنه مگه عمر مفید یک انسان برا کار کردن جند ساله مگه یک انسان جند سال عمر میکنه
  • بی نام چهارشنبه 29 آبان 1392 - 14:32:42
    6 2 پاسخ به این نظر
    با سلام وعرض ادب وخسته نباشیدبه تمامی مسئولین جمهوری اسلامی ایران من سال 84 گواهینامه رو گرفته ام حالا رفتم تعویضش کنم گفتند کارت پایان خدمت میخواهیم نداشتم پدرم بالای 60سالشه برادرم 14 سالشه خودم هم 27 سالمه پدرم هم سالم هست اما من خرج 2خانواده رو میدم همه چیز گران شده یک نفر چقدر میتونه کار کنه که خرج 5 نفر رو بده خیلی مشکله که کسی درک کنه جند ماه باید از خانواده دور بشم برم کار تا مخارج خانواده را تامین کنم اگه رفتم سربازی جه کسی خرج خانواده رو میده مسئولین هم باید فکری بکنند اشتباه کردم درس خوندم اشتباه کردم کار کردم برا خانواده
  • بی نام جمعه 1 آذر 1392 - 20:43:12
    4 2 پاسخ به این نظر
    سربازی زمانی ارزش داشت که وقتی تو کوچه میرفتی به یه خانمی چپ نگاه میکردی همه غیرت نشون میدادن نه الان با این وضع افتزا جامعه.که چی بشه؟دوسال از وقتمو بگیرم برای این مملکت؟برای مملکتی که نفس کشیدن توش پولیه؟ کشورهای دیگه سرباز داوطلب دارن چرا چون کشوری دارن که مسئولینش برای بهتر زندگی کردن جونشونو میدن منم همچین کشوری داشتم با جونو دل ازش حفاظت میکردم نه کشور ما که جوونارو روز به روز دارن محدودترو به تهه چاه نزدیک تر میکنن
  • امید پنجشنبه 7 آذر 1392 - 00:22:21
    1 3 پاسخ به این نظر
    من پدرم جبهه بوده.اما اون موقه سرباز بوده آیا من گسری شاملم میشه
  • سعید پنجشنبه 14 آذر 1392 - 20:22:57
    2 1 پاسخ به این نظر
    سلام پدرم 65 سالش تمام هست وهیچ حقوقی نداره برادرمم ازدواج کرده ساکن یه استان دیگه هست؟ ضمنا یه خواهر دارم که طلاق گرفته ویه بچه داره ایا شرایط معافی دارم؟
  • ماهان جمعه 15 آذر 1392 - 15:09:13
    2 3 پاسخ به این نظر
    من پدرم 17ماه جبهه بوده.اما اون موقه سرباز بوده آیا من گسری شاملم میشه
  • محمود یکشنبه 17 آذر 1392 - 11:56:32
    3 2 پاسخ به این نظر
    واقعا خجالت داره که یه متاهل 30 ساله و بچه دار رو بخواید به جای رسیدن به زندگی اش بیاد سربازی و آخر سر هم زندگی اش رو از هم بپاشونید
  • مرتضی سه شنبه 19 آذر 1392 - 16:26:45
    3 2 پاسخ به این نظر
    تو رو خدا قانون سه برادری رو دوباره اجرا کنید
  • esi چهارشنبه 20 آذر 1392 - 18:39:18
    3 5 پاسخ به این نظر
    تا حالا از خودتون پرسیدین که قانون سه برادری چرا اومد، چرا رفت؟ خدایی میدونین چرا؟؟؟
  • بی نام پنجشنبه 21 آذر 1392 - 12:25:09
    3 2 پاسخ به این نظر
    سلام اقا من دانشجو ام وبابام 65ساشه اسم هم داره ولی چون ی برادر بزرگتر دارم میگن معاف نمیشی ولی خب اون متاهله و زندگیش کاملا جدا این چه قانونیه ی فکری بکنید لطفا
  • بی نام شنبه 23 آذر 1392 - 20:11:11
    2 1 پاسخ به این نظر
    سلام قانون شما در مورد كفالت زياد مسخره هستش. چرا؟چون من الان داداش بزرگ تر دارم خدمتم كرده زن هم داردوبه خرجو كارهاي خودش نميرسد چه برسد به پدرومادرم برسد.من ارشدم تمام شده دارم ميرم خدمت نميدونم كي به اينها برسد.اينجا قانون نابرهبر هستش.....!
  • محمد رضا یکشنبه 24 آذر 1392 - 21:09:48
    2 1 پاسخ به این نظر
    من پدرم فوت کرده همه ی برادرام عروسی کردن الان من تنهام با مادر پیرم که نیاز به مراقبت داره حالا تکلیف ما چیه ؟
  • فرزاد سه شنبه 26 آذر 1392 - 02:08:00
    2 1 پاسخ به این نظر
    با 36 سال سن و دوفرزند و همسر بیمار چطوری بیان خدمت سربازی
  • نام یکشنبه 1 دی 1392 - 05:20:24
    1 4 پاسخ به این نظر
    من تمام عمرمو برای سربازی این مملکت صرف میکنم!!! البته با این شرایط اقتصادی ارتباطی!!! تو خونه که هیچچی نداریم لااقل اونجا هفته ی یه ناهار غذای سالم به سربازا میدن.
  • بدبخت یکشنبه 1 دی 1392 - 23:44:29
    1 3 پاسخ به این نظر
    سلام میخواستم بدونم من ک متاهلم وپدری دارم سکته مغذی کرده ک الزایمر گرفته وبرادر بزرگتر متاهل دارم ایا میتونم کفالت پدرمو بگیرم خواهش میکنم راهنماییم کنین
  • ح پنجشنبه 5 دی 1392 - 11:08:08
    1 0 پاسخ به این نظر
    سلام توروخدا جواب منو بدین.پدرم بالای 60 ساله و دوبرادر ازدواج کرده دارم.من مدرک کارشناسی دارم.میتونم با شرط کفالت معاف بشم؟؟؟؟؟
  • lمحسن شنبه 7 دی 1392 - 19:04:11
    2 1 پاسخ به این نظر
    تو رو خدا قانون سه برادری رو دوباره اجرا کنید
  • ارمین. سه شنبه 10 دی 1392 - 10:46:14
    2 1 پاسخ به این نظر
    کسانی که پارتی ندارن باید بسوزن.؟جمش کنیداصلا!
  • علی احمدی سه شنبه 10 دی 1392 - 18:42:30
    1 0 پاسخ به این نظر
    سلام خسته نباشید من پدری دارم 60 ساله که از نظر شورای پزشکی از کار افتاده شناخته شده یه برادرم دارم که 33 سالشه که برای خودش زندگی جدا گانه داره الان من میتونم اقدام کنم برا معافیت کفالت؟ لطفا راهنمایی کنید تشکر
  • امیر دوشنبه 16 دی 1392 - 14:17:56
    1 0 پاسخ به این نظر
    سلام من 16 سالمه،پدرم دبیر بوده و 4 ساله که فوت شده تا پارسال قیوم من مادرم بود ولی حکم رشد گرفتم و الان خودم سرپرست خودم هستم... تاچند روز دیگه هم مدرسه رو غیرحضوری برمیدارم و میرم سر کاری که جای خواب داشه باشه...میخوام بدونم آیا من معاف محسوب میشم یا نه؟
  • سما شنبه 21 دی 1392 - 13:10:14
    3 1 پاسخ به این نظر
    خواهش می کنم جواب من روبدید.پدرمن جانباز25%هست و پسرندارد.برادرپدرم هم ازاوبزرگتراست و قبل ازانقلاب سربازی رفته.آیاپدرم می توانددامادش راازسربازی معاف کند؟خواهش می کنم هرکس اطلاع دقیق داره منوراهنمایی کنه
  • سجاد دوشنبه 23 دی 1392 - 17:51:34
    2 0 پاسخ به این نظر
    اقایون منی که دانشجوام بابام سپاهی ایثارگر 4 سال جبهه هم داره من نباید از خدمدت معاف شم مسعولان ازتون خواهش میکنم جواب من رو هم بدهید
  • بی نام دوشنبه 23 دی 1392 - 22:06:24
    2 0 پاسخ به این نظر
    فقط من نمیدونم چه کسی قراره جواب این همه نظر رو بده بهتره خودمونو خودتونو خسته نکنید واقعا سربازی شده یه کابوس واسه جوونا
  • حسین یکشنبه 6 بهمن 1392 - 14:36:21
    1 0 پاسخ به این نظر
    سلام من 18 سالمه بابامم 62سالشه داداش هم ندارم و یک خواهر معلول هم دارم ایا معافیت شامل حالم میشه یا نه؟ لطفا جواب بدین.
  • سجاد یکشنبه 13 بهمن 1392 - 20:37:04
    0 4 پاسخ به این نظر
    اقا من 17 سالمه نفهمیدیم سربازی بریم یا نه؟؟؟ خوبه یا بد؟
  • parsa چهارشنبه 16 بهمن 1392 - 02:56:36
    4 0 پاسخ به این نظر
    با نوشتن این نظرها فقط دل خودتونو آروم میکنید.نه کسی هست به صدای یه متاهل گوش بده نه به صدای کسی که واقعا محتاج.
  • امیر پنجشنبه 17 بهمن 1392 - 00:10:43
    5 1 پاسخ به این نظر
    من که متولد سال 1374 هسم فزند چهارم خانوداه زمانی که من به دنیا اومدم مجلس شواری اسلامی گفت به فزرند چهارم هیچ چیز تعلق نمیگرد نه بن کالا میدهیم و نه اجازه میدهم پدر خانواده بچه چهارم رو بیمه تامین اجتماعی کند و نه چیز دیگهی اصلان فزند چهارم خانواد هیچ چیز ... تعلق نمیگرد مخصوصصان اونهای که سال 74 هستن ..... خوب به من که هیچ چیز تعلق نگرفت اخه واسه چی باید برم خدمت سربازی واسه این مملکت خدمت کنم .. مگر این مملکت به من خدمت کرد که من بارش خدمت کنم .
  • سعید یکشنبه 20 بهمن 1392 - 16:51:04
    1 0 پاسخ به این نظر
    من 21 سالمه پدر و مادرم فوت کردن زن بابا با یه خواهر بالای 24 سال دارم 3تا داداشامم رفتن سربازی زنم گرفتن من میتونم معافشم یا نه
  • بی نام جمعه 25 بهمن 1392 - 21:35:26
    2 0 پاسخ به این نظر
    خیلی بی عدالتیه که کسی باباش رفته جبهه و اون ازش کسر خدمت بگیره ،و یکی هم مثل ما باید 21 ماه خدمت کنه
  • مهدی یکشنبه 27 بهمن 1392 - 16:31:32
    0 1 پاسخ به این نظر
    کفالت مادر رو میشه گرفت داداشام رفتن سر خونه و زندگی من موندم و مادرم
  • آرمان سه شنبه 29 بهمن 1392 - 23:36:56
    0 3 پاسخ به این نظر
    اگه کسی دکترا داشته باشه و پدرش 60 سال باشه و فقط بسیج فعال داشته باشه مدت سربازیش چقدره ؟؟؟
  • امیر چهارشنبه 30 بهمن 1392 - 13:13:58
    1 0 پاسخ به این نظر
    چرا تک فرزندی کامل معاف نمیگیره ؟خواهشمندم اقدام جدیدی راجب تک فرزندی بفرمایید. در ضمن من دانشجو هستم و تمام فکرم به مسئله سربازی است. خواهش میکنم در مورد تک فرزندی کامل یک فکری بشه.باتشکر فراوان
  • سامان یکشنبه 4 اسفند 1392 - 20:03:14
    1 1 پاسخ به این نظر
    همسرم ناراحتی اعصاب شدید داره بیمارستان بستری هست کمیسیون پزشکی بهزیستی تایید کرده بچه کوچک پنج ماهه ای دارم همسرم توانایی نگهداری بچه نداره پرونده تشکیل دادیم حالا دیگه میگن شرایط همسر معلولیت اعصاب شامل معافیت نمیشه
  • علی سه شنبه 6 اسفند 1392 - 12:04:30
    3 2 پاسخ به این نظر
    با سلام وخسته نباشید بنده 32 سالمه و ازدواج کردم و یک فرزند 6 ساله دارم در ضمن 1 برادر بزرگتر دارم که سربازی نرفته و من سر پرست مادر و خواهرم وبرادرم هم هستم . نون آور خانواده هم من هستم آیا با این شرایط وضعیت میتونم معافیت کفالت بگیرم یا نه قبلا از همکاری شما متشکرم.
  • بی نام چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 14:53:32
    0 9 پاسخ به این نظر
    نظری ندارم بدون شرح
  • بی نام جمعه 9 اسفند 1392 - 00:48:28
    1 2 پاسخ به این نظر
    آیا هنوز قانون معافیت ۶۰ ماه جبهه ۲ فرزند هست
  • بی نام جمعه 9 اسفند 1392 - 22:36:50
    2 3 پاسخ به این نظر
    با عرض سلام و خسته نبا شید من تنها پسر خانواده هستم و 6خواهر دارم متولد 19/10/1373 هستم سن پدرم 50 سال اش است و خواهر دوم من معلول جسمانی است حال من کمک خرج خانواده هستم در ضمن خواهر معلول من به دلیل فوت همسرش باما زندگی میکند درضمن من دانشجو اول کاردانی الکتروتکنیک هستم حالا من معاف از خدمت هستم ؟لطفا راهنمای های لازم را باذکر دلایل هرچه زود تر عرض کنید چون من در هوا موعلق هستم با تشکر سلا متی امام زمان و نایب بر حقش حضرت ایت ا... خامنه ای صلوات
  • ر سه شنبه 13 اسفند 1392 - 16:03:05
    1 4 پاسخ به این نظر
    آخه چراسن پدر راکردن65ساته شایدیکی مثل من سن پدرش 65سال نباشه
  • یکی از پسرای عزیز سه شنبه 13 اسفند 1392 - 21:05:54
    1 0 پاسخ به این نظر
    کی گفته پسرای عزیز معاف نمی شن؟؟؟؟؟؟
  • مهرداد جمعه 16 اسفند 1392 - 15:50:21
    1 7 پاسخ به این نظر
    دوبرادریم که یکی سربازی کرده یکی نه پدر65سال دارد ایامعاف است برادر دیگر مجرداست ولی زیادخانه نیست
  • بی نام و نشان شنبه 17 اسفند 1392 - 15:51:34
    2 2 پاسخ به این نظر
    آیا نظرات و درد دلهایی که ارسال میشه (به خصوص در مورو مشمولان متاهل و دارای فرزند ) به گوش مسولین محترم مربوطه میرسه؟ آیا جوابی ارسال کرده و یا اقدامی در جلسات خود انجام میدهند؟
  • محسن ش شنبه 2 فروردین 1393 - 15:35:07
    2 0 پاسخ به این نظر
    من دانشجو هستم و تا زماني كه درسم تموم بشه بابام بالاي 65 سلش ميشه ، يه داداش هم دارم كه ازدواج كرده و به خاطره چشمش معافيت پزشكي گرفته ، حالا ميخوام بدونم ميتونم معافيت كفالت پدرمو بگيرم يا نه؟؟؟؟
    • بی نام شنبه 9 فروردین 1393 - 13:36:52
      3 0
      سلام من دایی ها و خاله هام خارج زندگی میکنند آیا من معافیت کفالت پدر بزرگ را میگیرم ؟
  • مسلم زارع جمعه 15 فروردین 1393 - 22:17:23
    1 0 پاسخ به این نظر
    سلام من سال 89 به مدت 10 ماه خدمت کردم و بعد دانشگاه رو با همان قانون کنکور که حتما باید کنکور میدادی قبول شدم اون موقع مدت خدمت سربازی 18 ماه بود یعنی فقط 8 ماه دیگه داشتم تا تمام شم اما الان خدمت سربازی شده 24 ماه یعنی شش ماه اضاف شده و من باید به جای 8 ماه 14 ماه خدمت کنم با اینکه پدرم 74 سالشه و مادرمم نزدیک به سن پدرمه دو تا داداش هم دارم که از خودم بزرگترن و خدمت رفتن و متاهل هم هستن با این وجود من معاف هم نشدم و باید 14 ماه دیگه خدمت کنم خداییش به هیچ کس جز من و کسایی مثل من تا این حد ظلم نشده اینو به مسئولان محترم عرض میکنم که حداقل قانون واسه همه طبق سال اعزامش اجرا بشه . متشکرم
  • بی نام سه شنبه 19 فروردین 1393 - 02:12:24
    2 1 پاسخ به این نظر
    بابا کیفالت 59 سالگی رو اجرا کنید
  • محمد سه شنبه 19 فروردین 1393 - 14:05:39
    2 0 پاسخ به این نظر
    من ب علت در رفتگي مكرر كتف ميتونم معاف شم ولي گفتن تحصيلت بايد تموم شه يا بايد انصراف بدي بنظرتو چيكار كنم ميشه تو همين دانشجويي معافيتو گرفت؟
  • اشکان یکشنبه 24 فروردین 1393 - 21:42:20
    1 0 پاسخ به این نظر
    با سلام . من پدرم 30 ماه سابقه حضور در جبهه رو داره ولی بیشترش مربوط به موقع سربازیش بوده .یعنی به میل خودش رفته منطقه جنگی . آیا برای معافی حساب میشه ؟؟
  • بی نام شنبه 13 اردیبهشت 1393 - 21:30:58
    0 0 پاسخ به این نظر
    سلام و با سپاس از زحمات فراوان شما من 23ساله دانشجو می باشم وپدرم 54ساله ومریض و از کار افتاده می باشد ومدارک پزشکی مورد نیاز را دارد و خود نیز تک پسر خانواده بوده و وضع مالی آنچنانی هم نداریم آیا می توانم از معافعیت استفاده کنم؟؟ لطفا راهنمایی فرمایید.با تشکر
  • dana سه شنبه 23 اردیبهشت 1393 - 00:42:07
    1 0 پاسخ به این نظر
    سلام داناهستم فاقدپدرم برادرم باسرپرستی کفالت معاف شده الان ازدواج کرده رفته سرخونه زندیش الان من یه خواهر دارم با سرپرستی اون میتونم معاف شم ممنون میشم لصفا جواب بدید
  • hsdn چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 - 07:15:17
    0 2 پاسخ به این نظر
    باسلام من قبل اینکه این قانون جدید بیاد رفتم نظام وظیفه پرسیدم گفتند مشکلی نداره ومیتونم اینطوری معاف بشم الان هم شامل میشم؟ من تک پسرم وپدرم هم ناراحتی قلبی وقند هم داره رفتم نظام وظیفه گفتند میتونی معافیت کفالت پدرزیر65سال بگیری الان هم شامل این میشم؟ متونم کفالت پدربزرگم رو بگیرم 66سالشه وفشارخون داره پسرنداره پدربزرگم میتونه یکی ازنوه هاشو کفیل خودش اعلام کنه من درحال حاضر دانشجوی کادانی هستم وبا پدربزرگم زندگی میکنم باتشکر
  • مجید شنبه 27 اردیبهشت 1393 - 09:55:15
    0 3 پاسخ به این نظر
    با سلام: آیا معافعیت سه برادری اعلام میشه یا خیر ؟
  • بی نام سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 - 19:32:14
    1 0 پاسخ به این نظر
    شوهرم سربازه حتی پول نداریم قصد وام ازدواجشو بده
  • محمد سبحانی سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 - 21:12:19
    2 0 پاسخ به این نظر
    خواهشمندیم معافیت کفالت را به حالت قبل یعنی همان شصت سال تمام برگردونید تمام امیدهای زندگیمونو به باد داده قانون جدید
  • علیرضا یکشنبه 11 خرداد 1393 - 01:10:17
    0 1 پاسخ به این نظر
    من هم اکنون معافیت کفالت از طرف مادرم در اثر طلاق شده ام درصورت ازدواج مجدد مادرم ایا کفالت باطل میشود خودم هم متاهل هستم
  • رضا یکشنبه 18 خرداد 1393 - 09:33:56
    1 0 پاسخ به این نظر
    سلام من از شما میخوام کسری خدمت ایثار گری رو زیاد کنین.لطفآ.لطفآ..........
  • بی نام سه شنبه 20 خرداد 1393 - 21:45:33
    3 1 پاسخ به این نظر
    بابا الکی چونه نزنید خودتان را خسته میکنید بیخیال هر چی خدا بخواد دست منو شما که نیست
  • محمد سه شنبه 10 تیر 1393 - 09:29:39
    2 1 پاسخ به این نظر
    عدالت/عدالت /عدالت /عدالت/ عدالت .ما فقط عدالت می خواهیم ....... سربازی سخت نیست قانونی که بر اساس عدالت باشه همه می پذیرن اما این بی عدالتی ها و قانون های ضد و نقیض سختش میکنه.نمی دونم چی باید بگم که سینم پر از درده کسری خدمت حضور در جبهه های حق از باطل والدین را برای همه بصورت یکسان اجرا کنید . پدر من 24 ماه رزمنده بوده چرا باید کسی که شرایط من را داشته از کسری استفاده کند و این کسری برای من نباشد
  • مجید چهارشنبه 11 تیر 1393 - 20:18:19
    2 1 پاسخ به این نظر
    منی که دوفرزنددارم قسط دارم اجاره خانه ومخارج خانه بیکارم هستم چطورسربازی برم
  • امید جمعه 7 شهریور 1393 - 16:49:45
    1 0 پاسخ به این نظر
    من الان دوازده ماه خدمت هستم پنج ماه دیگه تمومم آخیش چه خوبو خاشه به به به شخصی گری کجای که دارم میام سراغت چقد حالم خوبه ...یاه یاه یاه .خخخخخخ
  • mohammad پنجشنبه 20 شهریور 1393 - 17:25:28
    0 0 پاسخ به این نظر
    سلام .من با وجود دو خواهر بالای 30 سال که مجرد هستن و بیماری دیابت دارن و پدر 56 ساله که بیماری فشار خون دارد و بازنشسته است معاف میشوم؟
  • فرامرز چهارشنبه 2 مهر 1393 - 10:39:16
    0 0 پاسخ به این نظر
    سلام پدر من 55 سالشه و سرطان ریه داره کانسرریه. و4 برادریم 2برادرم ازدواج کردن و برادر سومم معافیت پزشکی گرفته و من هم 21سال سن دارم یعنی دو سال غیبت دارم . آیا من میتوانم از کفالت پدرم معاف شوم؟؟؟؟؟ از مسئولین خواهش دارم لطفأ پاسخ بدهید؟؟؟؟ با تشکر فراوان
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.