تسنیم نوشت: دبیر امور خارجی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی گفت: ما انتظار داریم که سفر رئیس جمهور کره به ایران، فرصت ویژه ای برای دستیابی به پیشرفت تازه ای در روابط دو جانبه باشد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری یونهاپ، پارک گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی امروز یکشنبه سئول را به مقصد تهران ترک کرده است. این یک سفر تاریخی است که می تواند موجب تحکیم روابط تهران و سئول شود.

رئیس جمهور کره جنوبی قرار است در سفر به تهران روز دوشنبه با حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران دیدار و گفتگو کند. روسای جمهور دو کشور قصد دارند در خصوص شرایط خاورمیانه و شبه جزیره کره بحث و تبادل نظر کنند.

کیم کیو هیون دبیر بخش امور خارجی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی تاکید کرد: ما انتظار داریم که این سفر به عنوان یک فرصت خاص و ویژه برای پیشبرد روابط دو جانبه مد نظر قرار گیرد.

این نخستین سفر یک رئیس جمهور کره جنوبی به ایران از زمان برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور از سال 1962 میلادی به شمار می رود.

دفتر رئیس جمهور کره جنوبی ابراز امیدواری کرده است که این سفر موجب تعمیق روابط تهران و سئول به خصوص پس از لغو تحریمهای بین المللی علیه ایران شود.

کره جنوبی پنجمین وارد کننده بزرگ نفت جهان به شمار می رود و یکی از بزرگترین خریداران نفت ایران است. واردات نفت کره جنوبی از ایران طی ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 81 درصد رشد داشته است.

کره جنوبی اعلام کرده است که قصد دارد واردات نفت از ایران را طی سال جاری افزایش دهد تا تقاضای رو به رشد خود را تامین نماید. 17 ژانویه با اجرای برجام، بخشی از تحریمهای بین المللی علیه ایران لغو شده است.

کره جنوبی امیدوار است که صنایع مهندسی و کشتی سازی این کشور از گسترش روابط با ایران بهره مند و منتفع شوند. شرکتهای کشتی سازی کره جنوبی به همراه چینی ها امیدوارند تا قراردادهای زیادی را برای نوسازی ناوگان فرسوده تانکرهای نفتی ایران منعقد کنند.

۵۰۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =