هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز لرستان برگزار شد

هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز لرستان با حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،استاندار ،معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری ،فرماندار ، جمعی از خیرین و مدیران اجرایی دستگاههای دولتی با شعار گسترش عدالت آموزشی در دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی شهرستان خرم آباد برگزار شد .

هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز لرستان با حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،استاندار ،معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری ،فرماندار ، جمعی از خیرین و مدیران اجرایی دستگاههای دولتی با شعار گسترش عدالت آموزشی در دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی شهرستان خرم آباد برگزار شد .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با تقدیر از تلاشهای جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در ساخت فضاهای مناسب آموزشی در مناطق و شهرستانهای استان گفت : یکی از سیاست های آموزش و پرورش توسعه مشارکت های عمومی است که مهمترین محور آن حضور خیرین در امر مدرسه سازی است.

دکتر گودرز کریمی فر  آموزش و پرورش را  بزرگترین فصل مشترک حاکمیت و ملت ذکر کرد و گفت : ما به تعامل و مشارکت آموزش و پرورش با سایر دستگاه های حقیقی و حقوقی معتقد هستیم.

کریمی فر با اشاره به  وجود هزار و ۳۰۰ کلاس درس تخریبی در استان لرستان گفت : آموزش و پرورش با کمبود اعتبارات دولتی مواجه است و به تنهایی قادر به تامین فضاهای آموزشی مورد نیاز خود نیست .وی خیرین مدرسه ساز را یاوران آموزش و پرورش در امر مقدس مدرسه سازی خواند و گفت : قطعاً رفع این مشکل به همت و اراده خیرین مدرسه ساز امکان پذیر خواهد شد .

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان تعداد آموزشگاه های استان را چهار هزار و ۲۰۷ آموزشگاه برشمرد و افزود: ۳۰ هزار معلم، ۱۵ هزار فرهنگی بازنشسته و ۳۰۷ هزار دانش آموز در استان لرستان وجود دارد.

 

کریمی فر تعداد مدارس تخریبی استان را ۴۳۵ مدرسه برشمرد و گفت: در این راستا هزار و ۳۱۵ کلاس درس تخریبی هستند.

وی اظهار داشت: ۲۲۹ پروژه خیر ساز در قالب ۹۴۵ کلاس توسط خیرین در لرستان ساخته شده و به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان در ادامه بر این نکته تاکید کرد که خیرین کسانی هستند که داشته های خود را داده الهی دانسته و خود را موظف می دانند بخشی از سرمایه خود را در راه مدرسه سازی هزینه کنند.

کریمی فر کار خیرین مدرسه ساز را  معامله با خداذکر کرد و گفت : خیرین مدرسه ساز دارای اهداف عالیه ای هستند و این اهداف را به درستی تشخیص داده اند.

وی یادآور شد: تعداد زیادی از فضاهای آموزشی مناطق کمتر توسعه لرستان نیازمند نوسازی هستند که مصمم هستیم با همت خیرین مدرسه ساز این پروژه های نیمه تمام را تکمیل کنیم چرا که دولت به تنهایی قادر به تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان ایجاد فرصت های عادلانه برای دسترسی به عدالت آموزشی را یکی دیگر از سیاست های این آموزش و پرورش دانست و گفت: عدالت آموزشی زمانی محقق می شود که در صعب العبورترین  و محروم ترین مناطق استان  استعدادهای دانش آموزان کشف شود.

کریمی فر حضور خیرین مدرسه ساز را در تحقق عدالت آموزشی بسیار موثر دانست و بیان داشت: خیرین  مدرسه ساز می تواند با اهدای یک خشت گامی برای مشارکت در کار خیر بردارند.  وی مشارکت در امر مدرسه سازی را محدود به مشارکت مادی ندانست و گفت : خیرین می توانند با زبان خود ،مال خود و حمایت های معنوی خود در این مسیر خداپسندانه گام بردارند .

وی ابراز امیدواری کرد در سال جاری شاهد خلق حماسه مدرسه سازی در کل کشور باشیم و یادآور شد: در جشنواره خیرین مدرسه ساز تهران قریب دوهزار و 130میلیارد ریال توسط خیرین کشور به  امر مدرسه سازی اختصاص یافت

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420849

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =