شکل‌گیری جریانات تکفیری در منطقه طرح استکبار برای سرکوب بیداری اسلامی به عنوان دستاورد بزرگ امام خمینی(ره) است.

به گزارش خبر آنلاین به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام مسیح مهاجری در نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله زرندی که عصر پنجشنبه در حوزه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: امروز گروهک‌های تکفیری در دنیای اسلام مصداق بارز منحرفان از راه پروردگار و دچارشدگان به عذاب دنیا و آخرت هستند.

نماینده رئیس‌جمهور در دانشگاه مذاهب اسلامی پدیدآمدن جریانات تکفیری را مسئله نخست جهان اسلام قلمداد کرد و افزود: با نگاهی به واقعیت‌های کشورهای همجوار، ایجاد تروریست‌های تکفیری در قالب طرح دشمنان برای مقابله با بحث بیداری اسلامی به عنوان دستاورد ارزشمند امام خمینی(ره) برای ملت‌های مسلمان و تحت ستم مهم‌ترین مسئله جهان اسلام است.

مهاجری خطر گروه‌های تکفیری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را کمرنگ دانست و گفت: با آغاز بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، داعش به عنوان پدیده‌ای تروریستی در سوریه اعلام موجودیت کرد و پس از آن در عراق اسلامی جولان داد.

وی سرکوب بیداری اسلامی به عنوان ارمغان بزرگ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را طرح دشمنان برای تشکیل جریانات تکفیری بیان کرد و گفت: وزیر خارجه اسبق آمریکا که امروز به عنوان طراح توطئه‌های نیم قرن اخیر آمریکا در دنیای اسلام شناخته شده چندی پیش در نشریه‌ای اردن مدعی شد که هفت کشور عربی و اسلامی و نفتی در منطقه درگیر بحران و جنگ خواهند شد و آمریکا و اسرائیل نیز منطقه را میان خود تقسیم خواهند کرد.

نماینده رئیس‌جمهور در دانشگاه مذاهب اسلامی سازمان اطلاعات و امنیت ایالات متحده آمریکا را طراح بروز جریانات تکفیری و مهره‌های آمریکا در منطقه بیان و تصریح کرد: این گروهک‌ها تا زمان فرصت یافتن رژیم صهیونیستی برای بازسازی و تقویت خود و نابودی انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی بر سرکار هستند.

مهاجری اشارات مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین(ع) به زمزمه تحرکات داعش به سوی مرزهای ایران با هدف انجام جنگ نیابتی را یادآور شد و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر داعش به مرزهای ما نزدیک شود جمهوری اسلامی ایران گورستان تکفیری‌ها خواهد شد و پرونده داعش بسته می‌شود.

وی مردم قدرتمند، سپاه فداکار، بسیج جان بر کف، ارتش کارآمد و در رأس همه رهبر شجاع و با تدبیر جمهوری اسلامی ایران را مانعی برای خودنمایی داعش در کشور دانست و گفت: ملت ما هرگز اجازه نخواهند داد که تکفیری‌ها در ایران مرتکب جنایات صورت گرفته در عراق و سوریه شوند.
مهاجری پرهیز از جدال و اختلافات درونی در کشور را خواستار شد و گفت: مقام معظم رهبری حنجره اختلاف افکنی را بلندگوی دشمن برای بهره‌برداری و سوء استفاده عنوان کردند و بر این اساس فضای اعتدال باید فراتر از محوریت دولت، در تمام کشور تسری یابد.
وی دوری از افراط در کارها و اقدامات با رعایت منطق و عقل به دور از جناح‌بندی و اهانت به یکدیگر را مایه سربلندی نظام بیان کرد و افزود: اقدامات افراطی و خدشه‌دار کردن افراد در شأن انقلاب، اسلام و ملت متمدن ایران نیست.

مهاجری با بیان مختصر ویژگی‌هایی از فضایل مرحوم آیت‌الله زرندی گفت: آن مجاهد نستوه شاگرد امام راحل(ره) به عنوان بزرگترین عارف، فقیه و فیلسوف و مردم‌شناس عصر خود بود و از سرچشمه علم، معنویت و انقلاب سیراب و مجاهد صدر اول انقلاب بود.

وی اعطای حکم کتبی امام راحل(ره) با مضمون امامت جمعه استان کرمانشاه و اداره حوزه علمیه به مرحوم آیت‌الله زرندی را گواهی بر حقانیت آن فقیه وارسته بیان و خاطرنشان کرد: وی 23 سال از عمر با برکت خویش را در امامت جمعه گذراند و سه دوره نماینده مردم این شهر در مجلس خبرگان رهبری و از تحکیم‌کنندگان پایه‌های ولایت فقیه بود.

مهاجری هنر واقعی در جامعه انقلابی را بسترسازی در جهت جذب آحاد جامعه برای پیروی از ولایت فقیه و قدردانی از انسان‌های فداکار و بزرگ و همیشه در صحنه دانست و گفت: قدم برداریم تا هر روز بر پیروان حقیقی ولایت فقیه بیفزاییم.

وی تلاش برای استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، حضور فعال و موثر در دفاع مقدس، اصرار بر برپایی نماز جمعه در آن دوران آتش و خون، خدمت به مردم، تدریس عالی سطوح دروس خارج از فقه در حوزه‌های علمیه، ارتباط ارزشمند با دانشگاه و تلاش برای رفع مشکلات اهل سنت را گوشه‌ای از فضایل مرحوم آیت‌الله زرندی بیان کرد.
انتهای پیام /

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =