عضو شورای‌شهر: کرایه تاکسی یک‌ شبه 40درصد گران شد/ مقایسه هزینه زندگی در تهران با زندان

خزانه دار شورای شهر در صحن علنی این نهاد با اعلام اینکه یک شبه با تغییر نرخ سوخت، کرایه ها 40 درصد گران شده، از دولت خواست در این باره فکری کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حبیب کاشانی، خزانه دار شورای شهر تهران در صحن علنی امروز این نهاد با اعلام این موضوع که شخصا شاهد بوده که کرایه ها گران شده، از افزایش نرخ کرایه های تاکسی در محل زندگی خود، طرشت، واقع در غرب تهران سخن گفت.

کاشانی در این باره توضیح داد: در یکی از خطوط محله طرشت، کرایه 700 تومانی تاکسی به 1200 تومان افزایش یافته و تا از راننده تاکسی سئوال می کنی می گویند بنزین 40 درصد گران شده. یک راننده به من می گوید آقای کاشانی، هر سال شورا وظیفه دارد کرایه ها را گران کند، ولی وقتی بنزین 40 درصد گران شده، من چه باید بکنم؟ خواهش می کنم وقتی 42 درصد بنزین گران می شود، حمل و نقل عمومی مشکل برای مردم درست می کند. آدمهایی که در این شهر زندگی می کنند، باید با این شرایط چه کنند؟

او در ادامه به مقایسه هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ با زندان پرداخت و گفت: در زندان رجایی شهر قوه قضاییه مدعی است ماهی 1 میلیون و 950 هزار تومان خرج زندانی می کند. ولی هم اکنون کارمند 712 هزار تومان حقوق می گیرد و زیر خط فقر زندگی می کند. به هر دلیلی، موضوع گران شدن کرایه ها به قشر آسیب پذیر فشار می آورد. خواهش می کنم وزارت نفت، در حوزه حمل و نقل عمومی بودجه بدهد تا مترو و اتوبوسرانی گسترش یابد. اگر قرار است هم بنزین گران شود و هم کرایه ها زیاد شود، مردم چه کنند؟

چمران: تاکسیرانی به قانون عمل کند

رئیس شورای شهر در پاسخ به این انتقاد گفت: شهر قانون دارد. اول سال پیشنهاد دادند که کرایه 15 درصد گران شود. به دلایلی 20 درصد تصویب شد. افزایش نرخ کرایه ها را یک هو تصمیم بگیریم درست نیست. دفعه پیش هم که یارانه ها اضافه شد، در دی ماه افزایش را داشتیم و ما در شهریورماه، نرخ ها را تغییر دادیم. تاکسی رانی و اتوبوسرانی نیز همکاری صمیمانه کردند و 6 ماه بعد، شورا کرایه های جدید را تصویب کرد و دولت هم قبول کرد کرایه ها اضافه شود.

مهدی چمران گفت: این که شب نرخ جدید اعلام شد و فردا کرایه گران شود، این کار درست و قانونی نیست. از تاکسی رانی هم می خواهیم مطابق مصوبه اقدام کنند و اگر تصمیمات دیگری اتخاذ شد، در خدمت همه هستیم.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    2 29
    مردم کمی به خودشان زحمت بدهند و مقداری از مسیر را پیاده بروند تا این 40 درصد هزینه اضافی جبران شود. اونهایی که حال دو قدم پیاده روی را ندارند باید بهای تنبلی خودشان را بپردازند.
  • محمد A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    12 2
    از تدبیر شما مچکریم ولی به زودی همه چی از جمله کرایه تاکسی ها گرون میشه
  • نیما IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    13 0
    تاثیر نرخ بنزین فقط هفت درصده آقای چمران. شما هم کی بود کی بود من نبودم را میندازی؟؟ همین شما نبودی یه شبه 25 درصد گذاشتی رو نرخ کرایه ها؟؟ حالا همه چی افتاده گردن دولت؟ از مردم فهمیده تقاضا دارم یه هفته تاکسی هارو تحریم کنن تا نرخ تاکسی ها واقعی سازی شه. راننده تاکسی ها اگر چه قشر زحمت کشی هستن ولی اصلا این نرخ هیچ توجیهی نداره
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    27 0
    وقتی میگین که کرایه ی 700 تومنی شده 1200 یعنی 71 درصد افزایش
  • عرشیا A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    37 1
    بی قانون تر از راننده تاکسی نه دیدم و نه شنیدم .همیشه خدا طلبکار خلق الله هستند .
    • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
      8 2
      همشون نه ولی قبول دارم در مور تعداد قابل توجهی از اونا اینجوره
    • بی نام A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
      3 5
      تقصیر این بیچاره ها چیه.چیکارکنند؟ فکر میکنی توی این هوای گرم و ترافیک لعنتی و با این ماشینهای بی کیفیت بدرد نخور امرار معاش کار راحتیه؟
  • امیر A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    1 0
    هزینه سوخت ، استهلاک و افت قیمت خودرو ، روغن موتور و مشتقات آن ، لاستیک ، اضافه بها حق بیمه شخص ثالث ،هزینه شارژ ، هزینه صدور کارت شناسائی ، تعمیر و نگهداری و هزار تا چیز دیگه هرساله زیاد میشه و راننده مجبوره بپردازه ولی تا چنددرصدی به کرایه اش زیاد میشه بخاطر فشاری که به مردم وارد میشه باید غرولند بشنوه.
  • علی US ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    3 0
    نمیدونم چرا معنی شیب ملایم رو نمیفهمم؟