۰ نفر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱
روسری قرمز رونمایی شد

این کتاب شامل 10 داستان عاشقانه جنایی و بر اساس اتفاقات واقعی است که نویسنده گزارش جزئیات قتل همسر ناصر محمدخانی آنها را در طول 10سال فعالیت روزنامه نگاری در بخش حوادث، به نگارش درآورده است.

به گزارش خبرآنلاين، کتاب «روسری قرمز» شامل ۱۰ داستان معمایی پلیسی واقعی به همت انتشارات میراث اهل قلم منتشر شد. ابراهيمي پيش تر كتاب كارت قرمز جزئياتي مستند از ماجراي قتل همسر ناصر محمدخاني را منتشر كرده بود.

۱۰ داستان کوتاه «روسري قرمز» برگزیده يا برگرفته از گزارش هاي جنایی مهدی ابراهیمی، روزنامه نگار و جنایی نویس روزنامه هاي ایران، تهران امروز، هم میهن و انتخاب است که در ۱۰ سال گذشته منتشر شده‌اند. وی‍ژگی این داستانها واقعی بودن خط اصلي داستان و رخدادن آنها به صورت واقعی است که توسط ابراهیمی بازنویسی شده است.

ناشر در پیشگفتار خود بر این کتاب آورده است: پرداختن به حوادث جنایی و وقایع تلخ اجتماعی از قبیل قتل، تجاوز و یا خودکشی، چه به‌جهت بررسی علل و عوامل بروز آنها و چه به‌منظور برآورد بهتر از جایگاه فرهنگ و اخلاق در جامعه‌ امروز ایران، به‌شدت لازم و راهگشاست؛ اما آنچه نویسنده در صفحات این کتاب آورده است، برداشتی ا‌ست پلیسی از ۱۰ ماجرای واقعی که با چاشنی داستان‌پردازی و چینش معماگونه، سعی دارد لذت کشف و شهود در یک معمای جنایی واقعی را با خوانندگانش شریک شود.

در ادامه بخشی از داستان "شقایق" مي خوانيم:

«کارآگاه وقتی به اتاق خواب رسید، با صحنه‌ی مشمئزکننده‌ای مواجه شد. زن جوان، با لباس خواب، هدف ضربات متعدد چاقو قرار گرفته بود. خون زیاد روی دیوارها، دِرآور، تخت‌خواب و حتی پرده‌ی شکلاتی‌رنگی که جلوی پنجره کشیده شده بود؛ نشان می‌داد که قاتل برای این‌که زن را مغلوب حمله‌اش کند، بی‌رحمانه و بی‌امان به او ضربه زده است. ستوان موسوی تعداد ضربات را 40 ضربه در ناحیه گردن، سینه، پهلوها و پاها اعلام کرد و تأکید نمود که یک نوع چاقوی دو لبه در این جنایت به کار گرفته شده است و همه‌ی ضربات از روبه‌رو به نقاط حساس بدن وارد شده است و هیچ نشانه‌ای از اقدام قاتل برای خفه کردن، یا بستن دست و پای زن جوان وجود ندارد. »

روسری قرمز در 96 صفحه و با قیمت 7هزار تومان توسط میراث اهل قلم منتشر شده و در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد. 

5760

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =