ایرنا نوشت:

 یک مقام محلی در استان نینوا عراق امروز پنجشنبه گفت: داعش به ائمه جماعت مساجد موصل دستور داده است نوشته های حاوی نام پیامبر اسلام (ص) را از مساجد این شهر بردارند.

به گزارش پایگاه خبری عراقی السومریه نیوز ،این منبع که خواست نامش فاش نشود افزود : داعش بدون ذکر دلیل به ائمه جماعت و مسئولان مساجد موصل دستور داده است ، منبت کاریهایی که نام پیامبر در آن وجود دارد و همچنین دیوار نوشته ها ی حاوی نام مبارک ایشان را از مساجد بردارند.

داعشی ها امروز مسجد الخضر در مرکز شهر موصل را به خاک یکسان کرده و همچنین مرقد شیخ محمود واقع در نزدیکی منطقه وانه را ویران کردند.

داعش از زمان اشغال برخی مناطق در عراق ، ده ها مرکز تاریخی و از جمله کلیساها ، مقبره ها و مساجد تاریخی و همچنین مسجد قدیمی حضرت شیث و مسجد حضرت جرجیس و جضرت یونس را ویران کرده است و امروزآثار تاریخی موجود در موزه موصل را نیز تخریب کرد .

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی بلیزر IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    31 2
    چه غلطا بزودی به درک واصل میشن
  • بی نام A1 ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    35 2
    خدا داعش را نابود کند
  • عباس IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    1 0
    داعش الان روش نمیشه وگرنه اسم خودپیغمبر ص ودین اسلام را هم حذف می کردگرچه برنامه هایی برای تخریب مسجد الحرام وکعبه و مسجد النبی هم دارد .رفتارهای داعش شبیه رفتار هایی است که برای سفیانی که قبل از قیام مهدی موعودقیام می کندروایت شده است.انشاالله داعش وحامیانش دسته جمعی به درک واصل خواهند شد.