نخستین سیرک بدون حیوان ایران در اصفهان افتتاح شد

نخستین سیرک بدون حیوان کشور، پنجشنبه شب و همزمان با روز ملی حمایت از حیوانات، فعالیت خود را دراصفهان آغاز کرد .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان؛ این اقدام زیست محیطی که با تلاش کانون دیده بان حقوق حیوانات و حمایت سازمان حفاظت محیط زیست آغاز شده پاسخی است به نیاز تفریحی جامعه بدون آزار رسانی به حیوانات بی پناهی که خداوند در قرآن از آنان به عنوان امت هایی همجون ما انسان ها یاد کرده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در آیین افتتاح سیرک بدون حیوان گفت: رفتارخشونت آمیز برخی از سیرک بازان با حیوانات بی گناه موجب شد تا دوستداران محیط زیست و حقوق حیوانات جنبشی را برای مقابله با این بد رفتاری ایجاد کنند که روز به روز ابعاد آن در کشور گسترش یافته است تا جایی که با لطف خداوند و همت طبیعت دوستان امروز شاهد آغاز فعالیت نخستین سیرک بدون حیوان در اصفهان هستیم.

ظهرابی، از حیوانات به عنوان همراهان بشر از بدو تاریخ یاد کرد که ادامه حیات انسان بر کره زمین را ممکن ساخته اند و همانطور که برای بشر دوران های اولیه تصور زندگی بدون حیوانات ممکن نبود امروزنیز به مدد پیشرفت دانش محیط زیست بر همگان اثبات شده است که ادامه حیات بر کره زمین بدون تأمین شرایط زیست سالم برای سایر موجودات برای انسان هم امکان پذیر نیست و خوشبختانه دوران کوتاه تسخیرطبیعت توسط انسان و بهره کشی از سایر آفریدگان که بدعتی ناپسند و ناشی انحراف انسان از مقام خلیفة اللهی خود بود به پایان رسیده است

وی افزود: زمانه اسباب تفریح و لذت قراردادن حیوانات و بی رحمی به آنان که نمونه بارز آن سیرک و شکار تفریحی بود گذشته است و دوران تکامل اندیشه و کردار انسان نسبت طبیعت براساس موازین دینی و علمی فرارسیده که تجلی آن را درنهضت ضد شگارگری تفریحی در سراسر کشور و اقدام به راه اندازی نخستین سیرک بدون حیوان در استان اصفهان شاهد هستیم.

گفتنی است نخستین سیرک بدون حیوان کشور توسط بهداد سلطانیان با هدف معرفی و ترویج روش جایگزین حیوان آزاری در سیرک ها عملیاتی و راه اندازی شده و برای اجرای این سیرک فعالیت های مهارت محوری که توسط افراد متبحر انجام می شود نظیر آکروبات، آتش بازی، نمایش های دلهره آور، تقلید صدا، شلاق زنی، تک چرخ سواری، شعبده بازی و بندبازی پیش بینی شده است.

دیده بان حقوق حیوانات در اجرای نخستین سیرک بدون حیوانات کشور به عنوان حامی، پشتیبان و ناظر بر عدم استفاده از حیوانات حضور خواهد داشت وانجمن حمایت از حیوانات اصفهان به عنوان ایده پرداز نامگذاری روز ملی حمایت از حیوانات افتتاح این سیرک در اصفهان را نمادی از فرهنگ والای زیست محیطی در بین مردم اصفهان دانست.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mesut IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    6 2
    واقعا تبریک میگم
  • بی نام A1 ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    4 3
    آفرین داره
  • بی نام A1 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    7 1
    کجا ی اصفهان .همه چیز را گفتید جز ادرس .
  • بدون نام ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    1 12
    الان خارجيا دارن ادم ميفرستن مريخ ولي ما سيرك بدون حيوان ميسازيم واقعا خسته نباشين دلاوران، پهلوانان عزيز. :)
  • شاهد A1 ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    4 2
    دست مريزاد، خدا خيرتون بده
  • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    7 2
    البته سیرکهای آکروباتیک مثل آنچه در چین سالهاست فعالیت دارند هم به نحوی انسان آزاری هستند. در آنجا کودکان تحت فشارهای جسمی و روحی فراوان آموزش میبینند حرکاتی انجام دهند که از دید سایرین بسیار مبهوت کننده و هنرمندانه است. به نظر من در اینجا هم آدمها و روان آنها از نظر دور مانده است