اینچئون در صبح روز پنجم بازی های آسیایی، شاهد شاهکار و هنرنمایی ورزشکاران ایرانی بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری خبرآنلاین -کاوه علی اسماعیلی- به بازی های اینچئون 2014؛ ورزشکاران ایرانی در صبح روز پنجشنه، شروع طوفانی داشتند.

در ابتدا این عبدالرضا جوکار بود که برای کشورمان طلا به دست آورد. عبدالرضا جوکار پرتاب گر نیزه کشورمان موفق به کسب مدال طلای کلاس اف 54-53 ماده پرتاب نیزه شد و به مقام قهرمانی رسید. جوکارجانبازشایسته کشورمان و عضو تیم جانبازان ومعلولان ایران صبح امروز(پنجشنبه) باثبت رکورد 20 متر و 19 سانتی متربالاتر از رقبای خود قرارگرفت و قهرمان این ماده شد. دراین ماده نمایندگان امارات و عراق با فاصله معنا داری دوم و سوم شدند. نماینده امارات که درجای دوم قرار گرفت رکورد 16 متر و39 سانتی متررا به نام خود ثبت کرد که با رکورد نماینده ایران نزدیک به 4 متر فاصله دارد نماینده عراق نیز که درجای سوم جای گرفت بهترین رکوردش دراین ماده 10 مترو 91 سانتی متر بود.


مهران هم قهرمان شد. سیدمهران حسینی موفق شد در ماده پرتاب دیسک، کلاس f35/36 به قهرمانی دست یابد. رکورد این ورزشکار قهرمان کشورمان 40.14 بود و طلایی شد. سلطان محمد الکعبی با پرتاب36.34 دوم شد و مدال برنز این رشته به مرتضی البیاتی از عراق با پرتاب 37.77 رسید.

طلای بیست و دوم را کمانداران به دست آوردند. میکس کامپوند ایران در فینال بازی های تیراندازی با کمان ایران موفق شد با نتیجه 147 بر 144 از سد تیم کره جنوبی گذشته و صاحب مدال طلا شود.
سمیه عباس پور و هادی نوری ترکیب تیم ایران را تشکیل می داد. تیم های عراق و چین تایپه نیز عناوین سوم و چهارم را کسب کردند.


سجاد محمدیان: مدال طلایم را به همسرم تقدیم می کنم
اما پرتابگر طلایی ایران در دومین دوره بازی های پاراآسیایی مدال خود را به همسرش تقدیم کرد.
سجاد محمدیان روز گذشته در پرتاب وزنه موفق شد در کلاس اف 42 به عنوان قهرمانی دست پیدا کند. در این ماده مهرداد کرم زاده هم حضور داشت که به مدال برنز دست پیدا کرد.
محمدیان به ما گفت: من این مدال طلا را به همسرم تقدیم می کنم. این برای نخستین بار است که من در بازی ها شرکت می کنم و در نظر دارم در پارالمپیک 2016 برزیل هم به مدال طلا دست پیدا کنم. جا دارد در همین جا از آقای مصطفی بهرامی، مربی تیم دو و میدانی، تشکر کنم که از خانواده ام برای من بیشتر زحمت کشید.


بانوان گلبال به مدال نقره رسیدند

تیم گلبال بانوان ایران که بدون شکست فینالیست شده بود در مسابقه پایانی با نتیجه3بر یک مغلوب تیم چین شد و به مدال نقره این دوره از بازیها رسید.دومی تیم ایران در حالی کسب شد که تماشاگران تیم ایران را در پایان فینال تشویق کردند.

 

جوکار:مردم ایران لایق این طلاها هستند
عبدالرضا جوکار پس از کسب مدال طلای بازی های پاراآسیایی در رشته پرتاب نیزه گفت:کلاس ها ادغام شده بود و من در یک کلاس بالاتر شرکت کردم و خوشبختانه موفق به کسب مدال طلا شدم.
وی سطح این مسابقات را پایین تر از رقابت جهانی و پارالمپیک خواند و در عین حال گفت: حضور در یک کلاس بالاتر کار مرا دشوارتر کرده بود.
جوکار با بیان اینکه قرار است پرتاب نیزه از سال آینده از بازی ها حذف شود عنوان کرد:اگر این اتفاق رخ دهد من تنها باید در پتاب وزنه تلاش و روی آن تمرکز کنم.
عضو طلایی کاروان دوومیدانی کشورمان اظهار داشت:مردم ایران لیاقت این موفقیت ها و قهرمانی ها را دارند و مدالم را به تمام ایرانی ها در هر نقطه ای از جهان که حضور دارند تقدیم می کنم.


بازرگان به مدال برنز دست یافت
در ادامه رقابت های دو و میدانی سولماز بازرگان موفق شد در کلاس F44 پس از چینی ها سوم شود و گردن آویز برنز را به خود اختصاص دهد. یانگ یوئی از چین با پرتاب 40.43 به قهرمانی رسید، هموطنش یائو جوئان با ثبت رکورد 37.98 دوم شد و بهترین پرتاب سولماز بازرگان 26.19 بود که بابت آن، به برنز رسید. قبل از این، در دو و میدانی دو مدال طلا توسط عبدالرضا جوکار و سیدمهران حسینی دشت کرده بودیم.

اشتباه فاحش مسئولان برگزاری بازی ها و اعتراض نمایندگان ایران

مسئولان برگزاری بازی های پاراآسیایی در مراسم اهدای مدال رقابت های دوومیدانی دچار اشتباهی فاحش شدند. در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی مراسم اهدای مدال رقابت های دوی 100 متر مردان برگزار شد که حسین سعیدی نماینده کشورمان که موفق به کسب مدال برنز این رشته شده بود روی سکو رفت اما در کمال تعجب خبری از پرچم ایران نبود و به جای آن به اشتباه پرچم کشور چین برافراشته شد که این موضوع با اعتراض مسئولان کاروان ورزشی ایران همراه شد و این موضوع را گوشزد کردند.
امروز هم مانند روزهای گذشته دانش‌آموزان کره‌ای برای تشویق ورزشکاران در ورزشگاه دوومیدانی حضور پیدا کرده‌اند هر چند که تعداد آنها بسیار اندک است و در سکوهای خالی ورزشگاه به چشم نمی آید اما با سر و صدایی که به راه انداخته‌اند اندکی از سکوت حاکم بر ورزشگاه کاسته‌اند. در جریان رقابت‌های ویلچررانی یکی از شرکت کنندگان در حین مسابقه سرنگون شد که مصدومیت این ورزشکار را به همراه داشت به طوری که تیم پزشکی بلافاصله با ورود به پیست مسابقه و هدایت سایر ویلچررانان اقدام به حمل وی با برانکارد به خارج از پیست کردند.

سامان رضی صاحب گردن آویز نقره شد
وزنه برداری ایران در وزن ۹۷ کیلوگرم در اولین بازی پنجمین روز بازیهای پارا آسیایی اینچؤن نقره گرفت. سامان رضی وزنه بردار کشورمان در وزن ۹۷ کیلوگرم توانست با بالای سربردن وزنه ۲۰۸ کیلوگرمی بعد از وزنه بردار اماراتی به مقام دوم برسد و یک مدال نقره دیگر برای تیم ایران به ارمغان اورد. احمد,دلجوان سرمربی وزنه برداری اظهار کرد: با توجه به اینکه از توان وزنه بردار اماراتی شناخت داشتیم برای مدال نقره برنامه ریزی کرده بودیم و به هدف مان رسیدیم.

صالح نقره ای شد کائیدی برنز گرفت

ورزشکاران کشورمان در ادامه رقابت های دو و میدانی به درخشش خود ادامه دادند. در فینال پرتاب وزنه کلاس F34 سه نماینده ایران به نام های محسن کائیدی، جلال خاکزادیه و سیامک صالح فرج زاده حضور داشتندو با نمایندگانی از چین، امارات، برونئی، کویت و قطر مبارزه می کردند که در نهایت صالح فرج زاده با ثبت رکورد 10.32 به مقام دوم دست یافت و محسن کائیدی با ثبت رکورد 9.84 در مکان سوم قرار گرفت تا صاحب گردن آویز برنز شود. در این ماده، عبدالقدیر عبدالرحمان ورزشکار قطری با پرتاب 10.54 مقام قهرمانی را از آن خود کرد. 

ثبت بیست‌وسومین طلای ایران بنام علی محمدیاری/ رکورد جهان شکسته شد
علی محمدیاری به مدال طلای رقابت‌های پرتاب دیسک بازی‌های پاراآسیایی دست یافت. در ادامه رقابت‌های دوومیدانی دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی و در روز پنجم این مسابقات که از صبح امروز در ورزشگاه اصلی مسابقات آغاز شده است، علی محدیاری در ماده پرتاب دیسک مردان کلاس F56 با ثبت رکورد 45 متر و 49 سانتی‌متر به مدال طلا دست یافت. محمدیاری با این پرتاب موفق به شکستن رکورد جهان در این ماده نیز شد. پرویز گل‌پسند دیگر نماینده کشورمان در این رشته با 36 متر و 27 سانتی‌متر به مدال نقره دست یافت. 

تیر نوری طلایی شد
تیر هادی نوری در فینال مسابقات انفرادی کامپوند طلایی شد. هادی نوری در فینال این بازی موفق شد با نتیجه 142 بر 136 حریف هنگ کنگی خود را شکست داده و عنوان قهرمانی را به دست اورد. وی در مسابقات میکس تیمی نیز بر سکوی قهرمانی ایستاده بود.

تیرداندازی

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    2 0
    آیا به این قهرمانان همون جایزه ای رو میدن که قرار بود به قهرمانان بازیهای آسیایی بدن؟؟یعنی همون 150 سکه بهار آزادی یا اینکه چون اینا پارا آسیایی هستن فراموش میشن؟؟