ایرنا نوشت:

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هم اکنون جامعه برای توسعه و بهبود شرایط روابط عاطفی جامعه نیاز به تجارب سالمندان دارد.

علی ربیعی روز دوشنبه در مراسم تجلیل از بازنشستگان که در محل وزارت کار برگزار شد ، افزود: جامعه ایران در ۲۰ سال آتی با پدیده سالخوردگی مواجه خواهد شد.

وی اظهار داشت: ۳۰ درصد از سالمندان کنونی فاقد سواد هستند اما در سال‌های آتی با سالمندانی مواجه خواهیم شد که نه تنها دارای سواد هستند بلکه دارای تجارب ارزشمندی از دانش می‌باشند.

وی تاکید کرد: به میانسالی نباید به عنوان مسئله نگاه کرد بلکه میانسالی می‌تواند به عنوان راه حل در نظر گرفته شود.

ربیعی در خصوص شرایطی که در آینده برای سالمندان پدید خواهد آمد، گفت: ممکن است شرایط بیمه‌ها تغییر کند و تسهیلات دیگری در خصوص سالمندان با توجه به افزایش تعداد آن‌ها در جامعه ایجاد شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون تعداد پزشکان با تخصیص سالمندی در ایران بسیار اندک هستند که باید در این زمینه شرایط بهتر شود.

وزیر کار با اشاره به تغییر سبک زندگی، گفت: هم اکنون سبک زندگی در ایران تغییر کرده و دیگر چند نسل در کنار هم زندگی نمی‌کنند، روابط خانوادگی در جامعه ایران بشدت در حال تغییر است به طوری که ارتباطات خانوادگی تضعیف و تنهایی در ایران بیش از گذشته شده است.

به گفته ربیعی، در صورتی که می‌خواهیم جامعه را سالم نماییم باید به بازنشستگی به شکل دیگری نگاه کنیم، ضمن آنکه نیاز به سرمایه اجتماعی داریم و باید همزیستی در کنار یکدیگر را تبلیغ کنیم.

وی اظهار داشت: جامعه کنونی ایران نیاز به نسلی دارد که بتواند آرامش را در جامعه تسری بخشد.

وی در پایان گفت: در عمر یکهزار روزه ای که از عمر دولت تدبیر و امید باقی مانده، باید بتوانیم بنیان‌هایی را در کشور ایجاد کنیم که این نهادها ماندگار شوند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    9 0
    از امروز فکرش را بکنید. پس فردا کاسه وای چکنم دستتان نگیرید ها. توقع هم نداشته باشید که بچه ها پدرو مادرهایشان را سرپرستی کنند. جامعه تغییر کرده.
  • بی نام IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    دوست مهربان ما داره شعار پراکنی میکند.میشه بجای گفتن کلمات مثلا تخصصی به فکر عمل باشید.سالخوردگان فلانندو بهمان.اینده ما چی چی میشود.اقا بس است دیگر.جوان امروزی دچیار مشکلات متععد است و بجای تشویق انها و کمک به معیشت انها و ایجاد شغل و تشویق انها به ازدواج و اوردن فرزند در فکر این هستید که سالمند با تجربه است البته که هست همه ما برای حفظ این گنیجه پر ارزش نهایت تلاش خود را بایستی انجام دهیم.اما در کنار توجه به سالمندان عزیز به فکر نونهالان و فرزندان این سالمندان باشید که در جامعه امروزی به دلایل مختلف سر خورده و معتاد و... معضلی شده بر دوش این کشور.کمک کنید فرزندان بهتری رابرای این کشور تربیت کنیم.