خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به رکود حاکم بر بخش مسکن دریافت مالیات بر عایدی مسکن قوانین مالیاتی مصوب پیشین را دچار مشکل، بازار را دچار نوسان و رکود موجود در این حوزه را تشدید می کند.

عبدالکریم رجبی در خصوص تاثیر دریافت مالیات بر عایدی مسکن، گفت: با توجه به رکود حاکم بر بخش مسکن دریافت مالیات بر عایدی مسکن بازار را دچار نوسان کرده و رکود موجود را تشدید می کند.

نماینده مردم مینودشت،کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی با یادآوری مخالفت نمایندگان با تعیین مالیات بر عایدی مسکن در در جلسه دو هفته گذشته صحن علنی مجلس، گفت: طبق آئین نامه داخلی مجلس این پیشنهاد تا 6 ماه آیند قابل طرح نیست و مسکوت خواهد ماند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه جزء نمایندگان مخالف مالیات بر عایدی مسکن بوده و به این پیشنهاد رای منفی داده است، گفت: تصویب این قانون باعث می شود حوزه مسکن دچار نوساناتی شود که تاثیرات مثبتی ندارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: با توجه به اینکه در شرایط فعلی رکود بر حوزه مسکن حاکم است، تصویب قانون عایدی بر مسکن موجب فراهم شدن زمینه سو استفاده بیشتر سوداگران و دلالان خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه تصویب قانون مالیات بر عایدی مسکن سایر قوانینی که قبلا در حوزه مالیات تصویب شده است را دچار مشکل می کند، گفت: بر این اساس مجلس با تصویب این قانون البته با رای پایین مخالفت کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به اینکه نمایندگان به ویژه اعضای کمیسیون عمران در صدد تصویب این قانون هستند احتمال دارد دوباره این پیشنهاد در صحن علنی مجلس مطرح و رای گیری شود.

وضع مالیات برعایدی مسکن " هفته گذشته در صحن علنی مجلس رد شد با این حال اعلام شده است این حکم در لایحه ضد رکودی دولت مجدداً به رأی نمایندگان گذاشته خواهد شد.

یادآور می شود: در برنامه جمعه گذشته مناظره موضوع مالیات بر عایدی مسکن بررسی شد و در این برنامه تلویزیونی نمایندگان مجلس و کارشناسان بر لزوم اخذ این مالیاتی تاکید کردند و بینندگان برنامه نیز با شرکت در نظرسنجی رأی ۸۳درصدی به اخذ این مالیات دادند.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    4 0
    ركوداقتصادى باعث كاهش درآمدشده واز سويى دولت روى ماليات برهمه بخشهاتاكيدداره.واقعا اين بى تدبيرى هاتاكى ادامه خواهدداشت.
  • عباس IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    2 2
    بجای مالیات بر درآمد مسکن باید بر روی خانه های خالی مالیات سنگین بسته شود تا صاحبخانه ها برای فرار از این مالیات سنگین سریعا نسبت به اجاره واحد های خالی خود اقدام کنند.
  • بی نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    1 2
    جالبه نماینده مجلس طرف دلالان را میگیرد