میزان نوشت:

عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به رشد جهشی بازار اجاره بها در سال جاری اعلام کرد: نرخ اجاره بها از تابستان سال جاری روندی صعودی داشته به گونه ای که در در فصل پاییز همچنان قیمت ها در بازار اجاره بالاست.

مصطفی قلی خسروی، با اشاره به ایجاد جو رکود در بازار مسکن گفت: سیاست های وزارت راه و شهرسازی موجب شده است که همچنان شاهد رکود در بازار باشیم.

او، از کاهش حجم معاملات در بازار مسکن خبر داد و گفت: حجم معاملات در بازار مسکن طی سال 91، از 14 هزار در روز به 8000 در سال 92 و 3700 معامله در سال 93 کاهش یافته است.

خسروی ادامه داد: قیمت مسکن در نیمه دوم سال 91 به علت تحریم‌ها و نابسامانی‌های ارزی جهش عمده‌ای پیدا کرد که این جهش مانند افزایش قیمت مسکن در سال‌های 68 و 86 بود.

او در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت بازار در ماه‌های آینده گفت: تا زمانی که توازنی در روند عرضه و تقاضای مسکن ایجاد نشود شاهد رکود در بازار خواهیم بود. در شرایط کنونی عرضه و تقاضای بازار مسکن هم دوباره به حالت قبل برگردد.

عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک، ادامه داد: افزایش قیمت مسکن از یک سو و رکود خرید و فروش از سوی دیگر موجب شده است که وضعیت برای کسانی که مجبور به فروش فوری خانه دارند بسیار نابسامان شود به عبارتی کسانی که قصد فروش سریع خانه را دارند مجبورند قیمت مسکن خود را زیر عرف بازار بفروشند.

خسروی وضعیت با اشاره به وضعیت راکد بازار مسکن ادامه داد: با این اوصاف می‌توان گفت وضعیت مسکن در حال حاضر آشفته است یک سری قیمت‌ها را افزایش داده‌اند یک سری کاهش و یک سری اصلا خرید و فروش ندارند.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =