تسنیم نوشت:

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه جامعه المصطفی یک پیام جهانی دارد، گفت: رساندن پیام اسلام به جهان مهمترین رسالت و فلسفه ایجاد جامعه المصطفی است.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی با تاکید براینکه اسلام یک دین جهانی است، اظهار کرد: اسلام هیچ حد و مرز جغرافیایی و نژادی را نمی‌پذیرد و همه را به وحدت می‌خواند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه قومیت‌ها و نژادها هیچ تفاوتی را ایجاد نمی‌کنند، افزود: از نظر اسلام همه افراد اعضای یک خانواده هستند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه معیار تقوای الهی است و علم باید در مسیر تقوا قرار بگیرد، تصریح کرد: تمام جامعه بشری برادر و خواهر یکدیگر هستند و همه ارزش‌ها باید در مسیر تقوا باشد.

وی با بیان اینکه باید مرکزی برای رساندن پیام اسلام به جهان ایجاد شود گفت: این مسئله فلسفه تاسیس جامعه المصطفی است، از زمان تاسیس این نهاد کارهای بزرگی صورت گرفته است.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: تاکنون از تاسیس جامعه المصطفی ۳۵ هزار نفر در جامعه المصطفی آموزش دیده‌اند که این افراد به عنوان ائمه جماعات و استاد در کشورهای مختلف مشغول به کار هستند.

مرجع تقلید شیعیان گفت: جامعه المصطفی با هزار مرکز تبلیغی در خارج از کشور ارتباط دارد و تاکنون ۳۰ هزار اثر چاپی در المصطفی به چاپ رسیده است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه باید روزی برسد که جامعه‌ المصطفی در جهان بدرخشد و نور اهل بیت (ع) از حوزه‌های علمیه در دنیا افشانده شود، تصریح کرد: باید از هرگونه حرکتی که سبب اختلاف در صفوف مسلمانان می شود پرهیز شود.

وی با بیان اینکه باید از توهین به مقدسات دیگر مذاهب خودداری شود و برنامه‌ها در مسیر وحدت باشد، اظهار کرد: جامعه المصطفی یک پیام جهانی دارد و باید طلاب به زبان‌های مختلف آشنا باشند تا پیام اسلام را به دنیا برسانند.

آیت‌الله مکارم شیرازی تشکیل داعش را توطئه‌ای بر ضد اسلام خواند و خاطرنشان کرد: افراطی‌ها در میان شیعیان و اهل سنت حضور دارند و نباید اجازه داد افراطی‌ها حلقه وحدت را بشکنند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه تلاش‌های فردی در جهان امروز فایده ندارد، عنوان کرد: باید بر کارهای جمعی متمرکز شد، تلاش جمعی باید جانشین تلاش فردی شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: روحانیون و طلاب باید برخورد خوبی با دوست و دشمن داشته باشند و در مقابل فحاشی‌ها عصبانی نشوند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    9 22
    آیت الله العظمی حائریرضوان الله هم 70 سال پیش همینو گفت. فرمود طلبه ها و روحانیون لازم است به زبانهای مختلف روز ممالک دنیا آشنا باشند و به کشورهای مختلف سفر کنند و پیرو گفتگو و تحقیق با تفکرات دینی و دستیافته های روز فلاسفه و علمای ادیان مختلف در سرتاسر جهان آشنا شوند، و اطلاع حاصل نمایند شاید آنها در مباحث توحید و فلسفه و خداشناسی و . . . به نکات ارزشمندی دست یافته باشند و ما بی خبر باشیم . . .
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    12 0
    قابل توجه مداحان که در هنگام اشک دراوردن مردم به دیگران توهین نکنند