رئیس مجلس: برخی کشورها در ظاهر حرفی می زنند و در پشت صحنه به تروریستها کمک می کنند

علی لاریجانی در مراسم اختتامیه دهمین همایش بین المللی انرژی در محل سالن همایش های پژوهشگاه نیرو گفت: آمریکایی ها طی سال های بعد از انقلاب برای به هم ریختن ایران تلاش های زیادی کردند و هر چه توانستند در این راستا به کار بردند ولی موفق نبوده اند.



به گزارش ایرنا وی اظهار داشت: هم اکنون زمانی است که آنان باید درک درست تری از ایران داشته باشند. ایران در استقلال سیاسی خود ایستادگی می کند کشور ما هیچ وقت خنثی نبوده است.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه ما همواره نظرمان ناصحانه بوده است اظهار داشت:آمریکایی ها و غربی ها به دلیل آنکه نظراتمان را نپذیرفتند به خاطر اقداماتشان در عراق و افغانستان هزینه دادند ولی ما همواره اعلام کرده ایم که با اشغال عراق مخالفیم .

وی ادامه داد: آمریکایی ها 6 هزار میلیارد دلار در عراق و افغانستان هزینه نظامی کردند و هزاران کشته و زخمی به جای گذاشتند ولی سرانجام خجالت زده از آنجا رفتند.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما از ابتدا مخالف جنگ در افغانستان بوده ایم و این اشتباه بزرگی بود که غربی ها و امریکایی ها انجام دادند.

وی در ادامه با حمله آمریکایی ها به افغانستان در سال 2001 اشاره کرد و گفت:ما با این اشغال مخالف بودیم آمریکایی ها از سال 2001 به بهانه مبارزه با مواد مخدر و تروریسم به افغانستان حمله کردند ولی امروز شاهدیم تولید مواد مخدر که در سال 2001 در افغانستان 200 هزار تن بوده امروز به 800 هزار تن رسیده است و خیلی جالب است که بدانیم بسیاری از ترانزیت ها در این راستا از فرودگاه های افغانستان انجام می شود.

لاریجانی اضافه کرد:این هیاهویی که اخیرا آمریکایی ها برای حمله به سوریه راه انداخته اند کار کاملا اشتباهی است مبارزه با تروریسم به وسیله بمباران هوایی جایز نیست.

وی گفت: اینها عقبه های کلاسیک نظامی ندارند که شما بخواهید آنان را بمباران کنید بلکه در خانه ها هستند

وی اظهار داشت:شاید آمریکایی ها می خواهند با این بمباران ژست سیاسی بگیرند و یا شاید سیاست دیگری دارند، ولی بدانند با این رفتار نظامی گری در سوریه مطمئنا داعش را افزایش می دهند و بمباران هوایی راهش نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما حرفمان را رو راست می زنیم و نمی خواهیم حرف را پیچیده کنیم، برخی کشورها در ظاهر چیزی می گویند ولی در پشت صحنه به تروریست ها پول می دهند.

وی گفت:ما اگر از کسی دفاع می کنیم جرات این را داریم که بگوییم، اگر از مردم مبارز فلسطین حمایت می کنیم آنجا نظرمان را بیان می کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران یک کشور خنثی از نظر سیاسی نیست و ضمنا وابسته به قدرت های بزرگ یا اقمار آن ها هم نیست البته در زمان شاه این طور بود و ایران جزو اقمار آمریکا بود و ثبات نسبی داشت اما با عوض شدن شرایط رهایش کردند و ایران فرو ریخت.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    1 0
    ترکیه.