ایرنا نوشت:

مدیر کل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری گازگرفتگی و خفگی ناشی از کمبود اکسیژن را علت فوت 13 زندانی در حادثه آتش سوزی زندان شهرکرد اعلام کرد.

منصور فیروزبخت  گفت: در پی وقوع آتش سوزی در زندان شهرکرد، زندانیان فوت شده در این حادثه برای تشخیص علت فوت به پزشکی قانونی استان ارجاع شدند که پس از معاینه اجساد زندانیان و انجام آزمایشات تخصصی اجساد این افراد برای تدفین به خانواده های آنان تحویل شد.

او گفت: بر اساس نتایج بررسی ها و آزمایش های تخصصی علت مرگ همه 13 زندانی فوت شده در این حادثه، گازگرفتگی و خفگی ناشی از کمبود اکسیژن تشخیص داده شده است.

عصر دوشنبه 13 مرداد ماه سال جاری آتش سوزی عمدی در زندان شهرکرد رخ داد که در اثر این حادثه 11 زندانی در زمان حادثه و دو زندانی دیگر نیز در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

علی اصغر جهانگیر، رییس سازمان زندان ها نیز پیش از این گفته بود که دوربین ها لحظه وقوع آتش سوزی در زندان شهرکرد را ثبت کرده اند که بر اساس آن یک نفر به طور عمدی اقدام به ایجاد آتش در زندان کرده است.

پس از این اتفاق، آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه با صدور حکمی ناصر سراج، رییس سازمان بازرسی کل کشور را مامور تحقیق، بررسی و رسیدگی به حادثه آتش سوزی زندان شهرکرد کرد.

ناصر سراج 29 مرداد ماه به رسانه ها اعلام کرد که گزارش آتش سوزی زندان شهرکرد از سوی بازرسان تهیه و به رییس دستگاه قضا ارائه شده است.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داود IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    13 2
    پس مسئولین زندان دست رو دست گذاشتن تا آتیش روشن کنن و 13 نفر خفه بشن؟مگه نمیگید دوربین ثبت کرده همه چیو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • شهرام US ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    14 1
    خسته نباشید زحمت کشیدید واقعا کشف بزرگی کردید . آیا رییس زندان به آتش نشانها نمیتونست اجازه ی تخریب دیوار زندان رو بده تا زندانیان نجات پیدا کنند ؟
  • محبت اله زارع IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    8 1
    به این میگن اطلاع رسانی شفاف حرفه ای و مسئولانه.