ایسنا نوشت:

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: ۶۶۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور فاقد آب هستند، ۶۷۵ هزار واحد برق ندارند و ۷۱۵ هزار واحد نیز گازکشی نشده‎اند و تمام آنها مشکل دفع فاضلاب دارند.

احمد اصغری مهرآبادی در جلسه شورای مسکن که در استانداری استان برگزار شد، اظهار کرد: در کشور قرارداد دو میلیون و ۳۲۰ هزار واحد مسکن مهر منعقد شده که تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نازک‎کاری آن به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد افتتاخ شده است، اضافه کرد: ۱۴۴ هزار واحد نیز آماده بهره‎برداری بوده و درصد پیشرفت مسکن مهر در سطح کشور ۸۲ درصد است.

اصغری مهرآبادی ادامه داد: میزان تسهیلات پرداخت شده برای مسکن مهر ۴۵ هزار میلیارد تومان بوده که تصویب شده ۶۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شود و دولت در حال حاضر با ۵۰ هزار میلیارد تومان آن موافقت کرده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر افزود: برابر قانون ساماندهی، دستگاه‎های متولی مکلف به تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی هستند.

وی گفت: تا شش ماهه اول سال جاری هزار میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه‎هایی که آماده تحویل و اسکان هستند با اولویت‎بندی اختصاص داده شده است که با معرفی وزارت راه و شهرسازی اعلام می‎شود که هر پروژه به چه چیزی احتیاج دارد و در مورد آنها تصمیم‎گیری‎ نهایی صورت می‎گیرد.

اصغری مهرآبادی اظهار کرد: یکشنبه هفته آینده در جلسه‎ای که با وزیر نیرو داریم در مورد نحوه اقدام درباره این پروژه‎ها تصمیم‎گیری خواهد شد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر یادآور شد: ۶۶۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور فاقد آب هستند، ۶۷۵ هزار واحد برق ندارند و ۷۱۵ هزار واحد نیز گازکشی نشده‎اند و تمام آن‌ها مشکل دفع فاضلاب دارند.

وی با اشاره به خدمات روبنایی گفت: در این زمینه مشکل جدی وجود ندارد و ۲۲۵۰ مدرسه، ۸۴۰ باب مسجد، ۴۵۰ واحد درمانی و ۳۰۰ کلانتری ساخته شده است.

اصغری مهرآبادی با اشاره به مسکن مهر لرستان بیان کرد: بیشتر مشکلات مسکن مهر استان به خاطر جانمایی است که در کل کشور این مشکل وجود دارد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر خاطرنشان کرد: در بحث بیمه برابر مصوبه دولت دهم ۵۲۰۰ تومان باید گرفته شود که در استان‎های مختلف با سلیقه‎های متفاوت عمل می‎کنند. باید از مردم ۵۲۰۰ تومان گرفته شود. قرار است نامه‎ای تنظیم شود که دولت تعهد کند مابه‎التفاوت را بپردازد تا کار تعطیل نشود.

وی با اشاره به بحث مالیات مسکن مهر گفت: در اغلب آن‌ها مشکل مالیاتی داریم و در بعضی مناطق حتی ۱۴ برابر نیز گرفته می‎شود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =