محمدی: این فدراسیون بدون تایید فیفا معتبر نیست!/ وزارتخانه مقابل کفاشیان بی‌تجربه بود

ایسنا نوشت:

رییس اتحادیه فوتبال ایران با پرده‌برداری از برخی اتفاقاتی که درباره تغییر اساسنامه فدراسیون و شب انتخابات رخ داده، گفت: هیچ کدام از تغییرات مدنظر فدراسیون در اساسنامه از نظر قانونی رای نیاورد و وزارت ورزش هم مقابل علی کفاشیان بی‌تجربه بود!

عزیزاله محمدی که یکی از منتقدان روند برگزاری انتخابات اخیر فدراسیون فوتبال بود و همان موقع‌ موضع‌گیری‌هایی نسبت به تصویب تغییرات اساسنامه فدراسیون داشت، در واکنش به اینکه چرا عده‌ای از منتقدان پس از سه سال یاد اشتباه‌های آن زمان و غیرقانونی بودن انتخابات فدراسیون بر اساس اساسنامه جدید افتاده‌اند، اظهار کرد: این مساله از گفت‌وگوهای میان بعضی از اهالی رسانه، مدیران و صاحب‌نظران فوتبالی صورت گرفت. در همان مقطع زمانی سه سال پیش بعد از آن که تغییرات اساسنامه در مجمع رای نیاورد، کارگروهی تشکیل شد تا اصلاحات مدنظر فدراسیون را بررسی کند. البته جلسات آن کارگروه کامل نبود و حتی عمدتا با حضور اکثریت اعضا هم تشکیل نمی‌شد اما با این حال هیچ کدام از موارد تغییراتی، در مجمع رای نیاورد.

 

** رحیمی می‌گفت وقتی فدراسیون و وزارتخانه موافق‌اند، چرا شما نیستی؟!

وی با بیان اینکه او یکی از کسانی بوده که روی موضوع فوق پافشاری می‌کرد، افزود: بخاطر دارم در یکی از جلسات علیرضا رحیمی مدیرعامل وقت باشگاه سپاهان که یکی از اعضای کارگروه بود خطاب به من می‌گفت وقتی فدراسیون و وزارت ورزش موافق هستند، شما چرا تغییرات را تایید نمی‌کنید؟! حتی علی کفاشیان که نباید در جلسات شرکت می‌کرد، در بعضی جلسات حاضر بود! همان موقع بعضی از اعضای هیات رییسه نامه‌ای به کفاشیان نوشتند و گفتند بخاطر وجود برخی مشکلات در مساله اساسنامه، بهتراست مجمع انتخاباتی فدراسیون بر اساس اساسنامه قبلی برگزار شود و بعدا هیات رییسه جدید موضوع اصلاح اساسنامه را پیش ببرد. به یاد دارم من، مهدی تاج و علی فتح‌الله‌زاده آن را امضا کردیم و نامه به مهدی محمدنبی رسید. ابرقویی‌نژاد و امیر عابدینی هم همین موضع را داشتند. ما اشکالات کار را به اطلاع برخی اعضای مجمع هم رساندیم.

 

** شبانه از وزارت ورزش با من تماس می‌گرفتند

عزیزمحمدی از تماس شبانه مسوولان وزارت ورزش وقت با او برای کنارگذاشتن مواضع‌اش پرده‌برداری کرد و گفت: شب انتخابات از وزارت ورزش با من تماس گرفتند و گفتند " چرا مخالفت می‌کنید؟ بگذارید اصلاحات انجام شود." حتی برای به انحراف کشیدن مساله سوال می‌پرسیدند " با این وضعیت وزیر باید در مجمع شرکت کند؟ چون احتمال دارد شما شلوغ‌کاری کنید!" آنها فضایی به راه انداختند تا ما در روز مجمع حرف نزنیم!

 

** در مجمع مخالفت قانونی ما را چانه‌زنی شخصی قلمداد کردند

وی در پاسخ به اینکه چرا شما چنین کردید و با این وضعیت در انتخابات شرکت کردید، تصریح کرد: من مخالفتم را باز هم مطرح کردم. طبق قانون سه، چهارم اعضای مجمع باید به هر کدام از بندها رای می‌دادند تا تصویب شود اما هوشنگ نصیرزاده در همان جلسه مساله‌ای را طرح کرد مبنی بر اینکه رای موافق "نصف به علاوه یک" اعضای مجمع هم به لحاظ حقوقی تایید است. من، تاج و عابدینی مخالفت کردیم و صحبت‌هایمان هم هست. با وجود آنکه باید تک‌تک بندهای تغییرات را به رای می‌گذاشتند اما فقط موضوع انتصابی بودن نواب رییس را به رای گذاشتند که همان هم طبق اصل سه‌ چهارم، از نظر قانونی رای نیاورد. باز هم مخالفت‌هایی داشتیم اما چون ما برای نایب‌رییسی کاندیدا بودیم فکر می‌کردند برای خودمان چانه می‌زنیم. از آنجا به بعد بود که دیگر بحث را شخصی کردند و دیگر کسی هم از ما حمایت نکرد.

 

** با تغییرات جدید، تصمیم رییس فدراسیون تصمیم هیات رییسه است

رییس اتحادیه فوتبال همچنین در پاسخ به اینکه آیا تغییرات اساسنامه فدراسیون نیاز به تاییدیه فیفا دارد نیز گفت: طبق قانون فیفا یکسری از موارد اساسانامه که حساسیتی ندارد و چندان تعیین کننده نیست، نیازی به تاییدیه فیفا ندارد اما بعضی موارد مهم هم هستند که جزو اصول اساسنامه بوده و فیفا روی آنها نظر دارد. این موارد باید به تایید فدراسیون جهانی فوتبال برسند. موضوع انتخابی یا انتصابی بودن نواب رییس از جمله آن است چرا که استقلال هیات رییسه را زیر سوال می‌برد. وقتی اختیارات هیات رییسه افزایش می‌یابد و از 9 عضو آن یک نفر رییس فدراسیون و سه نفر هم نواب انتصابی‌اش هستند، رییس تقریبا نیمی از اعضا را هم‌نظر با خود کرده و اگر تنها یک نفر از 5 عضو دیگر را با خود همسو کنند، دیگر کار تمام است و در همه تصمیم‌ها، نظر هیات رییسه نظر غالب رییس فدراسیون خواهد شد. فیفا به هیچ وجه نمی‌خواهد استقلال اعضای هیات رییسه فدراسیون زیرسوال برود.

 

** قبلا می‌گفتند فیفا اساسنامه را تایید کرده الان می‌گویند نه!

وی درباره موضوع تایید شدن یا نشدن اساسنامه جدید فدراسیون ایران توسط فیفا هم خاطرنشان کرد: زمانی که مساله تاییدیه فیفا مطرح شد، مهدی محمدنبی به عنوان دبیرکل فدراسیون به همراه حسن غفاری سفری به مقر فیفا داشتند و بعد گفتند فیفا اعلام کرده بررسی می‌کنیم و بعدا پاسخ می‌دهیم. بعدا عنوان شد که تغییرات تایید شده اما الان دوباره می‌گویند تایید نشده است. در هر حال آنچه مسلم است هیچ وقت تاییدیه رسمی فیفا روی سایت فدراسیون قرار نگرفت و ما هم نمی‌دانیم بالاخره چه شد!

 

** وزارتخانه تصور می‌کرد کفاشیان کنار می‌رود اما بی‌تجربه بودند

نایب‌رییس اسبق فدراسیون فوتبال درباره اینکه فکر می‌کنید چرا وزارتخانه هم موافق تغییر اساسنامه بود، خاطرنشان کرد: وزارت فکر می‌کرد کفاشیان کنار می‌رود اما آنها در این زمینه بی‌تجربه بودند.

عزیزمحمدی در پایان در واکنش به اینکه پیش‌بینی می‌کنید انتهای این ماجرا به کجا می‌رسد و اگر تخلف فدراسیون محرز شود، فیفا چه برخوردی خواهد داشت نیز گفت: واقعا نمی‌دانم چه می‌شود و درباره اینکه چرا الان این موضوع مطرح شده و اصلا آیا در این مقطع به نفع فوتبال ایران هست یا خیر هیچ نظری ندارم اما از دستگاه‌های ذیربط می‌خواهم موضوع را پیگیری کنند تا نهایتا به تخلفاتی که در فوتبال ایران صورت گرفته رسیدگی شده و حقی از مردم ضایع نشود.

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    9 1
    مافیای فوتبالی
  • سیاوش IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    6 3
    کاش بفهمیم دلیل بازی جدید فردوسی پور و همفکرانش چیه؟تیمی که سه سال پیش شدیدا از رئیس شدن کفاشیان حمایت کرده الان چرا دنبال کله پا کردنشه؟؟؟ خبر آن لاین اگه بیطرف باشه چاپ میکنه وگرنه آقای سردبیر که تو باقیه قضایا با عادل هماهنگه تو این قضیه هم بعله
  • ا ب A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    22 1
    داره دست و پا میزنه که برگرده
  • علی ابراهیم ... A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    13 4
    اگه شخصی مثل علی دایی که این موضوع را افشاء کرد نبود الان مفاشیان و نصیرزاده داشتن بریش همه میخندیدن
  • بی نام A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    1 2
    اتفاقا وقتی علی دایی و مایلی کهن و عزیز محمدی یه طرفن شک نکن حق با طرفه مقابله