جام بازی های رایانه ای خلیج فارس که از هفدهم خرداد در سراسرکشور آغاز شده بود ،فردا پنجشنبه 30مرداد با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مهندس ذبیح اله فیض آبادی مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای،مهدی افراسیابی رییس شبکه ملی فرهنگ و کارشناسان گیم به کار خود پایان می دهد .

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازگزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای ،در این مراسم از بخش آنلاین بازی رایانه ای ارتش های فرازمینی که از تولیدات بنیادملی بازی های رایانه ای است ، رونمایی می شود.
ارتش‌های فرازمینی یک بازی کاملا ایرانی است که شرکت راسپینا از اواسط سال 1390 تولید آن را آغاز کرده و بخش آنلاین این بازی هم اکنون آماده ورود به بازار است.
سبک بازی تیراندازی اول شخص است و دارای دو بخش تک نفره و چند نفره بوده که بخش چند نفره هم به صورت شبکه محلی و هم به صورت آنلاین قابل بازی خواهد بود.
ارتش‌های فرازمینی طی فرآیند ساخت با حضور در رویدادهای مختلف بین المللی توانسته نظر بازی بازان، منتقدان و کارشناسان را به خود جلب کند تا آنجا که به عنوان بهترین بازی مستقل عرضه شده سال 2013 جهان از سوی کاربران سایت معتبر IndieDB انتخاب شده است.
همچنین نخستین بازی ایرانی است که موفق به دریافت مجوز حضور در شبکه جهانی استیم در زمانی حدود دوهفته شده است.
حضور در نمایشگاه های بزرگی همچون E3، Gamescom و Game Connetion و ارائه نمایش هایی قابل توجه همگی سبب شده تا ارتش های فرازمینی فراتر از یک عنوان مستقل ایرانی مطرح شود.
از ویژگی های بارز این بازی می‌توان به گرافیک بالای بازی و دقت طراحان به اجرای هرچه بیشتر جزئیات اشاره نمود. هوش مصنوعی پیچیده بازی جذابیت جنگ های کارگردانی شده را دو چندان خواهد نمود و در بخش چند نفره نیز همراه و یارای بازیکن خواهد بود.
بر این اساس، رونمایی از بازی رایانه ای ارتش های فرازمینی در آیین پایانی مسابقات جام خلیج فارس در مجموعه مگامال واقع در شهرک اکباتان برگزار می شود.
این جام با حضور بیش از 6 هزار گیمر در سراسر کشور برگزارشد و 600 نفر از برترین گیمر های ایران پس از گذر از مرحله مقدماتی وارد مرحله نهایی شدند و برای کسب 60 میلیون ریال جایزه نقدی به تهران آمده و با یکدیگر در حال رقابت هستند.

جام بزرگ بازی های رایانه ای خلیج فارس به همت شبکه ملی فرهنگ مرکز رسانه های دیجیتال و با همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای برگزار شد.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =