فرجی دانا: آیا دانشجوی ادبیات فارسی و فقه و حدیث را باید به خارج اعزام کنیم؟

پس از اظهارات نوباوه و نادران در مخالفت با وزیر علوم ، فرجی دانا به دفاع از خود پشت تریبون مجلس رفت.

به گزارش خبرآنلاين اهم اظهارات فرجي دانا در ادامه مي آيد:

*از برادران نوباوه و نادران به واسطه ابراز صريح نظراتشان تشکر مي کنم. به نظر مي رسد که عدم اطلاع رساني صحيح موجب اين موضع گيري شده است.

*در گزارش بورسيه هدف از اعزام مشخص هست. تامين هيئت علمي مورد نياز دانشگاه ها با هدف تامين هيئت علمي در مناطق محروم است. آئين نامه شوراي بورس مرجع بوده است. از سال 85 مباني کار به تدريج به سمتي مي رود که در سال 87 ما با بندي مواجه مي شويم که افرادي که داراي خدمات برجسته در امور ايثارگري و ...  مي شوند نيز مشمول اين بند مي شوند. برجسته بودن توسط کميسيون تخصصي بايد تاييد شود. در اين آئين نامه حد اقل نمره 14 براي  کارشناسي و 16 براي ارشد در نظر گرفته مي شود. متوسط کارشناسي کل کشور 15 و نيم و کارشناسي ارشد 17 و نيم است.

*آمار بورسيه هايي که انجام شده است بزرگترين آن تبديل بورس خارج به داخل است. يعني فراخوان مي زنيم که بفرستيم خارج آن ها را تبديل به داخل مي کنيم. حقيقتا نکته چالشي کار ما که در محيط مجازي منتشر شده که ما تکذيب کرديم که از وزارت بوده است. ما به هيچ وجه اين کار را تاييد نمي کنيم و حيثيت افراد زير سوال رفته است. ما از حراست و دوستان وزارت اطلاعات خواستيم که اقدام کنند. اقداماتي که وظيفه ما بوده است که انجام دهيم که چنين کاري صورت گرفته است.

* آمار بورسيه هاي اعزام به خارج که گرانترين بورسيه ها 729 نفر اعزم شدند در اين ها 29 نفر کارشناسي زير 14 و  74 نفر کارشناسي ارشد زير 16 داشتيم. ما بايد مغزها را نگه داريم. مهاجرت مغزها به صلاح ما نيست. اين دلسردي که در فضاي نخبگاني ايجاد شده است از اين ناشي است که امتيازاتي که بايد به بهترين ها بدهيم به کساني مي دهيم که نبايد بدهيم.به امتياز مربيان ، پيماني ها هم اضافه مي شوند. 617 نفر از پيماني ها هستند. در باره معدلان از 215 نفر  از کساني که با معدل زير 16 سال را داريم. تبديل به داخل، از روشي براي صرفه جويي انجام شده است.

*کسي را براي خارج ثبت نام مي کنند اما مي گويند پول نداشتيم.  1074 از 1860 نفر ، علوم انساني بوده اند، اگر به رشته ها نگاه کنيد  اعزام به خارج ندارد، آيا ادبيات فارسي و فقه و حديث را بايد به خارج اعزام کنيم؟ اين ها از سه مزيت برخوردار شدند. هم به دوره دکترا وارد شدند، شهريه را ما ميدهيم، براي يک جايي هم جايابي مي شوند. مي گويند وزارت خانه از اين مطلع نبوده است، اين نامه اي بوده است که در درون سازمان بوده و به کميسون هم آمده است.

*مي گويند تبديل خارج به داخل نه تنها تبعيض آميز نيست بلکه عين عدالت است. تفاوت بر اساس عملکرد افراد است. کساني که آزمون همراهي خود با نظام را در شرايط حساس ثابت کرده اند. اين مطلب که در کميسيون مطرح شد يکي از دوستان اعتراض کردند. يکي گفتند بين بچه مسلمون ها معدل بالا نداريم که از آن بيايد؟ متخصصي که متخصص نباشد و کاري را بگيرد حتما تقوي ندارد. کاري را به عهده کسي مي گذاريد که از عهده آن بر نمي آيد.

*222 نفر با معدل کارشناسي زير 14  و 314 نفر فاقد حد اقل معدل ها  و مجوعا 703 نفر فاقد شرايط هستند. گواهي ها هم چک نشده است.  از جمع 1883 نفر تبديل به داخل 600 نفر جايابي شده اند. يعني باقي هزينه شده اند  اما فرايند را طي نکرده اند.

*در آذر ماه اطلاعي از اين نداشتم. از ديوان محاسبات به من رسيد. آقاي رحماني فضلي گفت که من در ديوان اين را که غير قانوني است اعلام کرده ام. عدم تطابق بر مقررات را اعلام کردم. ورود نظارت براي اين بوده است که در اين موضوع کيان آموزش عالي و حراست از نخبگان مورد توجه بايد قرار بگيرد.

*جمع بندي اين است که بياييم اين سه مرجله اي که رانت هاي علمي محسوب مي شود  را به کساني بدهيم که شايستگي دارند. نمي گوييم مقررات جديد. همان مقررات قديم را اعلام کنيم. گروهي که مامور شد از طرف کميسيون، بگويند که اين کار طبق مقررات باشد يا نباشد؟

*اگر افرادي که به اين ترتييب جذب مي شود توانمند نباشد دانشگاه را دچار مشکل مي کند. ما نمي گوييم تحصيل را قطع کنيم بلکه مي گوييم با هزينه شخصي باشند. کساني که دروغ و کذب گفته اند نه آنهايي که اطلاعات صحيح داده اند.

2929 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 65
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    هدیه به ملت در هفته دولت استیضاح وزیر با کفایت
    • بی نام A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
      صحبت های بسیار منطقی و حق گویانه ی دکتر فرجی دانا سنگ رو هم از خجالت باید آب میکرد ولی متاسفانه این مجلسیان پرروتر از این حرف هاست.........نرود میخ آهنین درسنگ...
  • بی نام A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    دانشجوی دکتری اعزام کردند به خارج برای رشته ادبیات فارسی. واقعاً که
    • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
      11 2
      غیر از ایران تنها جایی که از خط و زبان فارسی استفاده میکنن افغانستانه .آیا این بورسیه های زبان و ادبیات رو فرستادن افغانستان یا امریکاو انگلیس؟
  • بی نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    درووووود
  • محمد IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    چرا این حرفارو صدا سیما پخش نمیکنه ... درود بر وزیر لایق
    • بی نام RU ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
      329 5
      جدي انتظار داري پخش كنه؟
    • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
      رادیو همشو پخش کرد. شبکه فرهنگ
    • بی نام A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
      259 6
      نکته خیلی جالبیو گفتی. با این کارا میانو میپرسن مردم چرا رو به ماهواره میارن. دلیل خیلی واضحه.
    • بی نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
      پخش کرد. کامل و زنده.
    • علی IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
      61 5
      دولت بایدشبکه مستقل تلوزیونی داشته باشه
  • بی نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    یعنی هر قدر وزیر مستدل سخن گفت مدرک داد . اینها گفتند ما احساس میکنیم ما نگرانیم ما پشبینی میکنیم . مدرک میارن از رسانه های بی گانه اخه اون رسانه ها مدرکه ؟ میگن چون رسانه های ضد انقلاب دارن هجمه میارن پس کار ما درسته . شما رو به خون شهدا این استدلاله ؟
    • احمد A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
      حالا بقیه دولتی ها هم باید حساب کارتوبیخ و... دستشان بیاید...
    • آزادي IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
      222 9
      خوب معلومه صدا وسيما يك رسانه انحصاري و در اختيار ...... در ايران هم كه هركسي حقيقت را فاش كند بايد كنار برود . پس سوال كردن چرا ؟ درود و صد درود به وزير علوم فرجي دانا كه مردانه از خودش دفاع كرد .
  • فرزانه IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    ایشون نتونستند رای اعتماد بگیرند... وای بر ما. حالا دوباره روز از نو روزی از نو. میخوان وزیر جدید بیارن. اینا دیگه چه نماینده هایی هستند؟
  • بی نام RO ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    درود بر مجلس
    • بی نام SE ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
      182 8
      اشتباهی مثبت دادم
    • حمید A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
      238 5
      شما هم از محلت معلومه جزوه بورسیه ها بودی که طرف مجلسو گرفتی
    • بی نام A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
      207 7
      احتمالا شما هم بورسیه شدی، نه؟
    • بی نام A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
      151 6
      عزیزم چرا درود بر مجلس؟چرا؟
  • محمد A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    درود بر شرفت بعد از 30 سال فریاد دکتر چمران را تکرار کردی که: "متخصص باید متعهد باشد، اما متعهدی که کاری را قبول می کند که تخصص آنرا ندارد متعهد هم نیست" حالا معادل همان : اين مطلب که در کميسيون مطرح شد يکي از دوستان اعتراض کردند. يکي گفتند بين بچه مسلمون ها معدل بالا نداريم که از آن بيايد؟ متخصصي که متخصص نباشد و کاري را بگيرد حتما تقوي ندارد. کاري را به عهده کسي مي گذاريد که از عهده آن بر نمي آيد............ هر چه می کشیم از بی احترامی به قانون و تخصص است
    • محمد کردستانی A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
      هر کس گفت برای خودش گفت ؛ چرامتخصص متعهد نداریم؟ البته قبول دارم. چون پیرمرد متعهد متخصصی که بیاد بشه وزیر علوم نداریم. چه فایده من که می دونم مثل قبل ثبت نمی شه
  • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    199 5
    موضوع اصلی این است که نظر نمایندگان خیلی با نظر مردم فاصله دارن. یا نمایندگان مال این مردم نیستن یا مردم مال این نمایندگان نیستن.
  • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    147 6
    علی ع را هم عدلش شهید کرد...
  • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    176 3
    اره دانشجوی ما میره خارج درس حدیث بخونه ای ولله
  • ایمان IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    63 2
    بچه مسلمون ها معدل بالا نداريم که از آن بيايد؟
  • محمد IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    48 6
    حرفای فرجی درسته. اما به پای عمل که میرسه وزیر این دولت و اون دولت سنگ دار و دسته خودشون رو به سینه میزنند. معیارهای بورس خیلی ضعیف هستند و کیفی. فکر کنم بیشتر از 40 یا 50 درصد دانشجویام واجد شرایط بشوند. باقیش هم بند پ هستش که کمتر از 1 درصد دانشجویان اون رو دارند.
  • بدون نام ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    47 2
    اينا كه فقط به نفع خودشون كار ميكنن
  • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    136 3
    وقتی احمدی نژاد بشه رئیس جمهور خب از این آدم بیش از این انتظار نمیرود که بورسیه بده فیل هوا کنه و...خیانتهای این آدم و اطرافیان و جناحش ضربه بزرگی به کشور تا بحال زده اما اینهایی که حمایتش میکنند چون خود را به خواب زده اند هیچگاه بیدار نمیشوند مقام فرجی دانا برای مردم بالاتر رفت و این معلوم الحالهای مجلسی بیشتر پیش مردم مفتضح شدند اما اینها هم عمرشان بسر می آید
  • بی نام A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    94 2
    دکتر ایشاا...یه سری هم به وضعیت جذب هبات علمی ها بزن ببین چه بیسوادایی شدن هیات علمی
  • بی نام A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    7 191
    چی شد سه هزار نفر غیر قانونی با این همه توهمات وزیر تبدیل شد به ۷۰۰ و خرده ای نفر؟؟‌واقعا آقای وزیر و رسانه ها و دولت مدعی چقدر دروغ و سیاسی کاری واقعا شرم نمی کنید از این همه بی تقوایی؟؟؟ شما نمی خواهد نماز شب بخوانید شما بروید از این همه دروغی که در این چند ماهه در رسانه های حامی دولت نسبت به بورسیه ها شد توبه کنید آقای فرجی
  • سید علی A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    74 4
    نمایندگان مقرض مجلس پاسخ این لابیگری خود را درانتخابات دوره بعد خواهند گرفت
  • علی IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    112 2
    نوباوه اومده بود میگفت چرا دانشجوها مهاجرت می‌کنند آخه این چه ربطی به وزیری داره که فقط 9 ماهه سر کار اومده؟ مهاجرت دانشجوها همین 9 ماه شکل گرفته؟ قبلاً نبوده؟
  • فاطمه IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    99 4
    مهد تمدن پارسی وای به حال ما چه روزگاری شده بر ای ادبیات فارسی باید بریم خارج که غربی ها به ما درس پارسی یاد بدهند متاسفم برای جبهه پایداری خودشون غربزده هستند که برای مدرک ادبی دانشجو به خارج میفرستند
  • بی نام A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    89 3
    اي كاش اسامي چندتا دونه درشت بورسيه اي رو هم اعلام ميكرد و ميرفت
  • سرگردان A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    95 4
    اینها نماینده هستند ولی نه نماینده مردم فرزندان مردم با 18 معدل بیکار وسرگردانند ولی فرزندان عده ی با 13معدل با پول بیتالمال به خارج اعزام شده است ونمایندگان هم دفاع می کنند وای به حال مستضعفین «نگذارید این انقلاب بدست نااهلان ونامحرمان بیافتد»
  • رضا A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    96 5
    فرجی دانا بخاطر شرافت و درستکاری اشاستیضاح غیر منطقی شد. نام این وزیر درستکار و با شرافت در تاریخ ما خواهد ماند. کسی که حقیقت را فدای مصلحت نکرد. درود بر دولت تدبیر و امید دولتی که از دل مردم برامد و بجبازان اورا اذیت میکنند. این دولت،دولت قبل نیست که رییس جمهورش قهر کنه و ما بخندیم. این دولت پاک مردمه رییس جمهورمون آخ بگه مجلس رو تعطیل میکنیم/. لطفا درج کنید.
  • سامان A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    67 3
    آخه فقه و حدیث به کدامین دانشگاه فرستادن که مورد تاییدشون بوده برای فقه و حدیث؟
  • ملت IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    51 3
    اگر مردند و وجدان بورسیه ها را معرفی و اخراج نمایند تا حق به حق دار برسد
  • ایرانی A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    70 3
    حتما وزیر علوم سفارش نامه های این وکلا را قبول نکرده است و این اتفاق افتاد
  • بی نام A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    70 3
    لياقت مردم همينه، برو دكتر جان همان كانادا بود كجا بود كه آمدي ايران. نونت كم بود آبت كم بود. وزير شدنت چي بود. اينا وزيري ميخوان درباري كار و مديريت و .... بهانه است.
  • حمدی A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    53 3
    اقای فرجی دانا اگر آقا زاده ها تو هر رشته ای که تحصیل کنند انتظار گرفتن بورسیه را دارند
  • ایران A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    59 3
    جکومت بدست کسانی خطاست که از دستشان دستها بر خداست جافظ
  • کبیر شریفی A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    65 3
    جو روانی حاکم بر تفکر دانشگاهها در حمایت از دکتر فرجی دانا وزیر دانشمند و مودب دولت یازدهم بود اما یه سری از نمایندگان بی کفایت و ناشی و دین گریز این حب الهی را از دانشجویان گرفت .
  • بی نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    81 3
    متاسفانه در مجلس برخی نمایندگان صرفا بدنبال کسب مزایا برای خود هستند. این روند باعث دلزدگی افرادی میشود که می مانند و نخبگانی هم از ایران می روند. از ماست که بر ماست... برای چنین مجلسی متاسفم
  • حسین A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    66 3
    واقعا باید جواب این نمایندگان را در انتخابات آتی بدهیم.اکثر این افراد به خاطر اینکه بورسیه بچه هاشون رو زیر سوال بردند وزیر علوم رو استیضاح کردند
  • بی نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    54 3
    حتمابه اطرافيان نماينده نماهابورس ودانشگاه بدون كنكوروپارتي بازي وباج .....نداده پس راي نمياره كه تووزارت بمونه
  • بی نام A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    78 2
    آقازاده ها چه کیفی می کنند ادبیات می خوانند بعد هم برای دکتری می روند خارج. پدرانشان هم کسی که مخالف آنهاست را استیضاح می کنند... آن وقت دانشجوی نخبه ایرانی، هر کاری می کند نمی تواند بورس داخل شود، بورس کشورهای خارجی را می گیرد و می رود و پشت سرش را به خاطر این همه بی توجهی نگاه هم نمی کند...
  • بی نام A1 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    119 3
    مجلس ما رو سیاه بود رو سیاه تر شد
  • alireza A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    108 3
    خدا رو شکر از کامنتها معلومه مردم آگاه هستند، امیدوارم روزی رو شاهد باشیم که مردم لایق ترینها رو برای اداره امور مملکت برگزینند.
  • محمد A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    9 94
    من موافق استیضاح بودم ولی از دولت می خواهم به تخلفات مربوط به بورسیه ها دقیقا رسیدگی کند به علاوه قوه قضاییه رسیدگی کند
  • ناشناس IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    70 2
    این نمایندگان استیضاح کننده حتما فرزندانشان بورسیه نشدند که اینگونه به وزیر لایق علوم رای عدم اعتماد دادند
  • آرمين A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    111 4
    عزيزان پايتخت نشين خواهشا دور بعدي انتخابات مجلس نشينيد تو خانه تا امثال رسايي و كوچك زاده .نادران و نوباوه و حسينيان و ... جامه نمايندگي مردم تهران را بر تن نكنند چون خدايي براشون زيادي گشاده.
  • سعید RO ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    61 3
    ایشالا دوره بعدی مجلس مشخص میشه ....
  • بی نام NL ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    76 3
    او باید جایی بالاتر از مشاور داشته باشد. آقای نجفی بسیار عزیزند ولی در یکسالی که گذشت دائم پستشان تغییر کرده. از هم اکنون هم جلسه رای اعتماد در مجلس فاخر ما معلوم. فحاشی های آقای زاهدی در حد فحش نبود او ناسزایش را عملی کرد و او را از وزارتخانه بیرون انداخت. رئیس جمهور گرامی اگر شما و کابینه شما این توهین ها را بر میتابد ملت کمترین توقعش کشاندن این آقایان به دادگاههاست. نامه بر علیه شما پخش میکنند نگذارید این رسم زشت ریشه بگیرد شما حقوقدانید اگر شما از حق خود میگذرید ...... ملت نمیخواهد دیگر این توهینها به وزرا و مشاوران و شخص شما ادامه دار باشد. این مجلس با شما تعامل نه تقابل دارد. خسته شدیم در این یکسال بسکه توهین به شما شد و از هر کاه شما هفته ها کوه ساخته شد.
  • مجتبی IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    71 4
    همه ی این موارد و اخباری که از مجلس می شنویم تلنگری است به ما برای انتخابات مجلس آینده. که بشناسیم که چه کسانی لیاقت نمایندگی ملت را ندارند. از کسانی که با 5 درصد رای مردم تهران نمایندگی مردم را بر عهده می گیرند بیشتر از این نمی شود انتظار داشت. همه آماده شویم برای انتخابات مجلس.
  • شیری A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    69 2
    نمی دانم نمایندگان چرا دست به این کار زدند . ملت غیور ایران در انتخاب نمایندگان دقت فرمایید . همه می دانند حق فرجی دانا این نبود و حتی باید تشویق هم می شد ولی ایشان پاکی و صداقت خودشان رابه مردم ثابت کردن . آقایان به خدا به حال این مردم و کشورم متاسف شدم .
  • بی نام A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    82 3
    یکی از همین دانشجوهای تبدیل داخل ، همکلاسی ماست . تنها بدلیل وابستگی به جریان خاص. چقدر دانشجوی دکتری با استعداد داریم که تو این شرایط سخت اقتصادی دارن درس میخونن، این وقت این آقایون دم از دین و آخرت میزنن ولی تنها چیزی که اعتقاد ندارن ....
  • بی نام IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    126 4
    مجلس فرمايشي
    • بی نام IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
      78 2
      متاسفانه همينطوره
  • بی نام A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    85 4
    آقای فرجی دانا ، برای نمایندگان مجلس این نوع بورسیه ها عجیب نیست ،چه بسا برای سفره آرایی و گیپوربافی و ... هم افرادی را بورسیه کرده باشند .
  • بی نام US ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    8 137
    مگه منعی داره مثلا برای مطالعه فقه تطبیقی ادیان فقیه به خارج اعزام بشه
  • محمد IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    108 3
    نقطه ضعف افراطیون که در استیضاح روشن شد مسئله بورسیه های رانتی است. آقای دکتر نجفی روی این مسئله فشار بیاور که رانت خواران و حامیانشان بدجوری روی آن آلرژی دارند.
  • امیرحسین A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    49 2
    فک کن دکترای فقه از دانشگاه مسکو داشته باشی...
  • بی نام EU ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    7 2
    لطفا اسامی نمایندگان استیضاح را بدهید برای انتخابات بعدی کارشان داریم