نادران خطاب به وزیر علوم گفت: استیضاح کنندگان نمایندگان اقلیت نیستند از همه فراکسیونها طرح استیضاح را امضا کردند، می خواهند در راس امور بمانند.

به گزارش خبرآنلاین، در ادامه بررسی استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم در صحن علنی مجلس، الیاس نادران نماینده تهران به عنوان آخرین موافق استیضاح وزیر پشت تریبون قرار گرفت.

وی با بیان اینکه انتظار داشتیم که وزیر به این موارد استیضاح مورد به مورد پاسخ می گفتند، اظهار داشت: دوستان ملاحظه می‌کنند در 10 روز گذشته امضاها 50 تا بود ولی امروز 60 تا شده است، اگر قرار بود امضا گرفته شود این تعداد بیشتر هم می‌شد، دغدغه‌های ما در محیط دانشگاهی این است که متاسفانه مسائل علمی و پژوهشی تحت الشعاع گرایشات سیاسی انحرافی قرار گرفته است.

اهم اظهارات نماینده تهران را بخوانید؛
*آقای وزیر و آقای رییس جمهور در اردبیل گفتند چرا استیضاح در هفته دولت؟ ما مقصریم؟ دوستان ما از اسفند بعد از اینکه به جمع بندی رسیدند که امور وزارتخانه جز با استیضاح علاج نخواهد شد استیضاح را تهیه کردند. همه تلاش نمایندگان این بود که مواردی که ادله استیضاح بود در مسیر اصلاح انجام گیرد. اما متاسفانه جواب مثبت نشنیدیم. یکدندگی و لجبازی نسبت به تصمیمات گذشته مانع شد.

* یک ماه و نیم پیش مشاور آقای روحانی آقای صادق فرمودند من به این دو نفری که محل اعتراض نمایندگان هستند گفتم برای اینکه دهن کجی به مجلس نباشد خودتان خداحافظی کنید و استعفا دهید، چه شد؟ حالا از دیشب به ما فشار آورند اگر استعفا دهند و وزیر بپذیرد مساله حل است، چرا حل است؟ مگر ما دنبال سیاسی کاری هستیم؟ اگر حق است که بمانند بمانند اگر حق است که بروند از اول باید می رفتند، ایا ما سیاسی کار هستیم؟ مساله وزارت علوم با رفتن این دو نفر علاج نمی شود.

*آقای وزیر! ما هنوز هم شما را متدین می دانیم اما مساله ما این است که شما مدیریت نمی کنید مدیریت می شوید دیگران برای شما دولت در سایه تشکیل دادند، دیگران تصمیم می گیرند. اینکه در دولت سابق چقدر عوض شدند این دولت چقدر مساله ما نیست، مساله این است که اخراجی ها و فتنه گران هیئت تشکیل می دهند و برای دانشگاه ها تصمیم می گیرند.

* شما سرپرستی که از شورای عالی انقلاب فرهنگی رای نیاورده ابقا کردید و هنوز خبر تعویضش را ندارم مگر اینکه همین دو روز اتفاق افتاده باشد. بقیه سرپرستان هم همین است. من درباره به دانشگاه تهران گفتم، یک دانشگاه مادر با این سوابق و اثرگذاری در رتبه علمی ایران بعد از این مدت با سرپرست اداره می شود. در بین این همه دانشگاهی یک مدیر لایق نبود که شورا بپذیرد و شما معرفی کنید. حتما باید با لجبازی کاری پیش رود؟ می فرمایند مدت مدیریت رییس قبلی زیاد بود، خب 6 ماه دیگر هم تحمل می کردید بعد که یک مدیر لایق پیدا می کردید تعویض می کردید.

*می گویند در مورد وضعیت کشور سیاهنمایی نکنید، ما سیاهنمایی می کنیم. بروید رسانه های بیگانه را ببینید آنها از استیضاح کنندگان دفاع می کنند یا آنها را متهم می کنند؟ ما آب به اسیاب آنها می ریزیم یا رفتار وزارت علوم و ستاد جنگی که در وزارتخانه تشکیل شده است.

*این اخراجی‌ها مفاسد اخلاقی داشتند دختران دانشجوی این کشور از دست آنها در امان نبودند دختران دانشجویی که خودکشی کردند. 13 نفر را در پیام نور برگردانید، برای این کار جواب دارید؟ باز باید برای یکی یکی آنها فشار بیاوریم تا اصلاح کنید؟

* شما با نامه وزارت اطلاعات در مورد ورودی های سال 92 که 140 نفر در پذیرش کارشناسی ارشد و 23 نفر در دوره دکترا ثبت نام شده بودند چه کردید؟ وزارت اطلاعات که رسما رد صلاحیت آنها را اعلام کرده بود.

*آقای نبویان گفتند من 30، 40 پرونده را دیدم و همه ادله اخراج شان روشن بود، ولی همه برگشتند به دانشگاه. ما راجع به کسانی که صلاحیت اخلاقی و سیاسی نداشتند و دانشگاه را به عنوان عقبه گروه های سیاسی نظام تبدیل می کنند نگرانی داریم. همه دغدغه ما این است.

*آقای دکتر نشان دادند آمار اغتشاشات دانشجویی در سال های مختلف چگونه بوده است، فتنه 88 را چه کسی درست کرد؟ این جریانات دانشجویی به کدام جریانات سیاسی بیرون متصل بودند که آن اغتشاشات را ایجاد کردند اینها را که بچه هیا بسیج نکردند..ما نگرانیم که محیط دانشگاه را تبدیل به باشگاه سیاسی با یک شبکه مدیریت پنهان تبدیل کنند. حق نداریم نگران باشیم؟ ما همه دل نگرانی مان از این است.

*این اقا وزارت خانه را وزارت نمی کند دیگران مدیریت می کنند. گفتند وزیر 9 ماه بیشتر نیست که به این سمت رسیده، ما در همین مجلس وزیر دولت هم سو را بعد از دو ماه استیضاح کردیم و رای دادیم و رفت.

*آقای وزیر آیا ما در راس اموریم که از شما رانت و دانشگاه و دانشکده بخواهیم و چون ندادید شما را استیضاح کنیم؟ به والله نه برای خوش آمد حسن نه خوشایند حسین هیچ حرفی نمی زنم، التماس شما را کردیم، یکشنبه قبل از تعطیلات نشسییم موارد را مشخص کردیم گفتیم اقای دکتر چند قدم بردارد ما هم کمک می کینم ما دغدغه داریم جریانات سیاسی انحرافی و عقده دار از انقلاب در فتنه 88 فرصتی پیدا کردند که امروز در پیوند با خارج برای محیط سیاسی دانشگاهی ما تعیین تکلیف کنند.

*من اتفاقی که کف دانشگاه می افتد را می بینم با امار وارقام کاری ندارم. اگر دانشگاه آرام است این است که فنتنه گران جولان می دهند و حزب اللهی های دانشگاه برای مصالح نظام خون دل می خروند و سکوت می کنند.

*از قول آقای انصاری نقل شد که وزیر برود یا نرود سیاست ها تغییری نمی کند بعد تکذیب کردند خوشحال شدیم که تکذیب کردند فهمیدیم اگر این وزیر برود حتما سیاست ها اصلاح می شود. الحمدالله ما اینکار را می کنیم دولت هم کمک کند که مسیری درست را برویم. وزیری بیاید که آن وزیر وزارت خانه را اداره کند.

*این نمایندگان اقلیت نیستند از همه فراکسیونها طرح استیضاح را امضا کردند، می خواهند در راس امور بمانند نه رانت می خواهند نه دانشگاهی می خواهند که فتنه 88 دوباره در آن اتفاق بیفتد.

/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سولکس A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    راست میگه اقای وزیر افراطی شده خیمه شب بازی بعضی ها ایشون مترسکی بودند در دانشگاه
  • سعید IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    142 7
    از اسفند میزاشتید بنده خدا برسه اخه از اسفند شما چه طور فهمیدید یعنی بنده خدا وزیر شد گفتید خب دیگه بسه استیضاحش کنیم
  • علی IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    170 4
    ماشاا... یک از یکی جذاب تر و دلنشینتر هستن این نماینده های تهران
  • ناهيد موسوي RO ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    170 9
    هم ظاهرش هم باطنش شكل احمدي نژادهتهمت زده بي مدرك...شعار داده رو هوا...دولت سايه هم كه در دولت قيلي بود.يادته كه؟مشايي و بقايي و ...
    • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
      4 25
      معذرت می خواهم بقایی و مشایی در دولت بودند ولی حجاریان خانیکی زیباکلام و مهاجرانی در دولتند؟؟ آیا اینها دولت در سایه هستند که از وزیر حمایت می کردند وتهمت می زدند؟؟ ایا این رسانه هایی که تمام استیضاح رابه بورسیه ها ربط می دادند و تق دروغ بورسیه ها در همین استیضاح درآمد دولت در سایه اند یا مشایی و بقایی که در دولت بودند؟؟‌بهتر است اول مفهوم دولت در سایه را بفهمید بعد مثل بز اخفش تایید توهمات مشتی اشرافی فتنه گر باشید
  • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    73 8
    انشالله راي بياورد تا يك بار براي هميشه اقليت. مجلس خاموش شود ، و بفهمند كه ملت پشت به انها كرده
  • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    26 2
    این نادران در زمان قانون شکنی احمدی نژاد کجا بود که حالا زبون در آورده؟مردم جواب شما را در انتخابات آینده خواهند داد.
  • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    20 2
    آقای نادران خداحافظ
  • حسین IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    19 2
    کدام کار دولت احمدی نژاد با ضابطه بوده که بورسیه کردن آن ؟
  • مرتضی IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    15 2
    واقعا متاثر شدم از این رای نمایندگان که دانشمند ما را برکنار کردند. افسوس ...
  • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    15 3
    فتنه88 نتیجه نارضایتی مردم بود اگه بخواد اتفاق بیوفته هیچ وزیری نمیتونه جلوگیری کنه بهتره مردم رو ناراضی نگه ندارین
  • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    17 2
    آقای نادران مردم ایران اتفاقات امروز رو واسه زمستان سال آینده یادشون میمونه...
  • بی نام A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    7 4
    احسنت
  • بی نام A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    9 2
    آقای نادران چقدر شبیه سمیر گرکان ، تو سریال هشدار برای کبری یازده هستش. ایشون پلیس می شد بهتر بود تا نماینده ی مجلس .