دنیای اقتصاد نوشت:

 اگرچه به نظر مي‌رسد افزايش تعداد نمايشگاه‌هاي عرضه خودرو در شهرهاي بزرگي مانند تهران، بعد از رشد نزديك به دو برابري واردات خودرو در چهار ماه ابتدايي امسال طبيعي باشد اما موضوعي كه در اين ميان وجود دارد اين است كه به رغم عرضه زياد خودروهاي وارداتي، ظاهرا برخی مشتریان با توجه به ثبات حدودی نرخ ارز و همچنین لغو برخی تحریم‌ها امید زیادی به کاهش قیمت‌ها دارند به همین دلیل فعلا دست از خرید کشیده و در انتظارند.
بر این اساس دست نگه داشتن مشتريان از خرید در حالي بازار را با افت خرید و فروش مواجه كرده است كه به گفته فعالان بازار، قيمت برخی از وارداتي‌ها، خصوصا خودروهاي ساخت كره، بعد از رشد قيمتي كه در ماه‌هاي گذشته تجربه كرده‌‌اند، با افتی قابل توجه همراه بوده‌اند. براي مثال برخي محصولات كياموتورز حدودا تاسقف 5 ميليون تومان با افت قيمت همراه بوده است با اين وجود، اين ميزان افت قيمت نيز رغبتي براي ورود مشتريان به بازار وارداتي‌ها ايجاد نكرده است. يكي از فعالان بازار خودرو با تاييد اين ميزان افت قيمت در خودرويي مانند كيا اسپورتيج به خبرنگار «دنياي اقتصاد» مي‌گويد: اين افت قيمت اگرچه در نگاه اول چشمگير به نظر مي‌رسد اما واقعيت اين است كه طي ماه‌هاي گذشته قيمت خودروهاي وارداتي به قدري با رشد همراه بوده است كه حالا اين ميزان افت خيلي اثرگذار به نظر نمي‌رسد. او در ادامه مي‌گويد: براي مثال خودرويي كه تا سقف 20 ميليون تومان رشد قيمت داشته، حالا افت 5 ميليون توماني آن قابل توجه به نظر نمي‌رسد، در واقع اين افت قيمت‌ها واقعي نيست و نظر مشتريان را جلب نمي‌كند. 

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    29 0
    5 میلیون تاثیری روی اون قیمتهای نجومی نداره ، اگر 50 میلیون بود یک چیزی
  • بی نام IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    34 0
    50 ميليون رفته بالا 5 ميليون امده پايين . شما به اين ميگين افت قيمت
  • بی نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    34 0
    300درصد رو خودرو کشیدین حالا با5 تومان کمتر مردم ترقیب به خرید میشن
  • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    24 0
    اقا تو رو به خدا نخرید ، عجب مردمی داریم ما ....؟
  • ناشناس IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    3 0
    اخه 5 میلیون در قیمتهای نجومی تاثیری دارد ؟ انهایی که باید بخرند و با این پولهای باد اورده رانندگی کنند خریده اند دیگه کسی نمانده مگه واسه ندیده هاشون بخرند.