الغالم نوشت:

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "بان کی مون" پس از دیدار با آیت الله سیستانی در نجف اشرف، در کنفرانس خبری مشترک با "نیکولای ملادینوف" نماینده سازمان ملل در عراق گفت: من برای اولین بار با آیت الله سید علی سیستانی دیدار کردم؛ ایشان انسانی باتدبیر است و برای پیروانش و جهان الهام بخش است .

بان کی مون خاطرنشان کرد: آیت الله سیستانی بر لزوم مبارزه با تروریسم در چارچوب دولت و ارتش و براساس قانون اساسی تأکید کرد .

دبیر کل سازمان ملل افزود: ما مساله آوارگان را بررسی کردیم، و مفصلاً به بررسی گزارش های مربوط به جرایم و جنایات داعش علیه غیرنظامیان پرداختیم.

بان کی مون در این کنفرانس خبری از آیت الله سیستانی به علت دعوتش از همگان برای خویشتنداری و اجتناب از بیان اظهارات تحریک آمیز قدردانی کرد و گفت : من و آیت الله سیستانی درباره لزوم خودداری شخصیت های سیاسی از بیان اظهارات تحریک آمیز توافق نظر داریم، و من از همه می خواهم که به سخنان آیت الله سیستانی توجه کنند.


بان کی مون افزود: من انتخاب رئیس مجلس نمایندگان و رئیس جمهوری عراق را تبریک می گویم و امیدوارم که همه امور براساس قانون اساسی و جدول زمانی پیش برود .


دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد : تشکیل دولت در عراق به پایان اختلافات و تروریسم کمک می کند . بان کی مون بامداد امروز در چارچوب سفرش به منطقه خاورمیانه، وارد بغداد پایتخت عراق شد 

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =