واکنش جالب مشاور دیبر انجمن خودروسازان در یک برنامه رادیویی/میرخانی رشتی: دیگر با من تماس نگیرید

داوود میرخانی رشتی مشاور دبیر انجمن خودروسازان که در برنامه رادیویی اقتصاد روز به صورت تلفنی در رابطه با قیمت خودرو توضیح می داد در پایان گفت و گوی خود اعلام کرد دیگر با وی تماس نگیرند.

میرخانی رشتی که در برنامه رادیویی اقتصاد روز که از رادیو سراسری ایران پخش می شود در رابطه با علل افزایش قیمت خودرو توضیح داد. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین داوود میرخانی رشتی مشاور دبیر انجمن خودروسازان  که در پاسخ به پرسشی مشغول تحلیل در رابطه با قیمت خودرو بود به یکباره در واکنش به نخستین پرسش مجری برنامه با عصبانیت اعلام کرد: « اجازه بدهید من صحبت کنم. من تجربه دارم شما نمی ذارید من حرف بزنم. رسانه ها جو سازی عجیبی در این مورد صورت دادند. شما مدام حرف را قطع می کنید و این سبب می شود توضیحات من شهید شود. »

میرخانی رشتی در بخشی از توضیحات در رابطه با قیمت خودرو گفت: « اگر می خواهند قیمت خودرو را ارزان کنند بروند و ارزان کنند. ما همانند سال های گذشته ضرر می کنیم. بروند خودرو وارد کنند ارز هم که به آنها دادند. »  

او در ادامه به شرح ماوقع قیمت گذاری خودرو در شورای رقابت پرداخت و داستان افزایش قیمت خودرو را بار دیگر مطرح کرد و در پایان توضیحات خود پس از خداحافظی عنوان کرد: « دیگر هم به من زنگ نزنید. »

3939 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 82
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    تمام کسانیکه طرفدار افزایش قیمت خودرو هستند از مرفهین بی درد جامعه هستند و یا اینکه چیزی به آنها رسیده. وگرنه خود دولت هم نسبت به افزایش قیمت خودرو رضایت نداره و این آقایون خودروساز هستند که می خواهند افزایش قیمت بی مورد داشته باشند.
    • بی نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
      79 1
      اگر دولت مخالفه پس جلوی اینکار را بگیره نه اینکه دائما حرف بزنه و عمل نکنه.
  • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    من برنامه رو شنیدم. آقای میرخانی رشتی که به عنوان یک فرد خودرو ساز تو رسانه ها بودن واقعا با یک لفظ زننده صحبت کردند. این همون حرف مردم بیچارس آقایان خودرو ساز اینقدر خیالشون راحته از بابت اینکه واردات خودرو تعرفه داره که اجازه می دهند به خودشون هر طور دوست دارند صحبت کنند.
    • علی IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
      575 9
      من هم اگه یه حاشیه امن داشتم با لحن زننده و ناپسند با مردم حرف می زدم.حتی رییس جمهور هم مورد انتقاد قرار میگیره اینجوری برخورد نمی کنه.اینا فکر کردن کی هستن؟؟؟
    • حمید IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
      388 7
      خودرو سازها دیگه چنان قدرتی پیدا کردن که کسی جرات حرف زدن بهشونو نداره و عمرا کسی حتی دولت بتونه این سازندگان خودرو های بی کیفیت سرجاشون بشونه . ایشون وقتی تو مناظره تلویزیونی میان به طرفشون میگن حرف نزن . این که خوبشه . کارخانه های خودروسازیه ایران عین 1مافیا عمل میکنن و کسی جرات حرف زدن بهشونو نداره و هرچی اونا بخوان میشه .
    • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
      266 5
      اینها زبون خوش و خواهش متوجه نمیشن انگار. دولت باید به شیوه جدیدی دست بزنه و بساط مافیاها رو سرشون خراب کنه بعدم تمام اموالشون رو بریزه تو خزانه کشور.
    • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
      254 3
      آقا دولت تا چه زمانی به اینها باج خواهد داد؟ واردات را آزاد کنید تا کمرشون بشکنه و زبونشون کوتاه شه. خودرو داخلی با این کیفیت و قیمت نمی خواهیم،باید کیو ببینیم.
    • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
      157 3
      خوبه خودروهای بنجل تولید میکنن نه سفینه فضایی
    • احمد A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
      43 1
      به امید ورشکستگی کامل سایپا
  • بی نام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    166 3
    کلا ایشون دعوا دارن. دم دکتر خاکساری گرم که تو برنامه مناظره خوب حرفایی زد. متاسفانه آقای میرخانی فارغ از عدم تضویحات دقیق شون اخلاق رو در صحبت های شان رعایت نکردند. اشاره مستقیم من به مناظره تلویزیونی و برنامه رادیویی ایشونه که من یک لحظه توی ماشین توی اتوبان آزادگان داشتم می رفتم جا خوردم ..دم شونم گرم نه قطعش کردن و جمعش کردن. مردم شنیدن صداشو. این کار رو باید در اتفاق های دیگه هم انجام بدیم. بذاریم مردم قضاوت کنن. این کار صدا و سیما لایک داشت
  • علی اصغر A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    83 0
    من موندم چرا ایشان طلبکار بوند و از موضع حق به جانب صحبت کردن ؟؟؟واقعا حرفه ای عمل کرد برنامه
  • بی نام US ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    181 2
    منم برنامه رو شنیدم آدم از بی اخلاقی این آقا انجام دادند بیشتر تاسف می خوره تا افزایش قیمت خودرو. اینکه محترمانه باهاشون صحبت می شه و متاسفانه...
  • منصور IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    229 2
    بنده این برنامه را از رادیو شنیدم و از برخورد ناشایست آقای میرخانی متاثر شدم. ایشان در برخوردهای بی ادبانه مسبوق به سابقه هستند که می توان به مناظره تلویزیونی روزهای جمعه با اجرای آقای حیدری اشاره کرد. بنظرم اشاعه فرهنگ شهروندی و آداب معاشرت و رفتار درست در رسانه ملی مهمتر از قیمت خودروست، لذا مطلوب است افرادی که سابقه بی ادبی دارند، در برنامه های صدا و سیما دعوت نشوند.
  • امیری IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    414 6
    اگه جرات دارین گمرک خودرو رو صفر کنید؛ بعدش سمند رو 200 میلیون تومان قیمت بزارید.نه 200 کمه؛300 میلیون تومان قیمت بزارید.
    • بی نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
      تعرفه صفر که وجود ندارد. حتی اگر با تعرفه دبی هم بیاریم 5 می شود و 8 هم ارزش افزوده میشه 13 و شماره گزاری و اسقاط خودروی فرسوده را هم حساب کنید جمعا میشه حدود 20. یعنی یک خودروی در کلاس 206 که حدود 12500 دلار است خود خودرو با دلار حواله میشه 40 میلیون و 20 هم حداقل سایر هزینه هاست میشه 48 میلیون و 10 هم سود برای وارد کننده بگذارید می شود 52 تومن خب آیا مردم کم درآمد باز هم صاحب ماشین می شوند؟ یا کارکنان خودروسازی و قطعه سازی ها هم بیکار میشوند و میروند خانه نشین می شوند. اظهارات غیر کارشناسی خوانندگان مرغ پخته ره هم زنده می کند.
    • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
      بي نام محترم اينجور كه شما درصد ميندازي فوق عجيبه
    • بی نام FI ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
      139 4
      سود شركتهاي خودروسازي توي اين2010درصد اخر متنشون بودايشون صددرصد مطلع هستند وميدونن شركتهاي خودروسازي كجاها سود ميكننوگرنه اگه مافياي شركتهاي خودروسازي نبود همون سال اول ضرردهي اعلام ورشكستگي ميكردن اينها كه الان به فكر بيكارشدن كارگراهستن چطور يك فكري به حال جان مردم بااين كيفيتها نميكنن مافياي شركتهاي خودروساز بايد شكسته بشه
    • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
      274 4
      دوست عزيز من هيو ندايي i20 اتوماتيك خريدم كه قيمت دلاريش ١٢٥٠٠ دلاره و از لحاظ كيفيت و تجهيزات اصلاً قابل مقايسه با ٢٠٦ نيست وهمچنين گارانتي ١٥٠ هزار كيلومتر يا پنج ساله دارد كه گوياي كيفيت بالاي خودروست نتيجه اينكه ممكنه اين خودرو از لحاظ ابعادي و هاچ بك بودن در كلاس ٢٠٦ باشه ولي از لحاظ كيفي بسيار بالاتر است پس قيمت خو رويي مثل ٢٠٦ در مقايسه با i20 حدود هفت هزار دلاره كه با دلار سه هزار تومان ميشه بيست ويك ميليون و اگه تعرفه مثل دبي باشه ميشه ٢٢ ميليون و با ارزش افز وده ميشه بيست وسه ميليون وبابقيه هزينه ها و سود وارد كننده ميشه بيست و هشت ميليون ..... تازه اين قيمتها مال خودرويي با برند پژوي واقعي است نه خودرويي كه فقط آرم پژو را حمل مي كند و بيشتر قطعات آن ساخت آشغال سازهاي چين است ،
    • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
      183 4
      آقاي محترم با فرض اينكه محاسبات و استدلالهاي شما درست باشد و قيمت خودروهاي وارداتي با تعرفه پنج درصد هم قدرت رقابت با خودروهاي داخلي راندارد پس چرا از كاهش تعرفه ها وحشت داريد ؟
    • آرش A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
      105 3
      این دوست کارشناس تعرفه هم خیلی باحاله نوشته. شما فکر کنم کارشناس شورای رقابت باشه.میشه قیمت مرغ و تخم مرغ رو هم بدی؟
    • بی نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
      66 3
      آرزوهای خوانندگان وقتی محقق می شود که قدرت خرید مردم به سالهای قبل برگردد.در غیر اینصورت امثال من پراید هم نمی توانیم بخریم.اما من اگر قدرت خرید داشته باشم قدرت انتخاب هم خواهم داشت. در آن زمان خودروساز داخلی برای جلب نظر من خریدار مجبور است با سایر برندها رقابت کرده و کیفیت خود را بالاتر برده و شرایط خرید را اسان کند.این منفی ها و مثبت ها بیانگر آرزوهای ماست تا اعلام نظر تخصصی و کارشناسی.
    • بی نام RO ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
      82 5
      بی نام طرفدار مثلا صنعت خودروسازی، فکر کنم با منفی هایی که گرفتی نظر مردم رو متوجه شده باشی.
    • بی نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
      11 62
      هموطن عزیزم منظور من هم خودرویی در کلاس 206 بود نه خود 206. 206 که مال خیلی سال قبله. منظور اینکه شما اگر در کلاس خودروی 206 در همین سال 2015 ماشین ارزون هم مثل آی20 یا آی30 یا النترا بیارید میشه بالای 50 تومن. یعنی باز هم امثال من باید همین 405 خودمونو سوار بشیم. اینطوری ما ماشیندار نمیشیم. ما باید دنبال کاهش نرخ ارز باشیم. اگر الآن دلار بشه 1000 تومن همین 4 سال قبل همین خودروی شما میشه بخش بر 3/5 یعنی همین النترا 2015 میشه 17 تومن. خب معلومه اون موقه من نمیرم پراید بخرم و میرم النترا میخرم. خودروساز داخلی هم اون موقع باید تو همون کلاس کار کنه وگرنه بی مشتری میمونه.
    • بی نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
      57 5
      پاسخ به هموطن عزیز پنجشنبه 2 مرداد 1393 14:14:56 : من موافق کاهش تعرفه هستم.مثل همه کالاهای دیگر. اما برخی دست اندرکاران ما را برای اینکه اصل داستان را متوجه نشویم به آدرس های اشتباهی می فرستند. عرض من این است که خیل عظیم مردم ما چون قدرت خریدشان کاهش پیدا کرده است به پراید و 405 20 سال قبل راضی شده اند. وظیفه حکومت و خصوصا بانک مرکزی بالا بردن قدرت خرید مردم از طریق افزایش ارزش پول ملی است که بدبختانه اصلا در فکر آن نیست. وظیفه حکومت خودروسازی نیست. وظیفه حکومت افزایش و حفظ قدرت خرید اقشار کم درآمد است. بانک مرکزی ما عمدا مانع کاهش نرخ ارز و بالا رفتن اررزش ریال می شود و عملا سود ان را صادر کننده می برد اما دودش به چشم ما مصرف کننده می رود.
  • ایرانی A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    263 5
    واقعا کسی نیست که جلوی دهن کجی این خودروسازها رو به جامعه بگیره؟ اینها کی هستند که کوچکترین ارزشی برای مال و جان مردم قائل نیستند و تازه ازشون حمایت هم میشه؟ چرا مجلس برخورد نمیکنه؟
    • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
      193 2
      نه دوست عزیز کسی نیست. مردم خودشان نباید بخرند تا حساب کار خودروسازها دستشان بیاید.
  • رحمن A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    70 1
    باید یک کلاس درس گذاشت...اخلاق مهم تره از قیمت خودرو..متاسفانه بی اخلاقی رو از دولت گذشته باب کردن و هنوز برخی هستند تو همون حال و فضا هستند اینکه تهدید می کنند بی جهت آن هم در یک برنامه زنده.
  • مهراد A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    113 1
    ظاهرا این آقا همیشه عصبانی هستند اینها که مدام دم از ضرر می زنند اگر نمیتونند این صنعت را سوده کنند حداقل با ورود خودرو بدون تعرفه موافقت کنند. مردم هم باید خودرو را چند برابر قیمت بخرند و بعدش هم اعلام می کنند باید بنزین را به قیمت جهانی عرضه کنیم. یعنی همه ضررها مال مردم سودش مال آقایون
  • شهرام A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    80 2
    ایشون با بی ادبی تمام توی مصاحبه های تلویزیونی و رادیوئی حرف می زنند البته مجری برنامه هم خوب جوابشو داد گفتش شما ظرف دو سال گذشته رسانه دست تون بوده مظلوم نمایی کردین. حالا هم از موضوع قدرت حرف می زنین.. توی هر مصاحبه و مناظره و . . . هر چیزی که بوده ایشون با بی ادبی و شلوغ کاری و . . . سعی در اثبات حرفشون مبنی بر تائید افزایش قیمت خودرو بودن
  • بی نام IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    119 1
    آقای میرخانی عزیز قصد کناره گیری یا زبونم لال قصد بازنشستگی نداره؟
  • مرتضی A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    80 2
    در ضمن خودرو سازا تولید کننده که نیستن مافیا هستن... همون چیزی که گزارش مجلس هم در رابطش توضیح داد. آقای میرخانی هم با لحن بسیار بدی تازید به مردم و دولت. صدا و سیما خوب عمل کرد گذاشت حرفشو بزنه فکر کنم جز دفعاتی باشه که مردم باید قدردان صدا و سیما باشن که شخصیت حقیقی آدما رو شفاف می کنه یه سری به سهامدارای شرکت های مختلف بزنید می بینید خیلیاشون مال خودروسازاست
  • کاریزما IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    123 1
    خیلی رفتار ناشایستی بود. من هم شنونده اقتصاد روز بودم. وای خیلی بد آخرش گفت دیگه زنگ نزنین. خواست هم برن وارد کنن...بابا نذارین اینا به صدرات خودشون ادامه بدن.
  • بی نام RO ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    87 3
    واقعا زشت بود. منظور مونتاژ کاران ایران خدورو و سایپا هست؟ شرکت هایی که علی رقم شعاد خودکفایی، قطعه بی کیفیت از چین وارد میکنند؟ مردم تو رو بخدا نخرید تا یکی مثل این آقا به التماس کردن بیوفته و بفهمه چطور باید با مردم کشورش صحبت کنه.
  • جواد IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    137 3
    کدوم خودروساز اینا فرغون ساز هم نیستن
  • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    63 0
    شنیدم برنامه رو...خیلی تاسف خوردم...چرا نباید کسی با این بی اخلاقی ها مبارزه کنه
  • محمد IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    49 1
    من فكر ميكنم لابي خودروسازها که در دولت گذشته اتفاق افتاد و آقای محرابیان قیمت رو فریز کرد همچنان اثر بخشه.
  • مصطفی FI ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    48 1
    این آقا بیاد در ملا عام و در حضور مردم حرفاشو بزنه و گرنه از پشت تلفن حرفایی بی اخلاق زدن که هنر نیست...خوشبختانه احترام شونم حفظ شد.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    46 0
    تاسف داشت فقط وقتی شنیدم
  • ساغشکی A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    46 1
    اینها همه ذی نفع هستند. متاسفانه ادب رو هم گذاشتن کنار...دلمون خوش بود احمدی نژاد رفتیم کسی اینطور حرف نمی زد.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    70 1
    این آقا مقصر نیست مقصر کسانی هستند که نمی گذارند بازار خودرو آزاد بشه تا امثال این آقایون به راحتی با مردم ایران اینطور برخورد کنن.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    48 1
    اینا پشتشون خیلی گرمه واسه مردمی متاسفم که در مورد بازار خودرو علیرغم یکنظر بودن فارغ از هر جناحی باز هم نظر و صداشون به جایی نمیرسه
  • بی نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    46 1
    آخ آخ آره اصلا وضع بدی جواب دادنا پا گذاشتش رو اخلاقیات
  • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    54 1
    وقتی منافع امثال ایشون تو گرانی قیمت خودرو هست معلومه که با زمزمه ارزون شدن خودرو هم کلافه میشن...ایشون همیشه همینجوری با رسانه ها در واقع با کل مردم که مخاطب رسانه هستن همینجوری برخورد میکنن...اصولا ایشون خیلی فهمیده و با شعور هستن...
  • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    51 1
    در بازار غیر رقابتی، خودروسازها هرکاری خواستن کردن و این مسئله روی مسئولین این صنعت هم اثر گذاشته و خود را تافته جدا بافته تصور میکنند
  • امین A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    54 0
    مشکل مملکت رانت و بی اخلاقیه
  • اسی A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    44 0
    دستتان درد نکنه ازینکه همه پیام ها را پخش میکنید
  • حمید A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    47 1
    قیمت خودرو به کنار شما اخلاق را باختید
  • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    51 0
    مردم گول این بازی قیمتهارو نمیخورن مشکل دیگه قیمت نیس مشکل انحصاریه که اینا دارن و از بابتش سود کلانی به جیب عده ای معدود میره. اینجوری هیچ وقت نه کیفیت بالا میره نه خودروی ملی خواهیم داشت و نه مردم دستشون به یه ماشین خوب خواهد رسید
  • امیر A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    51 1
    این طرز حرف زدن های بی ادبانه و رفتارهای زننده رو یه نفر که چند وقت پیش اومد و رفت تو این مملکت باب کرد.
  • شاکر A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    51 1
    دوستان میدونستید قرار بود پیکان سال 56 از رده خارج بشه و ایران خودرو با شرکتهای بزرگ خودروسازی وارد شراکت جهانی بشود، آقای رشتی با این همه ادعا دستاوردتون چی بود
  • بی نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    54 1
    خودرو سازا قدرتشون و از مردم میگیرند....فقط کافی به جای حرف و اعتراض الکی کردن 1 ماه کسی ماشین صفر نخره .......همیشه از ماست که بر ماست....
  • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    51 1
    ایشون کلا بی ادبانه با مجری حرف زد
  • بی نام A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    45 1
    چقدر بی تربیت
  • amin A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    31 0
    آقا اگه خودردهای شما ملی هست و ساخت داخل چرا با گران شدن دلار خودروهای شما هم گرون شد؟ اگر هم ملی نیست خوب رو خودروهای شما هم باید تعرفه گذاشت تا با خودروهای وارداتی یکی بشه
  • سعید IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    31 0
    سالها حمایت نامعقول از این رانت خواران و مافیا خودرو یک نوع فرعونیت به این افراد داده که خون مردم را به شیشه کرده اند و کسی هم نمی تواند بگوید بالای چشمتان ابروست.راه حل در درجه اول دست خود مردم است .باید نخرید تا با کمبود تقاضا فرغون سازان سر عقل بیایند.دقیقا نقطه مقابل همان روشی که ایشان برای بالا بردن قیمت استفاده می کنند یعنی بصورت کاذب عرضه را کم می کنند.در درجه دوم دولت با حذف تعرفه بخصوص برای خودرو های کم مصرف و سازگار محیط ریست ،جان و مال و زندگی مردم را در مقابل رانت خواران محافظت نماید.
  • ندا A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    35 0
    کجاس اونی که این مدل بی ادبی ها رو مد کرده کجاس؟؟؟؟؟؟؟؟
  • سعید IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    32 0
    سالها حمایت بدون منطق از این به اصطلاح خودروسازان یک ,وضعیتی وجود آورده که پاسخ ندهند و توهین به مردم که جای خود دارد.راه حل در درجه اول عدم خریداری محصولات ایشان است و کاهش تقاضا در بازار.همان روشی که ایشان مرتبا در جهت معکوس بر علیه ملت بکار می گیرند و با کاهش عرضه موجبات افزایش قیمت را فراهم می کنند. راه حل بعدی که به دست دولت باید انجام پذیرد خذف تعرقه خودرو های خارجی بخصوص مصرف پایین و سازگار با محیط زیست می باشد تا بدینوسیله جان و مال و زندگی مردم از دست اینان خلاص گشته و زمینه رقابت واقعی و افرایش کیفیت و واقعی ساری قیمت ها فراهم اید.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    32 0
    به جای این رفتار زشت می رفتید ذهن تون رو می ذاشتید روی شکوفایی صنعت خودرو.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    34 0
    خیلی دوس دارم ببینم این آقا ماشینش چیه و کجا زندگی میکنه
  • محمد کریمی IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    32 0
    شرکت های خودرو ساز ایرانی با ماشین های بی کیفیتی که تحویل مردم می دهند جان مردم را به خطر انداخته اند و در کشته شدن جمع زیادی از مردم در تصادفات مقصر اصلی همین خودرو سازان هستند اینها به جان مردم اهمیت نمی دهند و فقط به سود های آنچنانی خودشان فکر می کنند . کاش یک مرد پیدا می شد و تعرفه ی واردات خودرو را بر می داشت تا ببینیم دیگر چه کسی این ماشین های بی کیفیت را می خرد؟ یک صحبت هم با این آقای محترم که گفته اند ما سال قبل ضرر داده ایم .فکر کنم شما خواب نما شده اید والا با سه برابر شدن قیمت خودرو شما سودتان هم سه برابر شده چقدر شما بی انصاف تشریف دارید که حرف از ضرر می زنید؟ شما حتی در سود تان هم کاهش نداشته اید .
  • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    33 0
    با توجه به افزایش قیمت خودرو در سال گذشته بی سر و صدا بخاطر ارتقا به یورو4 متاسفانه در هیاهوها یکبار دیگر امسال نیز پول آنرا بهانه کردند و یک بار دیگر به قیمت سال گذشته افزودند...یعنی دو بار پول یورو4 اضافه شده خواهشا این رو به صورت دقیق پیگیری کنید
  • بی نام US ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    36 0
    به خاطر عده ای معدود که سود های خیلی بالا داشته باشند جون مردم با خودرو های بی کفیت از بین میره
  • بی نام A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    41 0
    راستی خودروسازان ایران سوار چه خودرویی می شوند؟
  • حسين A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    39 0
    اینقدر ماشین نخرید ازشون با تاکسی اینور و انور برید تا پرایدی که 4 میلیون می ارزه رو 20 میلیون بهتون ندهند این آقای محترم واقعا با خیال راحت همه رو به سخره گرفته
  • تامین کننده قطعات IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    24 83
    هموطنان. من قطعه ساز هستم. قطعه تولیدی ما با 3 سال گارانتی و برگشتی حدود 100 در 1 میلیون از بهترین قطعات است. من باید مواد اولیه خودم را نقد از خارج بخرم و 2 ماه بعد تحویل بگیرم.وقتی قطعه خود را به خودروساز تحویل می دهم امکان ندارد زیر 3 ماه به من پول بدهد. یعنی 5 ماه سرمایه من در گیر تولید است. حداقل 100 نفر هم از فرزندان این اب و خاک مستقیم در استخدام من هستند و با برخی کارگاه ها هم قرارداد دارم. برای تامین نقدینگی خود مجبور به اخذ وام با سود 30 از بانک های داخلی هستم.از صنعت با کیفیت حمایت کنید تا بیکاری کم شود.دلالی و واردات چاره کار نیست.
    • علی A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
      26 3
      شما که برای 100 نفر اشتغال ایجاد کردید فکر کردی تاحالا با خودت قطعات پراید که میسازی جان چند نفر باهاش گرفتی تاحالا؟ اشتغال مهم تر است یا مرگ در پراید؟
    • محمدامین A1 ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
      3 0
      مشکل اصلی خودروسازان وطنی در سوءمدیریت است نه کارگران و مهندسان. ایرانی ها از نظر هوش و استعداد مثل بقیه بندگان خدا هستند. اما امثال آقای رشتی هستند که با کشتن روح خلاقیت و نوآوری در متخصصان این صنعت به جای خودرو تابوت متحرک تولید میکنند و در قبال سوءمدیریتشان نه تنها هیچگاه پاسخ نبودند که طلبکار ملت هم هستند.
  • بی نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    36 0
    تحقیق کنید سالیانه چقدر در جیب امثال این آقایان می رود که اینطور بی ادبانه رفتار می کنند؟
  • behrooz A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    34 0
    اقای رشتی زمانی که مدیر ایران خودرو بودند هر طوری که دلش خواسته کرده قراردادی با فرانسویها بسته فکر میکنه کار شاقی کرده پول و جان این ملت رو با این ماشینهای عهد بوق از بین بردند
  • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    15 3
    این یارو دیوانست کلا..... کلا در خودرو سازی ایران باید تخته بشه بره پی کارش....
  • رهنورد A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    4 0
    دلم می خواد بدونم ماشین آقای میرخانی داخلیه یا وارداتی؟
  • فریادکش A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    22 0
    هموطن یک سال دندون رو جیگر بذار. ماشین نخر. با همین ماشینی که داری و بقیه ماشینایی که هست، یکی دو سال بساز، تا این خودروسازای محترم یا ورشکست بشن، یا قیمت و کیفیتشونو بهبود بدن
  • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    2 0
    آهای ملت ایران چرا این همه بحث و جدل می کنین به جای حرف زدن عمل کنید پاسخ دندان شکن و رو کم کن فرغون سازان "نخریدن" است. بابا مردیم شما چه ملتی هستید.نخرید نخرید نخرید.................... از نخریدن ماشین نمیی میرید بابا
  • امیر IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    1 0
    اخر شما نمی دانید که دانش خودرویی میرخانی از مدیر عامل بنز هم بیشتر است؟ اقا یه کمی تواضع هم بد نیست. شما هم مثل بقیه همکارانتان در صنایع وابسته به خودرو سازی هستید که امروز مردم مجبورند اشغال را به قیمت خودروی نفیس بخرند
  • عارف EU ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 4
    باسلام.فكركاركراي محترم اين شركتهاهم باشين اكه ايناروبخاطركاهش قيمت بيكاركنن جي؟باوركنيدقيمت ماشين خيلي خوبه الان جون هربجه اي نميتونه ماشين بخره هم جان خودشوهم ملتوبكيره.عاقلانه فكركنين نه احساساتي.
  • امیر IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    2 0
    مردم عامی میدانند تولیدات سایپا و ایران خودرو از نظر کارشناسی فاقد حداقل شاخصه لازم برای یک خودرو را دارا نیستند.تعجبم در این است سالها ی سال مسولین مملکت و به خصوص همین اقایان کارشناس و تولید کننده این را نمیدانند؟
  • بی نام IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    2 0
    مقصر اصلی دولت است با دستکاری در نرخ دلار این اشوب را درست کرد و حالا هم بازی موش و گربه راه انداخته
  • ♥اس اس ...تاج آسیا♥ A1 ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    3 0
    این یه بار تو مناظره شبکه 1 در مورد خودرو یه بنده خدایی که استاد دانشگاه بود و حرف حق میزد را داشت میکشت خودشم تو برنامه زنده حالا که تلفنه وای به حال مجری
  • بی نام IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    0 0
    تعرفه برای حمایت از تولیدات داخلی میباشد اما توان تولید خودرو در ایران حد اکثر همین خودرو های داخلی مثل پراید و پژو است بنابراین چرا برای تولیداتی نظیر بنز به عنوان مثال تعرفه وضع میشه؟ پیشنهاد میکنم تعرفه این خودروها را بردارید تا بخشی از مردم حداقل از رفاه بیشتری بر خوردار شوند و در عین حال به صنعت هم لطمه نخورد تعرفه برای خودروهایی وضع شود که در کشور توان تولیدش وجود دارد
  • بی نام IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    1 2
    برداشتن تعرفه در طول زمان سبب افزایش قیمت خودرو میشود چرا که در صورت حذف تعرفه تقاضا برای ارز افزایش پیدا میکند و به دلیل محدودیت در عرضه ارز قیمت ارز افزایش میابد بنابراین دیگر دلار در بازار 3000 تومان نخواهد بود بلکه مثلا 6000 تومان میشود بنابر این اوضاع همین مشود که الان هست
  • رضا A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    امیدوارم هر چه زودتر ایران خودرو و سایپا و پارس خودرو ورشکست شوند و به خاک سیاه بنشینند.
  • بی نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    بنده پولم آماده بود برای خرید خودرو ملی تا اینکه یه سری به بکه های تلوزیونی زدم جالب اینکه برنامه مناظره بود. اول کاری به کیفیت نداشتم ولی بعد از شنیدن صحبت هایی در این مناظره و تاسف خوردن بخاطر اینکه چه اشخاصی میان و همه کاره میشن و وقتی احساس کردم داره با شعورم بازی میشه از خرید خودرو منصرف شدم هرچند شدیدا لازم دارمو الآن پولم و دادم دست بچه هام باهاش عشق و حال کنن نه براشون لگن بخرم و باعث نابودی خود و دیگران شوند. زنده باد ایرانی با شعور . نمیخرم تا شاید حقم که استفاده از خودرو با کیفیت است بگیرم . نشد چند ماهی پس انداز می کنم بعد خودرو خارجی میخرم هرچی باشه از این لگن آ بهتره