مهر نوشت:

عضو هیات رییسه مجلس با انتقاد از اینکه کیفیت برنامه‌های صدا و سیما تأکید کرد: اگر برنامه‌های صداو سیما خوب و جذاب باشد کشش مردم به برنامه‌های ماهواره کم شده و به شبکه‌های داخلی گرایش پیدا می‌کنند.
حسین سبحانی‌نیا نماینده مجلس درباره انتقاد برخی از نمایندگان در بی تاثیر بودن نظارت نمایندگان بر صداوسیما،‌ گفت: قوای سه گانه بر صداوسیمانظارت دارند و از هر قوه دو نماینده در هیات نظارت بر صداوسیما عضو است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس با بیان اینکه اگر ایرادی به نحوه فعالیت صدا و سیما و برنامه‌های آن هست، باید از سوی این هیات مورد توجه قرار گرفته و به صداوسیما تذکر داده شود،‌ گفت: تذکر نمایندگان نیز ضمانت اجرایی دارد و کسی نمی‌تواند نماینده‌ای را از تذکر منع کند.

او در ادامه درباره ضرورت اصلاح قانون استفاده از ماهواره گفت: برای اصلاح این قانون، یا دولت با ارایه لایحه باید پیش قدم شود و یا مجلس با ارایه طرح. نیروی انتظامی‌ یا دستگاه‌های ناظر دیگر باید به طور جدی‌تر موضوع را پیگیری کنند و این قانون را عملیاتی‌تر و جدی‌تر دنبال کنند.

سبحانی نیا با بیان اینکه پشت بام‌ها پر از دیش است، گفت: اگر قرار است استفاده از ماهواره آزاد باشد باید چارچوب آن مشخص شود.

او با اشاره به اینکه زمانی محدودیت بود و کسی جرات نمی‌کرد ماهواره نصب کند، گفت: اگر صداوسیما خوب عمل کند و برنامه‌های خوب و جذاب داشته باشد کشش مردم به ماهواره کم شده و مردم به شبکه‌های داخلی گرایش پیدا می‌کنند.

این عضو هیات رییسه مجلس در پایان گفت: قطعا هرچه صداوسیما بهتر عمل کند و برنامه قوی تر بسازد می‌تواند در کاهش گرایش مردم به برنامه‌های ماهواره موثر باشد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر آریان A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    45 3
    نه آقاجان اینطوریام که میگی نیست ما هر شب سریال مدرن فمیلی رو از شبکه ی اچ بی او صدا و سیما تماشا می کنیم.
  • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    98 5
    حرف حساب جواب نداره با اون کارتماشای بازی والیبال من رفتم ماهواره گرفتم
  • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    84 4
    بابای من هم که مخالف ماهواره بود, بالاخره بعد از مسابقات جام جهانی و والیبال راضی به خریدن شد..
  • علی A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    81 2
    این حرف ها چیه که شما میزنین ؟؟؟ مگه برنامه های صدا وسیما چشه؟؟؟ برنامه وزین راز شناسنامهدیروز امروز فردا چشونه ؟؟؟؟ مگه چه عیبی داره یوسف پیامبر واسه بار 6 ام با 3 تکرار در روز ازشبکه تماشا پخش بشه؟؟؟؟؟ اصلا تا وقتی هفت سنگ پخش میشه کی میره نسخه دوبله مدرن فمیلی رو از ماهواره ببینه ؟؟؟؟ یا تا وقتی ربنا با صدای 6 دانگ استاد حامد زمانی پخش میشه کی میره رو گوشیش ربنا رو با صدای شجریان مفتون گوش بده؟؟؟؟یا تا وقتی برنامه هفت ترانه با انواع اهنگهای محلی با خواننده های مشهور و اهنگ های بسیار جدید خواننده های پاپ هست کی اکادمی و ... رو میبینه؟؟؟؟ بله جناب مسئول اشتباه به ارزتون رسوندن
  • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    65 2
    با این سیستم صدا وسیما هیچ وقت مردم به سمتش جذب نخواهند شد. مگر اینکه شبکه های دیگه ای راه بیفتن که آزادی عمل بیشتری داشته باشن مثلن برای پخش مسابقات ورزشی
  • محمد IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    44 4
    والا راست گفته
    • حسن ستارپور A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
      16 2
      چی رو راست گفته؟ شما حرفهای این آقا رو کامل خوندی؟فکر نکنم. آخرش باز به همون قانون ممنوعیت رسیده وار نیروی انتظامی طلب کمک کرده که باید به طور جدی‌تر موضوع را پیگیری کنند و این قانون را عملیاتی‌تر و جدی‌تر دنبال کنند.
  • بی نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    63 2
    هااااااان رسیدیم به اصل مطلب: "قوای سه گانه بر صداوسیمانظارت دارند و از هر قوه دو نماینده در هیات نظارت بر صداوسیما عضو است." مشکل اینه که مردم نماینده ای توی این هیات ندارند.
    • رضا IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
      7 24
      نه مشکل این نیست.مشکل اینه که شما خودتو همه ی مردم می دونی و به خودت اجازه میدی به نمایندگیشون حرف بزنی در حالی که همچین حقی نداری.دولت و مجلس رو هم مردم انتخاب می کنن و می گذارن سر کار.
    • رضا IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
      5 3
      قرار نیست که برای هر موضوعی توی این مملکت انتخابات برگزار بشه.خب نماینده مجلس و دولت رو مردم بهشون رای میدن دیگه.فکر کن از فردا انتخات شورای نظارت بر صدا و سیما برگزار بشه.می خندن بهمون .نگو این حرفو
  • بی نام A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    54 1
    والا اولین تفریح یه ادم تو کل دنیا اینه که کنترل بگیره دستش دو تا شبکه بالا پایین کنه سرش گرم بشه,اینجا ترجیح می دی خاموشش کنی
  • بی نام GB ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    16 3
    کو گوش شنوا؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    14 2
    مشکل اینه حرف ما به گوش کسی خریدار نیست والا خودشونم ماهواره دارن
  • بی نام A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    7 4
    هر شبکه ای رو میگیری همش حرف حرف حرف... کارشناس دکتر پرفسور ماسبندی...خوشا به همون سه تا کانال قدیم و برنامه های دهه 60 و 70
  • رضا IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    14 0
    حالا این نماینده عزیز مطمئنه وظایف خودشو داره درست انجام میده؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    8 3
    جناب حسین سبحانی‌نیا نماینده محترم مجلس شما که ابزار های قانونی رو در دست دارید چرا اقدام نمیکنید؟ وقتی یک مسابقه ورزشی دیدنش برای مردم از سیمای جمهوری اسلامی معظله و کسی هم قادر به تغییر سیاست های صداو سیما نیست چرا نسبت به اصلاح قانون ممنوعیت استفاده از ماهواره که مورد عنایت اکثریت مردم نیست اقدام نمیکنید ؟
  • رضا زاده A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    10 2
    آقای سبحانی‌نیا بهتره این قانون ماهواره لغو بشه ونیازی هم به تعیین چارچوب استفاده نداره چون عملا مثل همون قانونه که نتیجه اش رو روی پشت بام ها مشاهده میکنید .اگر اجازه بدید این چارچوب در داخل خود خانواده ایجاد ومشکل حل میشه. اصولا کار حکومت و دولت، مدیریت در حد کلان هست و مسائل داخل خانه حریم خصوص مردمه که دخالت در اون برای هیچکس مجاز نیست
  • ali IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    14 3
    احمق مردا که دل بر این صدا وسیما بندد که بزعم خویش گوشه ای را درست میکند وبسیاری را خراب .. من شخصا هر جا صحبت از تلویزیون میشه با تمام قوا محکومش میکنم وبه این حرکت بسیار مفتخرم...
  • مهدی IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    15 6
    هر کانالی که میزنی دارن در مورد غم و قصه حرف می زنن..
  • میرزا A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    16 2
    کلانتری و قبرستون و بخش ای سی یو بیمارستان و لباس مشکی به اضافه نشان دادن حمل جنازه به همراه گریه زاری شدید که حس افسردگی رو به بیننده القا میکنه و در نهایت افسردگی به همراه داره ، ابزاری هست به نام کنترل تلویزیون که این امکان رو به من میده که سریع کانال رو عوض کرده و از مخترع کنترل تلویزیون و ماهواره همواره تشکر کنم که اگه شما نبودید چی میشد ؟
  • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    12 2
    درسته برنامه های صدا و سیمای ایران جذابیت و مخاطب پسند نیست ولی فکر نمی کنم نصب دیش رابطه چندانی با نوع برنامه ها داشته باشه اگر گذری به کشور ترکیه داشته باشید در این کشور با داشتن انواع کانالهای مختلف اگر نگاهی به پشت بامهای منازل و آپارتمانها بکنید شاید خیلی بیشتر از ایران دیش نصب شده ببینید. مردم می خواهند با دنیا رابطه داشته باشن . در مورد نصب دیش نباید فکر و خیال بد داشته باشیم خیلی جاها دیدن برنامه های بعضی از کانالها تجربهای کاری ما رو مثلا در کشاورزی یا در دامداری یا در صنعت و ورزش و غیره بیشتر می کنه هر کس باتوجه به شخصیت و علایق و اعتقادات خود از برنامه ها استفاده می کنه