فارس نوشت:

وزیر آموزش و پرورش دریافت اجباری کمک‌های مردمی در زمان ثبت نام را کار نادرست برخی مدیران دانست و گفت: مدیران در طول سال تحصیلی و با اختیار، اولیا را تشویق به کمک‌های مردمی کنند.

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با مدیرکل و کارشناسان اداره ارزیابی و عملکرد که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک حاکمیت و ملت است و به همین جهت تمامی فعالیت‌های آموزش و پرورش مورد ارزیابی کل جامعه قرار می‌گیرد، بنابراین مسئولیت این اداره کل بسیار کلیدی است.

او با بیان اینکه شعار دولت یازدهم «تدبیر و امید» است، گفت: باید تلاش کنیم مردم آرامش بیشتری را در هنگام ثبت‌نام در مدارس احساس کنند که این مهم وظیفه این اداره کل را دو چندان می‌سازد.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر «عدالت محوری» در پاسخگویی به شکایات، گفت: انتظار است گام‌های موثری در جهت تنویر افکار عمومی برداشته شود که در این راستا وظیفه این اداره کل سنگین‌تر خواهد بود.

او دریافت اجباری کمک‌های مردمی در هنگام ثبت‌نام را کار نادرست برخی مدیران خواند و گفت: مدیران مدارس باید در طول سال تحصیلی و با «رعایت اختیار» اولیا را تشویق به پرداخت کمک‌های مردمی کنند.

فانی، واگذاری امور تصدی‌گری در ساختار آموزش و پرورش را منوط به ایجاد «فرهنگ سازی» خواند و گفت: چنانچه فرهنگ‌سازی در این امور صورت نگیرد در آینده مشکلات واگذاری بیشتر از قبل خواهد بود که تجربه مدارس غیردولتی در سال‌های 67 بیانگر این موضوع است.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مدیر مدرسه A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    11 1
    خجالت بکشید دو سال است یک پاپاسی به مدرسه ها ندادید آخه مدیر بدبخت از کجا پول قبض برق و گاز و هزار کوفت و زهر مار رو از کجا بیاره؟
  • پیراسته فر US ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    1 1
    چقدر این حرف"کلیشه ای"تکراری است،هروزیری درهردولتی آمده همینو گفته وخودشان هم می دانند حرف بجایی نیست،چون نه بودجه کافی به مدارس می دهند ونه این کار"نگرفتن پول"شدنی است،منتهی قانون"اصحاب سبت"اجرامیشه همانطورکه آنها ماهی ها را درروزشنبه به دام می انداختند ویکشنبه می گرفتندتا مخالف دستور"حکم"پیامبرشان قلمدادنشوند.مدیران مدارس بعلت ممنوعیت گرفتن پول درهنگام ثبت نام ازحالا باید زمینه سازی کنند برای 5ماه دیگر