شفا آنلاین نوشت:

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: درسال جدید با همت وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، کمیسیون بهداشت مجلس و سازمان‌های بیمه‌گر، ستاد کشوری نظارت بر اجرای تعرفه‌های پزشکی تشکیل شده است.

دکتر علی فتاحی ضمن اعلام این خبر افزود: با تشکیل کمیته‌های استانی، پرونده‌های مربوط به تخلفات تعرفه‌ای ابتدا در استان‌ها بررسی می‌شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های نظام پزشکی برای برخورد با زیرمیزی نیز تصریح کرد: همچنین جدا از مجازات‌های انتظامی و نقدی یکسری مجازات‌های دیگر برای پزشکان زیر میزی بگیر در نظر گرفته شده است.

وی هشدار داد: یعنی اگر پرونده پزشک متخلفی از کمیته استانی به دادسرای نظام پزشکی برسد دیگر بحث توبیخ و تذکر مطرح نیست بلکه درصورت اثبات قطعی موضوع پزشک از طبابت محروم می‌شود.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: همچنین قرار است یکسری هماهنگی‌هایی با سازمان‌های بیمه پایه و تکمیلی انجام شود مبنی بر این که در صورت دریافت زیرمیزی ارتباط پزشک با این بیمه‌ها قطع شود.

وی در رابطه با این که هماهنگی با سازمان‌های بیمه‌گر از چه زمانی عملی می‌شود پاسخ داد: از آن‌جا که این طرح یک کار مشترک با سازمان‌های بیمه گر و نظام پزشکی است از این رو مقداری مصوبات مراجع بالاتر را می‌خواهد.

به گفته دکتر فتاحی در این راستا شاید نیاز به آئین نامه‌ای باشد که در هیئت دولت به تصویب برسد.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با تاکید براینکه معضل تعرفه و زیرمیزی باید به طور ریشه‌ای حل شود بیان کرد: برای نمونه هزینه عمل لوزه در بیمارستان‌های دولتی ۳۰ هزار تومان است اما حقیقتأ پزشکی با این مبلغ، این کار را انجام نمی‌دهد.

وی ادامه داد: این در حالی است که در یک بیمارستان خصوصی این عمل با هزینه ۱۵۰ هزار تومان انجام می‌شود.

دکتر فتاحی خاطرنشان کرد: در نهایت اگر هم به پزشک فشار وارد شود که نباید هزینه اضافه دریافت کند عمل جراحی را انجام نمی‌دهد. بنابراین به روشنی درمی‌یابیم مشکل مردم وجامعه پزشکی باید ریشه‌ای حل شود.

وی با بیان این که خوشبختانه امسال شاهد رشد خوبی در سرانه سلامت بوده‌ایم به خبرنگار شفا آنلاین گفت: در تعرفه‌های بخش دولتی چیزی که مصوب شورای عالی شده انشالله که مصوب هیئت دولت هم شود.

وی این مسایل را ناشی ازانباشته شدن چند ساله مشکلات روی هم دانست که باید سال به سال و پله پله حل شوند.

دکتر فتاحی در خصوص راهکار دیگر برای جلوگیری از وقوع دریافت زیرمیزی در کشور اظهار کرد: بیمه‌های تکمیلی و پایه آنقدر باید تقویت شوند که رابطه مالی پزشک و بیمار از بین برود.

وی با اشاره به این که کتاب تعرفه ما کتاب غیرواقعی و ناعادلانه‌ای است تأکید کرد: بین رشته های مختلف عدالت برقرار نشده است حتی در یک رشته بین ۲ عمل جراحی.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: همین مسائل است که پزشک را به سمت عمل‌های جراحی‌ای که به نفع آن موسسه یا خود پزشک است سوق می‌دهد.

وی با بیان این که در صورت عدم رعایت موارد مذکور به طور ریشه‌ای مسئله زیرمیزی حل نخواهد شد اظهار کرد: البته وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت مجلس در این راستا گام‌های خوبی برداشته‌اند که امیدواریم عملی شوند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    5 12
    اگر انموقع كه اقاي صدر رئيس نظام پزشكي در دولت قبل با همكاري صميمانه وزير بهداشت با نفوذ در لايه هاي قدرت تصميم گيري تعرفه ها را به اوج رسانيده و سلامت يك ملت را به خطر انداختند اعتراضي ميشد حوزه در مان به تجارتخانه تبديل نميشد كجاي دنيا متوسط حقوق كار كنان يك ميليون تومان و متخصصان سي ميليون تومان در ماه و تا حدي معاف از ماليات هستند مردم بخوبي از وضع مردم دنيا اگاه هستند ايا در اروپا هم مردم براي درمان مريضي اين همه استرس گراني تعرفه دارد يك كشور در كره خاكي با مردم و سلامت ان اين چنين رفتار مي كند بخدا بخدا بخدا هر كسي اين وضع را ببيند و فرياد بر نياورد فرداي قيامت محاكمه اي سخت دارد با جان انسانها اين چنين دلالي مي كنند
    • یک متخصص A1 ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
      12 3
      مشکل شما اینه که فقط یه سری نور چشمی و متخصصان خاص رو می بینید. من نه تنها خودم هیچ یک از متخصصان اطرافم درآمد سی ملیونی ندارند. من حاضرم همون کارمندی باشم که از 20 سالگی شروع به کار و درآمد کرده، هر وقت دلش بخاد مرخصی میره، تو یه روز نیم ساعت هم کار مفید نداره اون هم بدون هیچ استرسی با همون درآمد یک میلیونی.
  • بی نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    2 2
    مسولین محترم به طور نامحسوس سری به مطب پزشکان بزنید تا ببینید برای عمل لوزه سی هزار تومنی که می فرمایید حداقل یک میلیون زیر میزی میگیرند