روحانی ضمن تقدیر از انصراف دهندگان یارانه:دولت خزانه دار و امانت دار مردم است

رئیس جمهور از مردم تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی که صبح امروز (دوشنبه) در وزارت جهاد کشاورزی حضور یافته بود با اشاره به شروع مرحله جدید مدیریت و هدفمندی انرژی و یارانه، عزم دولت را برای اجرای احکام قانون هدفمندی یارانه‌ها و قانون بودجه ۹۳ یادآور شد و از دست‌اندرکاران سازمان هدفمندی یارانه‌ها که زمینه اجرایی شدن اعتماد به مردم در ثبت نام متقاضیان نیازمند را فراهم کردند، تشکر کرد.
دکتر روحانی به ویژه از کسانی که با نیت کمک به ارتقاء سلامت و دیگر خدمات عمومی به مردم، از ثبت‌نام منصرف شدند، به لحاظ مشارکت در همیاری ملی تقدیر کرد و گفت: دولت خزانه دار و امانت دار مردم است و با کمک مردم می تواند در زمینه های گوناگون اقتصادی حرکت کند.
رییس جمهوری اعلام کرد ثبت نام در طرح سلامت همگانی و برخورداری از بیمه سلامت برای کسانی که از بیمه محروم بوده‌اند، از امروز آغاز شده است و منابع حاصل از مدیریت حامل‌های سوخت، عمدتاً به ارتقاء سلامت و بهبود محیط زیست تخصیص خواهد یافت.

رییس‌جمهوری در نشستی با وزیر، معاونین و مدیران ارشد وزارت جهادکشاورزی ضمن بررسی اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها در راستای توسعه بخش کشاورزی بر ضرورت ایجاد تحول اساسی در این بخش به منظور ایجاد امنیت غذایی و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این نشست با تأکید بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اینکه بخش کشاورزی به لحاظ پیوستگی با حیات اجتماعی و امنیت غذایی مردم برای دولت از اهمیت زیادی برخوردار است، افزایش ضریب خوداتکایی در محصولات کشاورزی و دستیابی مجدد به ۸۲ درصد از کالری مورد نیاز در تولیدات داخلی را خواستار شد و ارائه برنامه دقیق عملیاتی برای محصولات مختلف را وظیفه وزارت جهاد کشاورزی دانست.

رییس جمهوری توجه جدی به افزایش بهره‌وری در آب و خاک را راه اصلی افزایش تولید و صادرات محصولات کشاورزی برشمرد و حراست و استحصال آب‌های کشور را از سیاست‌های اصلی دولت تدبیر و امید دانست.
رییس قوه مجریه با اشاره به تصمیمات دولت که در مورد استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان اعلام شد، آب‌رسانی و به زیر کشت بردن صدها هزار هکتار زمین کشاورزی در این استان‌ها را عامل تحولی شگرف در خوداتکایی کشاورزی کشور و ایجاد رونق و اشتغال در استان‌های جنوبی دانست.
رییس جمهوری گفت: لازمه این کار حمایت و استفاده از تحقیقات و فناوری‌های جدید در این حوزه است و حاصل این تحقیقات هم باید به طور گسترده در اختیار کشاورزان قرار گیرد و این یکی از مصادیق کار هماهنگ در حوزه فرهنگ و اقتصاد است.
دکتر روحانی با اشاره به ضرورت ارتقا کیفیت مراکز آموزشی در تربیت نیروی انسانی متخصص، تأکید کرد: ما باید شاهد یک تحول چشمگیر در بخش کشاورزی باشیم و به کشاورزان و دامپروران و عشایر که سختی این کار تولیدی را به دوش می‌کشند کمک کنیم به رشد دلخواه برسند و از لذت این خدمت ملی هم بهره ببرند.
رییس جمهوری یادآور شد در همه تلاشمان برای افزایش تولید، باید مراقبت کامل از محیط زیست مورد توجه باشد و سلامت و بهداشت مردم به طور کامل رعایت شود.
دکتر روحانی بر حمایت دولت از تلاش‌های خدمتگزاران وزارت جهاد کشاورزی در افزایش خوداتکایی و گسترش تحقیقات تأکید و توفیق آنان را در پیش برد سیاست های اقتصاد مقاومتی کشور خواستار شد و افزود: باید در مسیر توسعه بخش کشاورزی به نیروی انسانی، تحقیقات و تکنولوژی خود اعتماد کنیم.

در این جلسه، وزیر و معاونین، گزارشی از وضعیت تولید، واردات و صادرات محصولات کشاورزی را ارائه کردند.
براساس این گزارش ضریب خود اتکایی در سال‌های اخیر از ۸۲ درصد به ۵۹ درصد کاهش یافته است.
همچنین در این گزارش، برخی از تحقیقات انجام شده در ۲۴ موسسه تحقیقاتی وزارت جهاد کشاورزی به منظور افزایش بهره‌وری ارائه و محدودیت بودجه تحقیقاتی در حد هزینه جاری از عوامل اصلی کاهش تولید و خود اتکایی شمرده شد.
در بخش‌های دیگر این گزارش، ظرفیت بالای بخش شیلات و آبزیان برای تولید و صادرات تشریح و حساسیت نظارت‌های سازمان دامپزشکی بر تولیدات پروتئینی مورد تأکید قرار گرفت.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    21 9
    ای کاش نخبگان و دانشگاهیان بیشتر درمورد اهمیت موضوع با مردم صحبت می کدند به جای تبلیغات بچه گانه تلویزیون و نیز حتما آقای روحانی همانطور که تاکید کرده اند باید با اعلام شفاف هزینه کردمبلغ یارانه انصرافی اعتماد را به مردم برگرداند
    • بی نام IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
      6 1
      شما اول ببین خود نخبگان انصراف دادند یا نه بعد فرمایش بفرما
    • ارشیا A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
      6 1
      نخبگان و سخنوران دانشگاهی نمیتوانند مردم رو قانع به انصراف از دریافت یارانه ترغیب کنند چون نیاز به آمار و عدد و رقم برای ارائه دلیل هستند و منطق . هدفمند سازی یارانه ها تاکید بر واقعی سازی حامل های انرژی بود که مدت ها برای ان یارانه پرداخت میشد در سال حدود ۷۰ میلیارد دلار انرژی مصرف میکنیم که رقم بسیار بالایی است و چندین برابر کشور های توسعه یافته ولی تنها ۱۵ درصد این رقم را مردم یا کاربران خانگی مصرف میکنند و ۸۵ درصد را صنایع مستهلک سنگین با بهره وری پایین ، نبود زیرساخت های مناسب حمل و نقل و نبود ، شبکه های توزیع فرسوده و مهمتر از همه قاچاق منطقی این است که برای حلاجی سیستم اقتصادی از ۸۵ درصد شروع کنیم ، نه برای ۱۵ درصد کل ااقتصاد ایران را زیر و رو کنیم .
  • اکبر A1 ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    8 0
    متاسفانه اکثر مردم آنار غلط داده اند برای مثال اکثرهمکاران ما که دو فیشه هستند و هر کدام بالای 1میلیون حقوق میگیرن و یا همکارای که تک فیشه بود و 2500میگرفت در آمارشان اکثر بند 3را زده اند در صورتیکه اکثر 2فیشه ها باید بند 4یا 5 را میزدند و یا تک فیشه های بالای 2 میلیون حقوق که براحتی از وزارتخانه میشد استعلام کرد و اینجا حقوق افرادی مثل ما که دقیق نوشتیم پایمال میشود و این ظلم است برای آنانکه با صداقت جواب دادند متشکرم
  • امین IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    10 0
    امروز فهمیدم سطح آگاهی مردم چقدره. واقعا باورم نمیشه فقط 10 درصد انصراف دادن تازه قول میدم این 10 درصد اکثرا از قشر متوسط جامعه با درآمد متوسطن که سطح درک و فرهنگ بالایی دارن. حدود 50 درصد مردم هم باید یارانه بگیرن و هیچ خرده ای به اونها نمیشه گرفت. اما باز هم عده خیلی زیادی هستن که نمیدونن همین یارانه ای اندکی که همه مردم ماه به ماه میگیرن به علت کمک به رشد تورم و کاهش ارزش سرمایه و پول ما فقط به فقیرتر شدنمون کمک میکنه و هیچ کمکی به این همه خرج نخواهد کرد. تلویزیون شورش رو درآورده بود. مردم هر چی تو تلویزیون بگن برعکسش عمل میکنن. اگه میگفت از لج روحانی برین ثبت نام کنین شاید بیشتر از این انصراف میدادن. کلا ناامید شدم
  • ناشناس IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    9 1
    شما چرا یارانه دادید که می خواهید قطع کنید ما مردم ایران دیگر خسته شدیم از گرانی وتورم وفقر و.... تورو خدا اینقدر دروغ به مردم نگویید به فکر اسایش مردم باشید
  • بی نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    10 0
    دولت كه امانت دار مردم است درست اين همه پول نفت امانت دستتونو چيكار كردين كه گير يارانه مردمين. سهم مارو بدين خودمون نگه داريم امانتدار نمي خواهيم
  • بی نام A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    2 1
    اگر دولت اجرای فاز دوم هدفمندی را یکسال دیگر اجرا کند دیگر تورمی را شاهد نخواهیم بود و از همین امروز رایانه نقدی هم قطع شود که دولت کمبود بودجه اش را با اجرای هدفمندی یارانه اخذ نکند. متاسفانه تا سیستم مالیاتی صحیحی وجود نداشته باشد مشکلات باقی است .
  • بی نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    18 0
    بجاي كيسه دوختن براي حق مردم بايد جلوي اختلاسها را گرفت.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    16 0
    حکومت خزانه داری است که چند هزار میلیارد به بعضی افراد وام میدهد و مردم عادی فقط افسوس میخورند
  • بی نام IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    سلام آقای روحانی ماازشمایارانه نمیخواییم فقط ازتون خواهش میکنم قیمت ماشین وبنزین وگرانی وتورم روپایین بیاریدکاشیکه درعوض یارانه دادن وحیف ومیل کردن پول بیت المال ونفت سهمیه بنزین وپایین آمدن تورم وگرانی وهزینه برق وآب وگازوصرف خدمات رفاهی وبهداشت واشتغال زایی ومبارزه همگانی باریشه کنی بیکاری واعتیادمیشد.