۰ نفر
۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴

ایسنا نوشت: یک مرکز پژوهشی در فرانسه مدعی شد که ثروت گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه به مبلغ هنگفتی در حدود 2200 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از هفته نامه فرانسوی چلنج، مرکز "تحلیل مسائل تروریسم" که در سال 2014 شروع به کار کرده، مدعی شده ثروت گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه در حدود 2200 میلیارد دلار است و این گروه تروریستی ظرف تنها یک سال 200 میلیارد دلار بر دارایی‌های خود افزوده است.

ثروت مذکور مربوط به دارایی‌های منقول و غیر منقول، ذخایر نفت و گاز و دیگر دارایی‌هایی است که داعش توانسته بر آنها سیطره یابد. اکنون فروش نفت تنها منبع درآمد داعش نیست و مالیات‌های اجباری بر درآمد ساکنان مناطق تحت اشغال داعش نیز پول زیادی را روانه خزانه این گروه می‌کند.

تنظیم کنندگان این گزارش می‌گویند که این ثروت هنگفت مربوط به کنترل روز افزون این گروه تروریستی بر مساحت‌های بیشتری از خاک سوریه است به ویژه که در سپتامبر گذشته میدان‌های نفتی جدیدی را تصرف کرد و به این ترتیب 80 درصد از تولید نفت در سوریه و 10 درصد تولید آن در عراق را به دست گرفته است.

در ادامه این گزارش آمده است: با این حال درآمدهای نفتی این گروه تروریستی به دلیل بمباران‌های ائتلاف آمریکایی که مانع از انتقال طلای سیاه می‌شود، به نصف رسیده و به این ترتیب اکنون مالیات‌ منبع نخست درآمد داعش است و از 360 میلیون دلار به یک میلیارد دلار افزایش یافته است.

طبق آماری که این مرکز ارائه کرده، داعش تنها در استان نینوای عراق که شامل شهر موصل، مرکز این استان نیز می‌شود، 50 درصد از حقوق کارمندان که تعدادشان به 60 هزار تن می‌رسد را به عنوان مالیات بر‌میدارد که این مالیات اجباری سالانه درآمدی در حدود 500 تا 600 میلیون دلار را عاید "تشکیلات خلافت" می‌کند.

بنا بر این گزارش، در حدود 5 تا 10 درصد واردات پنبه ترکیه از مزارع غرب سوریه تامین می‌شود که داعش کنترل این مناطق را در دست دارد. این گروه تروریستی از طریق فروش گاز، گندم و قاچاق مواد مخدر نیز درآمدهایی کسب می‌کنند. همه اینها علاوه بر مبالغی است که داعش از سوی حامیان خود دریافت می‌کند.

سازمان ملل نیز به تازگی در گزارشی که در ماه اوت گذشته منتشر شده اعلام کرد "داعش به صورت سازمان یافته و با قیمت‌های مشخص دست به قاچاق انسان می‌زند. کودکان کمتر از 10 سال 150 یورو، نوجوانان 110 یورو و زنان 20 تا 30 ساله 70 یورو توسط این گروه به فروش می‌رسند. این قیمت‌ها با سن پایین که سوء استفاده و شستشوی مغزی را آسان‌تر می‌کند، تعیین می‌شوند."

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    5 0
    2200 میلیارد حتما عدد غلطی است . کل ذخایر دلاری عربستان سعودی که داعش انگشت کوچیکه اونها هم نیست کمتر از هشتصد میلیارد دلار است. کل فروش نفت سوریه توسط داعش یک دهم عربستان هم نیست . تازه این میزان ذخیره دلاری برای عربستان در مدت بیش از سی سال حاصل شده . یا اقتصاد نمیدونین یا بلد نیستین بشمارین .