شرق نوشت:

پدر و مادر کودکی که دو سال پیش از مقابل خانه‌شان ربوده شد، همچنان امیدوار هستند او را زنده پیدا کنند این در حالی است که مظنونان پرونده پس از یک‌سال بازداشت آزاد شده‌اند. 
بیشتر اهالی شهر نقاب از توابع شهرستان جوین که زادگاه «محمدامین وکیلی» است از ماجرای ربوده‌شدن او و تلاش‌هایی که خانواده‌اش برای پیداکردن این کودک انجام داده‌اند مطلع هستند. با گذشت دو سال از ماجرای ربوده‌شدن این کودک، پدر او که «علی‌اصغر» نام دارد در مورد پرونده به خبرنگار ما گفت: «با توجه به قوانین جدید، به‌دست‌نیامدن سرنخ تازه از سرنوشت فرزندم و گذشت یک ‌سال از بازداشت دو متهمی که در اختیار آگاهی بودند، چند روز قبل از طریق دادستانی مطلع شدم متهمان آزاد شده‌اند و این مسئله تنها امیدهایی را که برای اطلاع از سرنوشت فرزندم وجود داشت کم‌رنگ می‌کند».


این آدم‌ربایی روز ششم ‌مرداد سال ٩٢ اتفاق افتاد و پسر پنج ساله از مقابل منزلش دزدیده شد. با شروع تحقیقات پلیسی مأموران فردی سابقه‌دار به نام «براتعلی» را بازداشت کردند. این شخص ساعاتی پس از ربوده‌شدن محمدامین با خانواده‌ او تماس گرفته و برای آزادی کودک ٥٠٠ سکه بهار آزادی خواسته بود. براتعلی در بازجویی‌هایی که در لحظات اولیه پس از دستگیری انجام شد، به دست‌داشتن در این آدم‌ربایی اعتراف کرد اما قبل از آنکه نشانی محل نگهداری کودک را بگوید بر اثر ایست قبلی فوت شد.

پس از آن کارآگاهان پی بردند براتعلی با زنی ٣٥ساله به نام فاطمه رابطه داشت. این زن متهمی سابقه‌دار و محکوم به حبس ابد بود و با توجه به اینکه همسر صیغه‌ای براتعلی بود، احتمال داشت از ماجرای کودک‌ربایی آگاه باشد. شواهد نشان می‌داد این زن که به جرم مواد مخدر دوران محکومیت خود را در زندان سپری می‌کرد، در زمان ربوده‌شدن محمدامین پنج‌ساله در مرخصی به سر می‌برد.

همچنین در ادامه تحقیقات فرد دیگری به نام «رمضانعلی» که در روزهای قبل از ربوده‌شدن کودک خردسال در اطراف گاوداری پدر محمدامین در مورد محل سکونت آنها پرس‌وجو می‌کرد، شناسایی و ارتباطاتی بین براتعلی و رمضانعلی کشف شد که احتمال همدستی آنها را تقویت کرد.

به‌این‌ترتیب رمضانعلی و فاطمه بازداشت شدند. فاطمه مدعی شد کودک خردسال را به قتل رسانده و جنازه را در چاهی انداخته‌اند اما وقتی مأموران آتش‌نشانی و پلیس چاه موردنظر را جست‌وجو کردند اثری از جسد نیافتند، به همین دلیل تحقیقات ادامه یافت و دو متهم همچنان در بازداشت ماندند اما با گذشت بیش از یک ‌سال از دستگیری دو متهم و بدون نتیجه‌بودن تحقیقات از آنها سرانجام به پدر محمدامین اطلاع داده شد متهمان به‌زودی آزاد خواهند شد.

علی‌اصغر در این مورد گفت: «به من گفته‌اند با توجه به قانون جدید نمی‌توان متهمان را بیشتر از این در بازداشت نگه داشت، چون در قانون جدید آمده است مظنونان به قتل را دو سال و مظنونان به آدم‌ربایی را یک ‌سال پس از بازداشت تا اثبات بی‌گناهی یا مجرم بودنشان می‌توان در بازداشت نگه داشت بنابراین با گذشت این مدت و اینکه سرنخی جدید در اثبات دست‌داشتن دو مظنون در ماجرای این کودک‌ربایی به دست نیامده بنابراین چاره‌ای جز آزادکردن آنها وجود ندارد».

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    4 0
    مجرمان پررو قوانین شل و ول
  • شانلی A1 ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    4 0
    یعنی چه؟؟ با وجود اینکه احتمال مجرم بودن این دو نفر، چیزی نزدیک به 100درصده، باز هم آزاد میشن؟؟؟
  • بی نام IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    4 0
    یعنی امیدها بر باد چراغ خانه ای ربوده شده و نور از آن خانه رخت بربسته چقدر درد بزرگی است از فرزند دور افتادن خدا به پدرو مادرش صبر دهد .
  • بابک IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    4 0
    یعنی که چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ انقدر شکنجه بدهید تا اعتراف کنند. گناه دارن این پدرومادر. کمکشان کنید تا فرزندشان را پیدا کنند. شاید بچه را فروختند.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    3 0
    ایست قلبی یا قبلی
  • پرهام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    3 0
    یعنی چی مگه یارو نگفته خبر داره و به قتلش اعتراف نکرده مگه میشه ازادش کرد این چه قانونیه ایا واسه خودتون این اتفاق می افتاد این قانونو تصویب میکردین؟؟؟؟