شاید در ایران کمتر کاربری باشد که به دلیل قطعی و اختلالات اینترنت خسارت دریافت کرده باشد اما در این زمینه قوانینی وجود دارد که بر اساس آنها شرایط قطعی‌های اینترنت بر اساس سرویس خریداری شده مشخص و جریمه عدم پایبندی به این شرایط نیز عنوان شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، هنگام ثبت قرارداد اشتراک اینترنت معمولا کاربران سرویس‌های مختلفی را با کیفیت متنوع خریداری می کنند که طبق قوانین برای هر یک از این سرویس‌ها حد مشخصی از قطعی در نظر گرفته شده و در صورتی که شرکت ارائه دهنده خدمات بیش از میزان مذکور قطعی و اختلال داشته باشد، موضوع قابل پیگیری خواهد بود.

از سوی دیگر مدتی است با افزایش تعداد درگاه‌های تامین اینترنت به گفته معاون وزیر ارتباطات دیگر شاهد قطعی‌های یکسره اینترنت در کشور نیستیم و دیگر دوران قطعی‌های بلند مدت اینترنت به پایان رسیده است.

به عبارت دیگر طبق قوانین سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی قطعی‌های اینترنت مشترکان حدود تعیین شده‌ای دارد که درصورت تجاوز از این حدود شرکت ارائه‌کننده خدمات با جریمه‌هایی مواجه می‌شود اما گاهی برای قطعی‌های بلندمدت اینترنت جریمه‌ای وجود ندارد و در این موارد قطع اینترنت مجاز به شمار می رود.

بنابر آنچه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور مصوب کرده، قطعی‌هایی که ناشی از قوه قاهره مانند حوادث طبیعی باشند شامل جریمه نمی‌شوند، در این موارد و تنها مدت زمان قطعی از آبونمان کسری می‌شود. همچنین اگر قطعی اتصال به دلیل خرابی تجهیزات مشترک باشد، شرکت ارائه‌کننده خدمات جریمه نخواهد شد.

همچنین قطعی‌هایی که بنا به درخواست مشترک صورت بگیرند (مواردی مانند انتقال محل سکونت، تست شبکه داخلی و...) قطعی‌های ناشی از تخطی مشترک از قوانین و مقررات، قطعی ناشی از عدم پرداخت صورت حساب نیز از دیگر مواردی هستند که در آن‌ها جریمه‌ای برای شرکت ارائه‌کننده خدمات در نظر گرفته نشده است.

اما آخرین بند این موارد هم به زمانی مربوط می‌شود که قطعی اینترنت ناشی از صدور احکام قضایی و یا امنیتی کشور باشد که در این حالت نیز مدت زمان قطعی از شارژ ماهانه کسر خواهد شد.

مشترکانی که برای اتصال به اینترنت از اشتراکات ماهانه و سالانه استفاده می‌کنند براساس تعرفه با حد مجازی از قطعی مواجه خواهند بود و در غیر این صورت شرکت خدمات‌دهنده آنها ملزم به پرداخت جریمه است.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    20 6
    خوب خیالمون راحت شد کلا جریمه نمیدن.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    24 3
    کسی که این قانون رو گذاشته فکر کنم تو ایران زندگی نمیکرده. مردم از قطعی مداوم واسه این کلافه میشن که عمرشون جلوی صفحه مانیتور داره هدر میره و فقط چرخش بالای بروزر را میبینن. حالا توقع داری گیر دادگاهائی که بدتر از اینترنت عمر مردم رو هدر میده بیوفتن؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    7 3
    از کوسه ها ؟ حیوونه دیگه گاز میگیره
  • شهروند ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    2 11
    اينترنت خيلي خوبه و بازده بسيار چشم گيري دارد. من از طرف مردم از همه مسولان تشكر ميكنم كه بي وقفه به اين مردم خدمت ميكنند
  • بی نام A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    6 3
    اگه میشد من الان میلیاردر بودم
  • بی نام RU ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 3
    نه بابا خسارت کجا بود زنگ زدم پشتیبانی میگم سرعت افتضاحه میگه هفت دیگه غیر از شما هم از این سرویس استفاده میکنند..چی بگم اخه؟