۰ نفر
۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵

ایرنا نوشت:

درحالی که منابع ازآغاز عملیات بزرگ آزادسازی شهر الرمادی در روز شنبه خبر دادند، نبردهای سنگین در منطقه نفتی علاس در شرق تکریت و جبال حمرین میان نیروهای عراقی و گروه تروریستی داعش، همچنان جریان دارد.گفته می شود داعش در این نبردها تلفات زیادی داده است.

منابع امنیتی عراق به ایرنا خبر دادند که عملیات آزادسازی شهر الرمادی مرکز استان الانبار حوالی ظهر شنبه از منطقه 'حصیبیه الشرقیه' در شرق این شهر آغاز شده است.

دراین عملیات نیروهای الحشد الشعبی، امنیتی ، پلیس فدرال و نیروهای عشایری و داوطلبان محلی مشارکت دارند.

نیروهای الحشد الشعبی همچنین در روز شنبه به سمت منطقه البوشهاب پیشروی های خود را ادامه دادند و گفته شده تمامی راههای مربوط به الرمادی بسته شده و نیروهای داعش امکان خروج از این شهر را ندارند.

بر اساس این گزارش، در درگیری های منطقه البوشهاب، دستکم 25 تن از عناصر داعش کشته شده اند و 6 دستگاه خودرو متعلق به تروریست ها نیز منهدم شده است.

یک منبع خبری نیز از صلاح الدین گزارش داد که در جریان نبرد در منطقه علاس، محل چاههای نفتی در شرق تکریت، در روز شنبه، دستکم 7 تن از نیروهای داعش کشته شدند.

در همین حال گردان های العقیده الحشد الشعبی نیز در روز شنبه در منطقه ارتفاعات حمرین تلفات سنگینی به نیروهای داعش وارد کردند.

گزارش دیگری از غرب الرمادی حاکی است که نیروهای کمکی به همراه تجهیزات و مواد غذایی در روز شنبه به پایگاه عین الاسد درنزدیکی البغدادی رسید.

گروهی از نظامیان آمریکایی تحت عنوان مستشار از مدت ها قبل در این پایگاه مستقر هستند. گفته می شود نیروهای الحشد الشعبی از این پایگاه محافظت می کنند.

نبردها در ناحیه البغدادی نیز همچنان ادامه دارد و نیروهای الحشد الشعبی در این منطقه به کمک نیروهای ارتش و امنیتی رفته اند.

در همین حال نیروهای الحشد الشعبی در روز شنبه موفق شدند راه داعش را در منطقه ناظم التقسیم در منطقه الثرثار ببندند که در درگیری های این منطقه نیز تعداد زیادی از نیروهای داعش به هلاکت رسیدند.

فرماندهان الحشد الشعبی در روز شنبه گفتند که داعش کنترل خود را بر نیروهایش در بخش های بزرگی از الانبار و شمال تکریت از دست داده و مجبور به ترک مناطق زیادی شده است.

ارتش عراق نیز اعلام کرده که جنگنده های این کشور روز شنبه یک قرارگاه فرماندهی داعش را در منطقه القائم در شمال غرب الرمادی و در نزدیکی مرز سوریه هدف قرار داده اند .

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    7 1
    دو ماهه میخوان بگیرن.اخرم عقب نشینی میکنن بی عرضه ها
  • محمد IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 0
    خانه ای را دزد می زنه بعد دورش حفاظ می کشن