توکلی: دولت قبل در مورد زنجانی مقصر است/ ماجرای متقاعد کردن رییس مجلس برای تماس با رئیس قوه قضا

ایرنا نوشت:

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تنها دولت احمدی نژاد را در خصوص پرونده فساد بابک زنجانی مقصر دانست.

احمد توکلی روز سه شنبه در حاشیه آیین تجلیل از فعالان سیاسی و رسانه ای پیشتاز در مبارزه با مفاسد اقتصادی که به میزبانی انجمن روزنامه نگاران مسلمان در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد در جمع خبرنگاران، در ارتباط با انتقادهای موجود در ارتباط با تعلل نمایندگان در شکل گیری پرونده فساد از سوی بابک زنجانی، اظهار داشت: هنگامی که ما به همراه تعدادی از نمایندگان متوجه وجود فساد شدیم با تنظیم نامه ای به روسای قوای سه گانه خواستار تعقیب قضایی و دستگیری زنجانی شدیم.

وی گفت: از آنجا که بیم آن وجود داشت بابک زنجانی هر لحظه از کشور فرار کند لذا به مذاکرات خصوصی خود با رییس مجلس با هدف دستگیری هرچه سریعتر این مجرم اقتصادی ادامه دادیم اما دغدغه رییس مجلس این بود که با دستگیری زنجانی مطالبات دولت به خطر بیفتد و چیزی عاید دولت نشود.

وی افزود: البته علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با صحبت های بنده متقاعد شد و همان لحظه با رییس قوه قضائیه تماس گرفت و عصر فردای آنروز بابک زنجانی بازداشت شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: ما که وزارت اطلاعات نیستیم اما اسنادی را در دست داشتیم که نشان می داد این مجرم اقتصادی با جعل شناسنامه درخواست باز کردن حساب از بانک ها را داشته و درعین اینکه بانک مرکزی اعلام کرده این فرد جاعل است اما برخی بانک ها برای این شخص حساب باز کرده اند.

توکلی تنها دولت احمدی نژاد را در پرونده بابک زنجانی مقصر دانست و اظهار امیدواری کرد، هرچه سریعتر در این دولت به اتهامات این مجرم اقتصادی رسیدگی و حقوق ملت استیفا شود.

آیین تجلیل از فعالان سیاسی و رسانه ای پیشتاز در موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی، روز سه شنبه به میزبانی انجمن روزنامه نگاران مسلمان با حضور احمد توکلی، الیاس نادران و علیرضا زاکانی در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

در این آیین از سه نماینده مجلس شورای اسلامی حاضر در جلسه و همچنین نمایندگان برخی رسانه های خبری که موضوع پرونده فساد معاون اول رئیس جمهور سابق را پیگیری کرده اند، تجلیل بعمل آمد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    19 0
    خود توکلی ها مسئول آمدن احمدی نژاد بودند و باید از ملت عذر خواهی کنند
  • بی نام A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    14 0
    محمد رضا باهنر در گفت و گوی خود با روزنامه جام جم در تارخ ۱۳۹۰/۷/۱۱ ضمن تمجید از مدیریت اجرایی محمدرضا رحیمی در سمت معاون اولی ریاست جمهوری، تاکیدکرده بود که وی اجرایی ترین فرد در سمت معاون اول ریاست جمهوری، از زمان مطرح شدن جایگاه معاون اولی در قانون اساسی است.
  • بی نام RO ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    13 0
    در مورد روی کارآمدن دولت قبل و حمایت کورکورانه از آن چه کسانی مقصر هستند آقای دکتر؟
  • بی نام A1 ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    12 0
    حالا خیلی مونده تا تمام فسادها روشن بشه
    • بی نام US ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
      1 6
      کش ندهید