امروز وزیر کشور بار دیگر تاکید کرد برگزاری انتخاب انجمن های محلی یا همان شورایاری ها بر عهده این وزارتخانه نیست. رئیس شورای شهر تهران هم اعلام کرد این انتخابات برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزارش خبرآنلاین، وزیر کشور باز هم اعلام کرد خلا قانونی در زمینه برگزاری انتخابات شورایاری ها وجود دارد. یعنی قانونی در این باره به وزارت کشور تکلیف برگزاری انتخابات را اعلام نکرده.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه هفتادمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران ضمن اظهار این مطلب گفت: حتی نظارت بر انتخابات شورایاری ها نیز برعهده وزارت کشور نیست و در این زمینه خلا قانونی وجودارد.
مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز بلافاصله در پاسخ به او به خبرگزاریها گفت که مجلس باید بر امر انتخابات شورایاری ها نظارت کند.
رئیس شورای شهر تهران گفت: نظارت انتخابات شورایاری‌ها به مجلس واگذار شده است. مهدی چمران تاکید کرد این نهاد تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا انتخابات شورایاری ها برگزار شود و باید هر چه سریع‌تر این امر صورت بگیرد. او حتی به مردم و رای دهندگان توصیه کرد در انتخاب شورایاری‌ها مردم به قوم و خویشی اکتفا نکنند.
مهدی چمران سازوکار برگزاری انتخابات شورایاری ها و نظارت بر آن را اینطور بیان کرد: نظارت این انتخابات به مجلس(مجمع نمایندگان تهران) واگذار شده است و تمام تلاش ما بر این است که این انتخابات برگزار شود.

او با بیان اینکه این دوره شورایاری‌ها بسیار طولانی شده است و باید هر چه سریع‌تر انتخابات آن برگزار شود از مردم تهران خواست تا با همکاری این انتخابات را به خوبی برگزار کنند و در انتخاب خود از قوم و خویشی و نظایر آن دوری کنند تا معتمدین محل انتخاب شوند.
رئیس شورای شهر تهران در خصوص وجود برخی شورایارها و رایزنی آنها با شهرداری‌های مناطق مختلف تهران گفت: متأسفانه شورایاری‌ها علیرغم تمامی نقاط قوت دارای نقاط ضعفی نیز هستند و ما تلاش می‌کنیم با نظارت بر عملکرد آنها نقاط ضعف را جلوگیری و از نقاط قوت حمایت کنیم همچنین در راستای جلوگیری از هرگونه تخلفات از شهرداری‌های مناطق خواسته‌ایم که خارج از ضوابط عمل نکنند.

چمران با تأکید بر اینکه آئین‌نامه انتخابات شورایاری‌ها را اصلاح کرده‌ایم گفت: بدون شک در این انتخابات کسانی حضور خواهند یافت که پس از استعلام آنها و تأیید شدن فردی مفید برای شهر و محله‌شان باشد.

هنوز مجلس وارد مناقشه شورای شهر تهران و وزارت کشور نشده و در این باره اظهارنظری نکرده است. قرار است انتخابات شورایاری ها درروز 8 اسفندماه برگزار شود و دیروز نیز شورای شهر تهران، 9 نفر از اعضای خود را به عنوان هیات نظارت بر انتخابات شورایاری برگزید.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    انتخابات شورایاری ها غیرقانونی است و چنین نهادی در قوانین ما وجود ندارد. اختصاص بودجه برای برگزاری این کار غیرقانونی هم تخلف شورای شهر است.