دیدار رییس کل گمرک ایران با وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان/رایزنی برای آسان تر کردن تجارت

رییس کل گمرک ایران با وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان در باکو دیدار کرد و برای آسان تر کردن تجارت با آذربایجان رایزنی کرد.

رييس كل گمرك جمهوري اسلامي ايران در ديدار وزير اقتصاد و صنعت جمهوري آذربايجان بر ضرورت عملياتي شدن مصوبات نهمين اجلاس كميسيون مشترك اقتصادي دو كشور تاكيد كرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین مسعود كرباسيان در اين ديدار اراده طرفين در گسترش مناسبات را جدي خواند و گفت: جمهوري اسلامي ايران مصمم به عملياتي كردن مفاد اين ياد داشت تفاهم است.

رئيس كل گمرك كشورمان ديدارهاي منظم ميان روساي گمركات مرزي را به منظور تبادل نظر و يافتن راهكارهاي جديد براي ايجاد تسهيلات بيشتر براي تردد كالا و مسافر را مفيد دانست و افزود: ما براي 24 ساعته كردن كار گمركات توافق كرديم و به زودي زمان اجراي آن را اعلام خواهيم كرد. 

شاهين مصطفي يف وزير اقتصاد و صنعت جمهوري آذربايجان هم گفت: سفر شما به باكو نشانگر عمق دوستي دو كشور به خصوص در ماه هاي اخير است و مناسبات عميقي بين دو كشور به وجود آمده و اين موضوع به خاطر علاقه خاص روساي جمهور دو كشور براي توسعه روابط است.

شاهين مصطفي يف با ابراز رضايت از سفر خود به ايران گفت: خوشبختانه سفرهاي مقامات دو كشور به صورت هدفمند و با برنامه ريزي صورت مي گيرد و اين سفرها در استحكام روابط تاثيرات خوبي خواهد داشت.

وي حوزه هاي تجارت ، ترانزيت ، انرژي، نفت و كشاورزي را حوزه هاي متنوع براي همكاري اعلام كرد و گفت: در اين ميان نقش گمركات براي تقويت تجارت به ويژه ميان بخش خصوصي بسيار تعيين كننده است. 

وزير اقتصاد و صنعت جمهوري آذربايجان به ديدار روساي جمهور دو كشور در آستاراخان اشاره كرد و سند امضاء شده بين كشورهاي ساحلي خزر در اين اجلاس را تاريخي خواند و گفت : امضاء اين سند توافق موجب افزايش همكاري ها در بين اين كشورها خواهد شد.

شاهين مصطفي يف از آمادگي كشورش براي تاسيس اتاق بازرگاني مشترك خبر داد و گفت: در صورت تمايل طرف ايراني آماده ايم اين طرح را اجرا كنيم. رئيس كل گمرك كشورمان به دعوت رسمي رئيس كميته دولتي گمركات جمهوري آذربايجان ، به اين كشور سفر كرده است.

گفتنی است مسعود كرباسيان در اين سفر علاوه بر ديدار با همتاي آذري خود با چند تن از وزيران اقتصادي اين كشور نيز ديدار و گفتگو كرد. 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =