ایسنا نوشت:

دبیر کل بانک مرکزی از برداشته شدن چک و تبادلات کاغذی، ورود حساب‌های دولتی از بانک‌ها به بانک‌ مرکزی، همچنین احتمال ورود این بانک به کارت‌های سوخت خبر داد.

محمود احمدی در نشستی خبری با اشاره به رونمایی سامانه نسیم از سوی بانک مرکزی گفت: براین اساس امکان اشراف کامل به بیش از 200 هزار از اسناد دولتی که تا پیش از این وجود نداشت فراهم شده است و براین اساس به تدریج کل حساب‌های دولتی از بانک‌ها گرفته شده و به بانک مرکزی وارد می‌شود.

او در ادامه با اشاره به این که با وجود سامانه نسیم حساب‌های هزینه‌ای بانک در ارتباط با مردم همچنان وجود خواهد داشت، گفت: اما شرایط به گونه‌ای نیست که تصمیم گیری در مورد حساب‌های خاص در اختیار افراد خاص باشد.

دبیر کل بانک مرکزی ادامه داد: با امکانات جدید بحث چک و تبادلات کاغذی برداشته خواهد شد تا امکان پرداخت در یک حوزه کاملا الکترونیکی فراهم شود.

احمدی همچنین از تصمیم بانک مرکزی در خصوص ورود به کارت‌های سوخت خبر داد و گفت:‌ بر این اساس تصمیم داریم تا بتوانیم در این زمینه امکان تحویل سوخت مردم و برداشت همزمان پول از آن کارت را فراهم آوریم اما هنوز به طور جدی در دستور کار قرار نگرفته است.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =