سود سرشار ناشی از آزاد سازی مصرف ماری جوانا در 22 ایالت آمریکا باعث شده است مقامات دولتی در مورد آزادی های بیشتر در مورد مصرف ماری جوانا قانع شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین علیرغم اخطار سازمان ملل متحد درباره عواقب آزاد سازی مصرف ماری جوانا، در ایالات کلرادو و واشنگتن نه تنها استفاده درمانی از ماری جوانا آزاده شده بلکه ممنوعیت استفاده شخصی از آن نیز لغو شده است. در واشنگتن فروش این ماده در مراکز خرده فروشی در ماه ژوئیه سال جاری میلادی تنها سه میلیون ۸۰۰ هزار دلار سود داشته است. در کلرادو نیز در ماه ژوئن تجارت ماری جوانا سودی معادل ۲۴ میلیون دلار را ثبت کرده است.

گزارشها نیز از افزایش سرمایه گذاری نهادهای مالی آمریکایی در تجارت این ماده حکایت دارد.

کریس والش، روزنامه نگار می گوید: «حداقل یکصد میلیون دلار بر روی تجارت این ماده طی ماههای اخیر سرمایه گذاری شده است. این روند، روبه رشد خواهد بود و ادامه خواهد داشت. تا چند سال گذشته دولت ایالات متحده به مراکز کشت و تهیه ماری جوانا برای اهداف و استفاده درمانی و پزشکی یورش می برد و به فعالیتهای آنها خاتمه می داد اما امسال شاهد این اقدامات نیستیم.»

مرکز تحقیقات بر روی سرمایه گذاری در بخش صنعت ماری جوانا میزان معاملات در بازار این ماده را دو و نیم میلیارد دلار ارزیابی کرده است. با این وجود پیش بینی می شود رشد این بازار تا دو سال آینده قابل توجه باشد و به رقم نه میلیارد دلار برسد.

با توجه به رشد قابل توجه این صنعت احتمال مطرح شدن لغو ممنوعیت آن از طرف دولت فدرال وجود دارد.

منبع:یورو نیوز

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آبتین IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    8 0
    سود همواره هست منتها در صورت لغو ممنوعیت میشه مالیات گرفت و البته فساد هم کمتر میشه ممنوعیت فقط باعث زیر زمینی شدن این تجارت و فساد بیش تر میشه