وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: رئیس کل بانک مرکزی طی ماه گذشته اسامی 500 بدهکار عمده بانکی را به قوه قضاییه معرفی کرده است.

علی طیب نیا  افزود: اقدامات قانونی برای برخورد با این افراد در حال انجام است. وی با اشاره به تشکیل کارگروهی در دولت برای شناسایی افراد ثروتمند یارانه بگیر به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: شناسایی افراد ثروتمند در حوزه وظایف این کارگروه است به طوری که این وزارتخانه تلاش می کند با بهره گیری از امکانات موجود این افراد را شناسایی کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین وی ادامه داد: اگر این کارگروه در شناسایی ثروتمندان یارانه بگیر به اطمینان برسد، اقدامات لازم را برای حذف آنان انجام خواهیم داد.

بخش های دیگر گفته های علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه آمده است: 

*کارگروهی در دولت برای شناسایی افراد ثروتمند یارانه بگیر به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شده است.شناسایی افراد ثروتمند در حوزه وظایف این کارگروه است به طوری که این وزارتخانه تلاش می کند با بهره گیری از امکانات موجود این افراد را شناسایی کند.

*اگر این کارگروه در شناسایی ثروتمندان یارانه بگیر به اطمینان برسد، اقدامات لازم را برای حذف آنان انجام خواهیم داد.

*دولت در سال گذشته در چنین روزهایی فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد آن هم در شرایطی که به لحاظ اقتصادی و سیاسی کشور در وضعیت خطیری قرار داشت.

*تحریم های ظالمانه دشمنان یکی از مصداق های شرایط ویژه سال قبل است. با ساختارهای اقتصادی ناسالم که از قبل در اقتصاد وجود داشت، تورم سنگین و رکود و همزمانی این پدیده ها شرایط خاصی را برای مردم از منظر تورم و بیکاری و رکود ایجاد کرده بود.

* دولت در شرایط زمام امور را به دست گرفت که سخت ترین وضعیت اقتصادی کشور طی سال های بعد و قبل از انقلاب را داشتیم زیرا سال هایی داشته ایم که تورم بالا بوده یا رکود شدید، اما ترکیب این دو مورد شرایط را بسیار بدتر کرده بود.

*همزمانی رکود و تورم اتخاذ سیاست مناسب را نیز با مشکل مواجه کرده بود. زمانی که این دو پدیده شوم با هم ترکیب می شوند، استفاده از سیاست ها با پیچیدگی های خاصی همراه می شود که می تواند مشکلات را تشدید کند؛ شاید به همین خاطر بود که مقام معظم رهبری، امسال را سال اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کرده اند.

* استفاده از این تعبیر و واژه مدیریت جهادی حاکی از این است که در شرایط بسیار سختی قرار گرفته بودیم و قرار داریم که خروج از این شرایط تنها با همفکری و همکاری تمام قوای حاکمه و مشارکت مردم امکان پذیر است.

*این دولت در سالی که گذشت تمام عزم خود را به حل مشکلات موجود گذاشت و در این کار البته مردم و مجلس هم همکاری های خوبی را با دولت انجام دادند تا شرایط لازم برای مقابله با مشکلات موجود کشور فراهم شود.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هموطن A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    166 8
    آقای وزیر اقتصاد نکنه شما هم میخواین استیضاح بشین؟
    • بی نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
      47 4
      اشتباه منفی دادم
    • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
      1 15
      درست منفی دادم. کارهای بد رو پشت کارهای خوب قایم نباید کرد
    • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
      18 1
      دلواپسان،دلواپس تر شدند
    • سیا IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
      7 1
      اولین مسند عدالت مردم هستند ، شما باید اول به مردم اسامیشان را بدهید به به دیگران. چرا با مخفی نگهداشتن نام آنها از آنها حمایت میکنید؟
  • داود IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    95 3
    قراره به شدت با این بدهکاران برخورد بشه دیگه دسته چک بهشون نمیدن
  • بی نام GB ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    52 2
    بگم ؟ مي گما
  • محمدرضا IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    62 2
    فقط امیدوارم مثل وزارت بهداشت نشه که گفتند اسامی کارخانه هایی که روغن پالم به محصولات می افزایند را اعلام می کنیم اما ...روز از نو روزی ازنو
  • امین A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    12 0
    حتما اسم منم که یک قست 162000 تومنی ام 10 روزه عقب افتاده تو لیسته اخه بانک تجارت جدیدا ابرو برامون نگذاشته به ضامن ها هم برای یک قست پیامک می زند این دفعه حتما کار خودشوکرده
  • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    7 0
    بايد جلوي اين افراد را گرفت كه منافع ملي را بالا ميكشن
  • بی نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    2 1
    ادمهایی رو میشناسم که کلی درامد و دارایی و اموال دارن و هنوزم با پررویی یارانه میگیرن، دولت باید اینارو شناسایی کنه و نه تنها یارانه اونها رو قطع میکنه باید یارانه های قبلی رو هم ازشون پس بگیره. من خودم تا پارسال یارانه میگرفتم ولی وقتی دولت جدید گفت اگه استطاعت دارید انصراف بدین این کارو کردم. این عدالت نیست که دیگرانی که درامد خیلی بالاتر از من دارن هنوز یارانه بگیرن، پولی که متعلق به بیت المال است.
  • سکینه IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    1 0
    من با قطع یارانه به طور کل موافقم.اما اینکه مردم را به دو قشر فقیر و ثروتمند تقسیم کردن را مجاز نمی دانم. ولی از ان مهمتر پیگیری منابع مالی که در دست افرادی خاص باقی مانده است.اقایانی که همیشه از تسهیلات دولت کمال سودجویی خود را برده اند.