سرمربی آلمانی واترپلوی ایران می گوید در هیچ مسابقه ای شاگردانش را برای باخت به میدان نمی فرستد.عکس ها:محمد محب زندی

مرتضی رضایی-مهری رنجبر:دو ماه مانده به بازیهای آسیایی هنوز واترپلو پا در هواست.با اینکه لوتوس مولر سرمربی آلمانی شاگردانش را خیلی جدی تمرین می دهد اما تضمین نکردن مدال،کار را برای تیم ملی واترپلو پیچیده کرده.مولر قول مدال را جزو وظایف خودش نمی داند.اوبا اینکه به تیمش امیدوار است اما به خاطر نداشتن بازی تدارکاتی ترجیح می دهد هیچ حرفی نزند.البته حتی خبر احتمالی اعزام نشدن تیمش به بازیهای آسیایی او را خیلی ناراحت می کند.طوری که با عصبانیت می گوید:« هنوز  نرفتن تیمم قطعی نشده ، تا الان که هیچ بحثی نبوده من ناراحت شده ام و از فدراسیون سوال می کنم اگر قرار نیست تیم اعزام شود پس من چرا اینجا هستم؟»

* از زمانی که شما به ایران آمده اید وضعیت تیم ها تحت نظرتان را چطور ارزیابی می کنید؟

من معتقدم که هر دو تیم جوانان و بزرگسالان رو به رشد هستند . خیلی جدی وسخت تمرین می کنند.فکر می کنم همه می دانند که ما چرا.ما البته یک مشکل کوچک هم داریم اینکه هیچ مسابقه رسمی برگزار نکرده ایم و نمی دانیم که باید چه کار کنیم.

*تیم های شما نسبت به شروع کار چقدرتغییر کرده اند.اگر تغییری کرده اند آیا شما راضی بوده اید؟

شما می توانید تغییرات زیادی را در تیم زیر 18 سال ببینید.این تیم برای مسابقات جهانی آماده می شود.بچه ها خیلی خوب کار می کنند و تاکتیک هایی که به آنها یاد داده ام را به صورت خودکار انجام می دهند. همه می توانند ببینند که دراین دوره زمانی واترپلو چقدر تغییر کرده. عملکرد بازیکنان من پس از یک دوره تمرینی و تستی که از آنها گرفته می شود به خوبی قابل مشاهده است. فقط بعضی از بازیکنان آسیب دیده هستند که باید جدا کار کنند.

*شما از نداشتن بازی های تدارکاتی گفتید،آیا در برنامه هایتان پیش بینی نکرده بودید؟

من  از قبل گفته بودم.به نظرم فدراسیون پیگیر کارها هستند . قرار است در یک تورنمنت شرکت کنیم که تدارکاتی خوبی است.برای اردوی تدارکاتی 29 تیرماه به ترکیه می رویم.تیمم در این اردو و تورنمنت به اوج امادگی می رسد.اردوی مجارستان را هم داشتیم که کنسل شد. قرار است فعلا بازیکنان  تمرینات قدرتی و استقامتی را انجام دهند تا بعد از آن چند بازی تدارکاتی هم در مردادماه داشته باشیم.

*چرا با اینکه تاکید زیادی روی اردوی مجارستان داشتید،کنسل شد؟

به خاطر ویزا.برای بعضی از بچه های جوانان اصلا ویزا نیامد.در مورد تیم بزرگسالان هم قرار شد تا آنها به یک آمادگی مطلوبی برسند و بعد به اردو بروند.چون ما باید اول تاکتیک ها را مرور کنیم و هر وقت بچه ها به آمادگی رسیدند بازی های تدارکاتی انجام دهند.

*اردیبهشت ماه که شروع به کار کردید، گفتید یک ماه بعد درباره تیم و نتیجه احتمالی در بازی های آسیایی حرف می زنید.

من الان هم به  کاملا نمی توانم حرفی بزنم.چراکه تیمم هیچ مسابقه رسمی نداشته که بتوانم عملکرد بازیکنان را ببینیم اما مطمئن هستم که تیم عملکرد خوبی در آینده دارد.

*کمیته ملی المپیک برای بازی های آسیایی شرط مدال گذاشته ،از  طرفی فدراسیون شنا  هم قول مدال نداده ،شما مدال بازیهای آسیایی را تضمین می کنید؟

این واقعیت است که همه می خواهند مدال بیاورند.ما هم همین را می خواهیم و خیلی سخت کار می کنیم.اما نمی توانیم هیچ تضمینی بدهیم.هیچ کس نمی تواند در ورزش تضمین بدهد.تنها می توانیم خیلی سخت تلاش کنیم. حالا تنها برای ما مهم تمرین 12 تا 15 جلسه ای دو تیم در هفته است.

*بعد از اردوی ترکیه می توانید عملکرد تیم جوانان  در مسابقات جهانی را پیش بینی کنید؟

اگر به همین ترتیب جلو برویم می توانم درباره اش حرف بزنم.ما با پنج کشور همگروه هستیم. می خواهیم بازی قابل قبولی با ژاپن تیم اول آسیا انجام دهیم.

*با این گروه سخت چه نتیجه ای راضی کننده است؟

اگر بتوانیم بین 24 تیم ،جزو دوازده تیم برتر جهان شویم نتیجه خوبی است.

*این اتفاق می افتد؟

ما به این مسابقات نمی رویم که بازنده باشیم. همه تلاشمان را بکار می بریم تا این اتفاق هم بیفتد.

*به نظر تیم ملی بزرگسالان کار سخت تری در اینچه اون دارد؟

دقیقا.ما چهار تیم خیلی قوی قبل از خودمان در آسیا داریم.من هدف دارم . شاید بتوانیم یکی از این تیم ها را بگیریم و از آنها جلو بزنیم.

*با این شرایط باز هم قول مدال در بازی های آسیایی اینچه اون را نمی دهید؟می دانید که اگر قول مدال ندهید شاید تیم شما به این مسابقات اعزام نشود.

من مربی هستم و تلاش می کنم که تیمم همه  بازی ها را ببرد، اما نمی توانم تضمین بدهم.بازیکنانم سخت تمرین می کنند . این صحبت ها باید بین فدراسیون و کمیته المپیک باشد.من نه رییس هستم و نه معاون او، فقط مربی هستم. خیلی  هم واقع بینم .به هیچ مسابقه ای برای باخت نمی روم  . در این مورد من تصمیم گیرنده نیستم.

*تیم ملی باچند تا بازی تدارکاتی در بازی های آسیایی موفق می شود؟

10 بازی.اگر ما دوازده روز قبل از بازی های آسیایی بتوانیم  10 بازی تدارکاتی داشته باشیم  ، شرایط خیلی خوب می شود.من بازیکنان مستعدی دارم  اما فقط مسابقه بیشتر می خواهند.
*در روزهای اخیر زمزمه های زیادی شنیده می شود که قرار نیست تیم شما را به بازی های آسیایی اعزام کنند.

با این اتفاق به من ضربه ای وارد نمی شود.من حرف دیگری نمی توانم بزنم.بازیکنان من هفته ای 12 تا 15 جلسه تمرین می کنند و این خیلی بد است که وقتی من در اینترنت سرچ می کنم خبرهایی می خوانم که قرار نیست تیمم اعزام شود.ولی الان ما داریم تمرین می کنیم و با جدیت هم تمرین می کنیم.مثلا شما در روزنامه می نویسید که تیم اعزام نمی شود بعد من چطور به بازیکنانم بگویم تمرین کنند؟البته هنوز هم قطعی نشده است اما تا الان که هیچ بحثی نبوده من ناراحت شده ام و از فدراسیون سوال می کنم اگر قرار نیست تیم اعزام شود پس من چرا اینجا هستم؟

251 41

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =