اشتیاق به قهرمانی و تحمل فشارها بود که به نوواک جوکوویچ کمک کرد تا در یک بعداظهر یکشنبه گرم در ویمبلدون راجر فدرر قهرمان محبوب مردم را شکست بدهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛همه کسانی که بعد از باخت محبوب ترین تنیسور تاریخ اشک ریختند مسلما لحظه ای هم ایستادند و برتری های برنده این مسابقه را ستایش کردند. هر دو تحت فشار بودند. اگر فدرر می برد به هجدهمین عنوان قهرمانی اش در گرند اسلم ها دست پیدا می کرد و میراث شاید دست نیافتنی را از خودش به جا می گذاشت. اما اگر جوکوویچ می باخت این ششمین شکست اش در هفتمین فینال اسلم می شد. یعنی چهارمین باخت متوالی و اصلا قابل تصور نبود. تحمل یک چنین شکستی و تبعات روانی اش از عهده تنیسور صرب خارج بود. خودش هم قبلا اعتراف کرده بود که ناکامی های اخیرش همگی به مسائل روحی و روانی بستگی داشته.

به زودی پدر می شوم

به همین خاطر بود که بهترین بازی هایش را در کلیدی ترین لحظات این مسابقه انجام داد و با نتایج 6-7, 6-4, 7-6, 5-7, 6-4 حریف سوییسی را که در ست چهارم به بازی برگشته بود به زانو در آورد. حالا جوکوویچ سرمست از این پیروزی و با اعتماد به نفسی که گرفته روز پنج شنبه در مکانی نامعلوم در جزیره ای در مونته نگرو با یلنا راستیچ مراسم ازدواج خودش را جشن خواهد گرفت. جوکوویچ بعد از این بازی گفت:« دلم می خواهد این قهرمانی را به همسر آینده و فرزند آینده ام تقدیم کنم. من به زودی پدر می شوم و هنوز دارم خودم را برای این نقش آماده می کنم که لذت بخش است.»

از تو ممنونم

در این مسابقه جوکوویچ فدرر را مجبور کرد که 4096 متر بدود. خودش هم به اندازه 3773 متر دوندگی کرد. حتما هر دو در این بازی کمی وزن کم کرده اند. فدرر که هفت بار قهرمانی ویمبلدون شده می دانست که چه بازی دشواری را در پیش رو دارد و همه تلاش خودش را انجام داد تا در این بازی بماند. بعد از مسابقه جوکوویچ خطاب به او گفت:« به راجر تبریک می گویم. او ثابت کرد که یک قهرمان واقعی است. به دوران حرفه ای و دستاوردهایت احترام می گذارم. از تو به خاطر این که گذاشتی امروز من ببرم ممنونم. پس از از دست دادن ست چهارم خیلی سخت توانستم خودم را جمع و جور کنم و انرژی لازم برای بردن ست پنجم را کسب کنم. اصلا نمی دانم چطور این کار را انجام دادم. این همان تورنمنتی است که من همیشه رویای پیروزی در آن را داشتم. بهترین تورنمنت جهان.»

تقدیم به مربی

او بعد از تشکر از خانواده اش افزود:« باید این قهرمانی را به اولین مربی ام تقدیم کنم که پایه های اصلی ضربه زدن در تنیس و رفتار مناسب را به من یاد داد. یلنا گنچیچ که سال گذشته درگذشت. این قهرمانی متعلق به اوست.»

شب مسابقه هم مراسم شام سنتی قهرمانان ویمبلدون برگزار شد. جوکوویچ و پترا کویتووا که هر دو در این مراسم حضور داشتند هر دو در ویمبلدون امسال به دومین قهرمانی خودشان در این رقابت ها دست یافته بودند. جالب آن که اولین قهرمانی هر دو هم سال 2011 به دست آمده بود.

 

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    23 24
    دوست دارم قهرمان مو سیاه
  • بی نام US ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    26 4
    آخر تواضعه این حرفش
    • محراب A1 ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
      3 0
      که میگه ممنون فدرر که اجازه دادی من ببرم.