ایسنا نوشت:

فرمانده نیروی انتظامی مبارزه با سرقت، مواد مخدر و پایش مرز را به عنوان سه اولویت مهم ناجا در سال ۹۳ اعلام کرد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم عصر امروز در نوزدهمین همایش فرماندهان ناجا با بیان اینکه در سال ۹۲ پلیس در تمامی جرایم توانست عملکرد خوبی داشته باشد، گفت: تمامی جرایم به جز سرقت خرد کاهش یافت و این در حالی است که افزایش میزان وقوع سرقت خرد متاثر از شرایط اقتصادی و نوسانات بازار بود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۲ تمامی جرایم خشن از جمله جنایی، مسلحانه و به عنف کاهش داشته است، گفت: افزایش قدرت کشف پلیس تنها معطوف به جرایم سنتی نبود و میزان کشف جرایم جدید و جنایی نیز به بیش از ۹۰ درصد رسید که این مهم نتیجه حرفه‌ای‌گرایی و بکارگیری درست زیرساخت‌ها بوده است.

احمدی مقدم با بیان اینکه پلیس در حوزه جرایم جدید و نوظهور نیز توفیق زیادی کسب کرده است، گفت: در سال ۹۲ شاهد کاهش اجتماعات و اعتراضات صنفی بوده‌ایم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در سال ۹۳ پلیس بر پیگیری مطالبات مردمی تمرکز کرده است، گفت:‌ مبارزه با سرقت و افزایش قدرت کشف به عنوان مهم‌ترین مطالبه‌ی مردمی در دستور رسیدگی قرار گرفته است و پس از آن مواد مخدر و پایش مرزها موردتوجه قرار گرفته است.

به گفته‌ی احمدی مقدم حدود ۹۰ درصد از زندانیان را افرادی تشکیل می‌دهند که در حوزه سرقت و مواد مخدر فعالیت‌هایی داشته‌اند.

احمدی مقدم با بیان اینکه پلیس کاهش تصادفات را نیز به عنوان یکی از اهداف خود مورد توجه قرارداده است، گفت: به نظر می‌رسد با ایجاد زمینه‌های مساعد نوار موفقیت کاهش تصادفات نیز با شتاب ادامه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: نیروی انتظامی در تدوین قانون همواره حضور فعال و پاسخگویی داشته است چرا که مجلس بهترین مظهر نمود مردم‌سالاری است و بسیار جایگاه مهمی دارد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =